• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Kallamakka

Idag tog jag tag i det igen, jakten på ultraljud. Fick en tid imorgon kl 11:00, men sen måste jag ta tag i oron. Analyserar allt för mycket och tycker att inget känns längre och ställer in mig på det värsta heeeeela tiden. Så nu ska jag kontakta barnmorskan snarast och få kontakt med kurator, om det ser bra ut imorgon så måste jag ha nya sätt att pina mig igenom detta. För nu måste oron bli hanterbar här, får ju inte springa på ultraljud stup i kvarten.  Vore så fantastiskt att få känna glädje över detta, som jag gjorde första gången jag plussade. 

Blääääää. Sex missfall på raken har verkligen satt sina spår. Sorry, behövde bara kräkas lite på detta. Hehe. 

• Nejlika08
    Kallamakka skrev 2022-03-10 11:57:45 följande:

Idag tog jag tag i det igen, jakten på ultraljud. Fick en tid imorgon kl 11:00, men sen måste jag ta tag i oron. Analyserar allt för mycket och tycker att inget känns längre och ställer in mig på det värsta heeeeela tiden. Så nu ska jag kontakta barnmorskan snarast och få kontakt med kurator, om det ser bra ut imorgon så måste jag ha nya sätt att pina mig igenom detta. För nu måste oron bli hanterbar här, får ju inte springa på ultraljud stup i kvarten.  Vore så fantastiskt att få känna glädje över detta, som jag gjorde första gången jag plussade. 

Blääääää. Sex missfall på raken har verkligen satt sina spår. Sorry, behövde bara kräkas lite på detta. Hehe. 

Åh, jag förstår verkligen, skickar en kram härifrån. Vad bra att du fick en tid imorgon. Jag har två missfall i följd innan den här graviditeten, men tänker lite fatalistiskt att blir det missfall igen så blir det. Kanske tänker jag så för att skydda mig själv. Det är svårt att ha noll kontroll. 
  • majarg

Har ordnat med överraskningsfest för min kille som fyller år snart, den ska hållas i helgen. Började planera Den i januari (innan jag visste att jag var gravid) och Vi brukar festa rätt duktigt tillsammans.. hans familj kommer

kruxet nu är ju såklart att jag är gravid och vi båda är överens om att vi ska berätta det längre fram. så nu har jag köpt alkoholfritt vin och hoppas kunna byta ut eller hälla upp i smyg i mitt glas.. 

värsta är att jag kan ju inte diskutera detta med honom heller nu haha. och han sa senast i förrgår när vi pratade om att lyckas hålla det hemligt ?Som tur är har vi inga fester inplanerade i närtid? 

saken blir inte lättare att dölja pga min svullenhet. Vet inte ens vad jag ville få ut av det här inlägget egentligen haha, kanske bara skriva av mig lite 

• majarg
    Kallamakka skrev 2022-03-10 11:57:45 följande:

Förstår din oro och jag tycker du gör rätt i som stillar den oron imorgon. 

Sen super bra att ta kontakt med din barnmorska gällande kurator. 

önskar dig all lycka till imorgon. Stor kram!

• mammamalin
    Kallamakka skrev 2022-02-28 18:13:13 följande:
    Jag får nog göra det. Min barnmorska sa bara att "nej det är efter vecka 16" när jag påpekade att jag trodde det var efter vecka tolv. Sen frågade jag inte vidare om varför. 
    Jag hade möte med min chef i veckan, ang riskbedömning med covid efter vecka 20. Jag kommer att bli avstängd 16 maj. Vet att du sa att du också jobbar inom förskolan men att din chef såg annorlunda på saken. Har ni pratat mer om det?
  • Kallamakka
    majarg skrev 2022-03-10 14:24:54 följande:

Har ordnat med överraskningsfest för min kille som fyller år snart, den ska hållas i helgen. Började planera Den i januari (innan jag visste att jag var gravid) och Vi brukar festa rätt duktigt tillsammans.. hans familj kommer

kruxet nu är ju såklart att jag är gravid och vi båda är överens om att vi ska berätta det längre fram. så nu har jag köpt alkoholfritt vin och hoppas kunna byta ut eller hälla upp i smyg i mitt glas.. 

