Kallamakka skrev 2022-03-10 18:59:35 följande:
Härligt att höra att det är möjligt! Jag har inte pratat mer med min chef om det men jag tänkte ta upp det igen snart. Behövde du specifikt trycka på något som jag bör ta upp?
Nej jag tröck inte på något alls. Jag var väl ganska noga bara att skicka olika länkar som underlag infor mötet, typ till försäkringskassan, socialstyrelsen, arbetsmiljöverket. Sen hade han redan bestämt sig för att stänga av mig för han kunde inte göra sådana säkerhetsåtgärder på arbetsplatsen som skulle innebära att jag inte utsätts för smitta, vilket ju det hela handlar om. Som förskollärare är jag enligt honom heller inte anställd för arbetsuppgifter som går att göra hemifrån, och han menade att det inte finns möjlighet till omplacering. Så då blev det så :) Han sa att OM jag absolut ville jobba trots att han inte ville det så var jag tvungen att skriva under papper på att jag gör det helt på egen risk, att jag jobbar med visir, munskydd, handskar och aldrig är nära ett barn med symptom. Skulle heller inte få jobba öppning eller stängning där jag riskerar att hamna ensam med ett barn som börjar uppvisa symptom. Det kändes bara enormt stressande och inte en arbetssituation jag hade velat befinna mig i. Så jag godtog avstängningen. Trots allt en ganska härlig period att få vara hemma från mitten av maj. Kunde ju ha varit mörkaste vintern :P Dock tråkigt då det kommer märkas rejält i plånboken.