• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • majarg

Ska på spa imorgon, en överraskning till min sambo. 
    provade precis mina badkläder och jag känner mig så obekväm, som en flodhäst. och hela kroppen känns bara slapp och tappat sin passform :( 

testade allt redan nu, så han ska slippa att jag får ett mental breakdown Imorgon haha. 

• Go o gla
    majarg skrev 2022-03-11 12:24:43 följande:

Ska på spa imorgon, en överraskning till min sambo. 
    provade precis mina badkläder och jag känner mig så obekväm, som en flodhäst. och hela kroppen känns bara slapp och tappat sin passform :( 

testade allt redan nu, så han ska slippa att jag får ett mental breakdown Imorgon haha. 

Fin överraskning och haha snäll omtanke att rädda honom från utbrott. :D

Jag är extremt svullen men, fall det är till någon tröst. Vi tänker berätta för familjen nästa vecka och de kommer säkert slänga ut någon kommentar om hur stor jag redan blivit. 

Inget sitter som det skall och allt väller över, haha. Längtar nu tills magen putar fram fast så man får en synlig förklaring på ens plufsighet. ;)

• majarg
    Go o gla skrev 2022-03-11 12:38:22 följande:

Fin överraskning och haha snäll omtanke att rädda honom från utbrott. :D

Jag är extremt svullen men, fall det är till någon tröst. Vi tänker berätta för familjen nästa vecka och de kommer säkert slänga ut någon kommentar om hur stor jag redan blivit. 

Inget sitter som det skall och allt väller över, haha. Längtar nu tills magen putar fram fast så man får en synlig förklaring på ens plufsighet. ;)

Haha kände att det var lika bra, får bli baddräkt imorgon även om det känns lite tveksamt men i bikinin vällde tuttarna över åt alla håll haha.. 

åh vad skönt att berätta! Hur långt gången är du nu igen? Har guldfiskminne just nu. 

får se om jag lyckas hålla det hemligt i helgen eller inte För familjen :o 

ja, jag längtar till det men framför allt att kunna klä sig efter magen. Istället för att dölja den det som är svårt tycker jag, även om den är mest plufsig nu. 

• Go o gla

Haha förstår precis!! Hoppas ni får en finfin och mysig dag!

Vi berättar i vecka 11/12. Är nu 8+3 enligt sista mens men 9+0 enligt tidigt UL...

• Nejlika08

Jag är också helt svullen och magen står ut som en ballong! Jag var på gymmet idag och ser helt tjock ut i spegeln. Dessutom hände några grejer som var extremt äcklande: en kille pruttade när han lyfte skivstången! Så sjukt, har aldrig varit med om det förr. Och när jag skulle duscha efteråt stod en tjej och rakade intima delar i duschen, helt ogenerat! Höll på att spy, men de gjorde jag å andra sidan hela besöket. Det låg även långa hårstrån på golvet i omklädningsrummet. Uäck. Jag tvingar mig att gå dit men är så äcklig av alltihop. Har aldrig någonsin reflekterat över att ett gym kan vara äckligt förut. 

• Nejlika08

majarg: vad snäll du är som ordnar spa och fest och allting för din kille! Han kan skatta sig lycklig. Jag förstår precis det där med att känna sig svullen, förhoppningsvis så är det bara man själv som ser det. 

• majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-11 14:32:39 följande:

Jag är också helt svullen och magen står ut som en ballong! Jag var på gymmet idag och ser helt tjock ut i spegeln. Dessutom hände några grejer som var extremt äcklande: en kille pruttade när han lyfte skivstången! Så sjukt, har aldrig varit med om det förr. Och när jag skulle duscha efteråt stod en tjej och rakade intima delar i duschen, helt ogenerat! Höll på att spy, men de gjorde jag å andra sidan hela besöket. Det låg även långa hårstrån på golvet i omklädningsrummet. Uäck. Jag tvingar mig att gå dit men är så äcklig av alltihop. Har aldrig någonsin reflekterat över att ett gym kan vara äckligt förut. 