värsta är att jag kan ju inte diskutera detta med honom heller nu haha. och han sa senast i förrgår när vi pratade om att lyckas hålla det hemligt ?Som tur är har vi inga fester inplanerade i närtid? 

saken blir inte lättare att dölja pga min svullenhet. Vet inte ens vad jag ville få ut av det här inlägget egentligen haha, kanske bara skriva av mig lite 

Vet du vad jag gjorde en gång??

Jag köpte en box vin, tog ur påsen från ovansidan, klippte hål i övre kanten och hällde ut vinet, köpte den alkoholfritt vin som jag la i. Sen smälte jag igen hålet med platttången, ner i lådan igen och så kunde jag ha en hel box för mig själv sen. ????
  • Kallamakka
    mammamalin skrev 2022-03-10 14:50:25 följande:
    Jag hade möte med min chef i veckan, ang riskbedömning med covid efter vecka 20. Jag kommer att bli avstängd 16 maj. Vet att du sa att du också jobbar inom förskolan men att din chef såg annorlunda på saken. Har ni pratat mer om det?
    Härligt att höra att det är möjligt! Jag har inte pratat mer med min chef om det men jag tänkte ta upp det igen snart. Behövde du specifikt trycka på något som jag bör ta upp? 
  • mammamalin
    Kallamakka skrev 2022-03-10 18:59:35 följande:
    Härligt att höra att det är möjligt! Jag har inte pratat mer med min chef om det men jag tänkte ta upp det igen snart. Behövde du specifikt trycka på något som jag bör ta upp? 
    Nej jag tröck inte på något alls. Jag var väl ganska noga bara att skicka olika länkar som underlag infor mötet, typ till försäkringskassan, socialstyrelsen, arbetsmiljöverket. Sen hade han redan bestämt sig för att stänga av mig för han kunde inte göra sådana säkerhetsåtgärder på arbetsplatsen som skulle innebära att jag inte utsätts för smitta, vilket ju det hela handlar om. Som förskollärare är jag enligt honom heller inte anställd för arbetsuppgifter som går att göra hemifrån, och han menade att det inte finns möjlighet till omplacering. Så då blev det så :) Han sa att OM jag absolut ville jobba trots att han inte ville det så var jag tvungen att skriva under papper på att jag gör det helt på egen risk, att jag jobbar med visir, munskydd, handskar och aldrig är nära ett barn med symptom. Skulle heller inte få jobba öppning eller stängning där jag riskerar att hamna ensam med ett barn som börjar uppvisa symptom. Det kändes bara enormt stressande och inte en arbetssituation jag hade  velat befinna mig i. Så jag godtog avstängningen. Trots allt en ganska härlig period att få vara hemma från mitten av maj. Kunde ju ha varit mörkaste vintern :P  Dock tråkigt då det kommer märkas rejält i plånboken.
  • majarg
    Kallamakka skrev 2022-03-10 18:58:39 följande:
    Vet du vad jag gjorde en gång??

Jag köpte en box vin, tog ur påsen från ovansidan, klippte hål i övre kanten och hällde ut vinet, köpte den alkoholfritt vin som jag la i. Sen smälte jag igen hålet med platttången, ner i lådan igen och så kunde jag ha en hel box för mig själv sen. ????
    Haha! Helt klart bästa jag har hört :D 

min plan är också att supa ner alla andra så de inte ens noterar vad jag har i mitt glas :D 
  • Kallamakka
    majarg skrev 2022-03-10 19:42:27 följande:
    Haha! Helt klart bästa jag har hört :D 

min plan är också att supa ner alla andra så de inte ens noterar vad jag har i mitt glas :D 
    Också en bra idé. Även om du skulle springa runt med mer eller mindre samma burk hela kvällen, tror jag inte nån skulle märka
Svar på tråden BF oktober 2022