Åh va jobbigt :o men vem rakar sig på gymmet.. haha håller med om att man noterar saker runt omkring sig på ett helt annat sätt :o 

Så stark som krigar dig igenom det :D 

tack va fin du är! Hoppas allting ska bli bra imorgon, jag försöker vara så tyst som möjligt här hemma - så rädd att jag ska råka försäga mig haha :) 

har du fått någon craving förresten?
  • Nejlika08
    majarg skrev 2022-03-11 17:11:27 följande:
    Åh va jobbigt :o men vem rakar sig på gymmet.. haha håller med om att man noterar saker runt omkring sig på ett helt annat sätt :o 

Så stark som krigar dig igenom det :D 

tack va fin du är! Hoppas allting ska bli bra imorgon, jag försöker vara så tyst som möjligt här hemma - så rädd att jag ska råka försäga mig haha :) 

har du fått någon craving förresten?
    Haha, det roliga är att i vanliga fall så skulle jag inte ha brytt mig om dessa grejer men just nu så äcklas jag av allt! Men jag mår så bra av att träna så jag får gå runt där med äcklad min och kolla snett på folk antar jag. Ja, jjag tycker att du är jätteduktig som ordnar sånt samtidigt som du är nygravid. Ni kommer säkert få jättekul. Jag har många olika maträtter som jag föredrar just nu, flera som jag åt som barn, lite nostalgiskt sådär. Tex broccoligratäng med ris och olika soppor. Mår så illa fortfarande så jag äter det jag är sugen på rakt av. Men cravings vet jag inte, är inte supersugen på lakrits eller nåt sånt. Du då? Hur går det med illamåendet? 
  • majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-11 17:23:21 följande:
    Haha, det roliga är att i vanliga fall så skulle jag inte ha brytt mig om dessa grejer men just nu så äcklas jag av allt! Men jag mår så bra av att träna så jag får gå runt där med äcklad min och kolla snett på folk antar jag. Ja, jjag tycker att du är jätteduktig som ordnar sånt samtidigt som du är nygravid. Ni kommer säkert få jättekul. Jag har många olika maträtter som jag föredrar just nu, flera som jag åt som barn, lite nostalgiskt sådär. Tex broccoligratäng med ris och olika soppor. Mår så illa fortfarande så jag äter det jag är sugen på rakt av. Men cravings vet jag inte, är inte supersugen på lakrits eller nåt sånt. Du då? Hur går det med illamåendet? 

Haha det är helt klart okej att gå runt och bli äcklad och kolla lite snett för måendet skull :D 
    skönt att träningen fungerar så bra för dig! Åh broccoligratäng lät super gott. illamåendet går bra just nu (peppar peppar), har däremot börjat få mkt växtvärk igen så tror mensen ska komma hela tiden. Gick och kollade flera gånger på toan igår och killen bah - men du kommer inte få mens, hahah. 

gällande maten är jag inte sugen på något speciellt - men om någon frågor vad jag vill ha är svaret - krispigt, igår skickade jag sms till killen att jag ville ha krispiga  grönsaker. så har fått sug på mkt frukt och grönt. Och iskallt vatten, är så törstigt 

Illamåendet är fortfarande så pass alltså? :(

• Nejlika08
    majarg skrev 2022-03-11 17:31:43 följande:

Haha det är helt klart okej att gå runt och bli äcklad och kolla lite snett för måendet skull :D 
    skönt att träningen fungerar så bra för dig! Åh broccoligratäng lät super gott. illamåendet går bra just nu (peppar peppar), har däremot börjat få mkt växtvärk igen så tror mensen ska komma hela tiden. Gick och kollade flera gånger på toan igår och killen bah - men du kommer inte få mens, hahah. 

gällande maten är jag inte sugen på något speciellt - men om någon frågor vad jag vill ha är svaret - krispigt, igår skickade jag sms till killen att jag ville ha krispiga  grönsaker. så har fått sug på mkt frukt och grönt. Och iskallt vatten, är så törstigt 

Illamåendet är fortfarande så pass alltså? :(

Åh, krispigt är så gott! Såna här sockerärtor som man bara kokar nån minut med citron på, mm. Vad skönt att ditt illamående är bättre, här kommer det och går. Idag var en bra dag och jag hade mycket energi, mådde bara illa på morgonen och på gymmet. Och lite före maten. Men igår var det jobbigt, jag kräktes och sov en timme på eftermiddagen. Jag har en läkartid inbokad i veckan för att kolla upp det. Jag är i v.10 nu så jag hoppas att det klingar av. Jobbigt med växtvärken, det känns ju precis som mensvärk! Jag har ultraljud om tre veckor, tiden går långsamt. Har du också ultraljud ungefär då eller? 
Svar på tråden BF oktober 2022