• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-11 18:00:36 följande:
    Åh, krispigt är så gott! Såna här sockerärtor som man bara kokar nån minut med citron på, mm. Vad skönt att ditt illamående är bättre, här kommer det och går. Idag var en bra dag och jag hade mycket energi, mådde bara illa på morgonen och på gymmet. Och lite före maten. Men igår var det jobbigt, jag kräktes och sov en timme på eftermiddagen. Jag har en läkartid inbokad i veckan för att kolla upp det. Jag är i v.10 nu så jag hoppas att det klingar av. Jobbigt med växtvärken, det känns ju precis som mensvärk! Jag har ultraljud om tre veckor, tiden går långsamt. Har du också ultraljud ungefär då eller? 
    Mums, bra idé, det måste jag göra :D Bra att du har en läkartid för det! finns säkert något för att underlätta :)
    Ja, många säger ju att v12 är veckan då det börjar bli bättre även om man vill det tidigare såklart. 
    mitt illamående kommer oftast i samband med att jag äter numera. 

juste, vi är väldigt nära i tid :D eller hur? Tycker också tiden går så långsamt. jag går in v.10 på måndag :) ja precis, jag tror åtminstone det är både blodprov och ultraljud då (25/3) känns konstigt om jag enbart skulle fått en tid för blodprov 
  • Kallamakka

Go kväll allesammans. Skrev ju igår att jag skulle på ultraljud idag, vilket jag var på. Liten hade fått både armar och ben och jag kan då pusta ut lite och välkomna vecka 11 (10+0) tack till er som önskade tur till oss! 

• Nejlika08
    Kallamakka skrev 2022-03-11 23:29:47 följande:

Go kväll allesammans. Skrev ju igår att jag skulle på ultraljud idag, vilket jag var på. Liten hade fått både armar och ben och jag kan då pusta ut lite och välkomna vecka 11 (10+0) tack till er som önskade tur till oss! 

Vad kul att höra, grattis!!
  • Solskensdag

Hahahaha skrattade verkligen åt bikini-beskrivningen! Känner igen allt ni skriver - läste till och med lite högt för min man så han förstår jag inte är ensam om att känna så XD
    majarg det låter som en så härlig helg ni har planerat med överraskningsfest och spa! Här ska vi också fira min mans födelsedag men som tur blir det ett ganska litet firande för jag är Såå trött konstant. inspirerad testade jag mina badkläder för vi ska också på spa nästa vecka  och jag ser lite ut som en korv med för mycket fyllning hahaha. Kommer i dem men kan knappt andas? Ser också fram emot att magen börja bli mer ?riktig? mage och till att kanske köpa lite riktiga gravi-kläder också. Har ni köpt nya bher? Mina bröst har växt typ 1-2 storlekar så får väl investera i det också? det här är som puberteten om igen, man har ju ingen aning om vad som händer med kroppen man bara stirrar förbluffat i spegeln?

Önskar alla en härlig lördag :)
    ps jag kräks fortfarande, senast i morse. Slutet av v 11 nu. Hur mår ni andra som är så långt, mår ni bättre?

• Nejlika08
    Solskensdag skrev 2022-03-12 13:15:20 följande:

Hahahaha skrattade verkligen åt bikini-beskrivningen! Känner igen allt ni skriver - läste till och med lite högt för min man så han förstår jag inte är ensam om att känna så XD
    majarg det låter som en så härlig helg ni har planerat med överraskningsfest och spa! Här ska vi också fira min mans födelsedag men som tur blir det ett ganska litet firande för jag är Såå trött konstant. inspirerad testade jag mina badkläder för vi ska också på spa nästa vecka  och jag ser lite ut som en korv med för mycket fyllning hahaha. Kommer i dem men kan knappt andas? Ser också fram emot att magen börja bli mer ?riktig? mage och till att kanske köpa lite riktiga gravi-kläder också. Har ni köpt nya bher? Mina bröst har växt typ 1-2 storlekar så får väl investera i det också? det här är som puberteten om igen, man har ju ingen aning om vad som händer med kroppen man bara stirrar förbluffat i spegeln?

Önskar alla en härlig lördag :)
    ps jag kräks fortfarande, senast i morse. Slutet av v 11 nu. Hur mår ni andra som är så långt, mår ni bättre?

Haha, en korv med för mycket fyllning, så träffsäkert! Jag är liksom spolformad nu, ser ut som om jag har ätit en festmåltid. Eller flera. Jag ska börja använda mina gamla amningsbh:ar snart, dom är mjuka och sköna. Jag mår fortfarande illa, är i v.10. Hoppas att det vänder nu. Jag vilar varje eftermiddag om jag kan, ibland sover jag. Ha en fin lördag du med!
  • Solskensdag

Juste förlåt jag spammar men tänkte även på, hur har ni andra det med sex? I början var jag inte sugen för att det kändes skört på något sätt, nu känner jag mig bara inte riktig sexig, men mer typ mysig? Liksom mindre femme-fatale mer moder-jord hahaha. Vet inte hur jag ska beskriva det. Dessutom inte super på när man har molvärk/ont i magen/illamående? hoppas det blir bättre :) 

• Solskensdag

Spolformad hahaha! Juste amnings bher har jag tänkt på, såna ska man väl förhoppningsvis investera i ändå. kanske ska köpa ett par :) 

• Nejlika08

Ja det är smart att göra det för dom kan du ju använda även efter graviditeten! Och spara om du ska ha fler barn. Alltså sex, nej?har känt mig magsjuk nu i typ tre veckor så det har inte varit att tänka på. Säl-sex i så fall haha. Jag är formad som en säl. 

• Solskensdag
    Nejlika08 skrev 2022-03-12 14:06:27 följande:

Ja det är smart att göra det för dom kan du ju använda även efter graviditeten! Och spara om du ska ha fler barn. Alltså sex, nej?har känt mig magsjuk nu i typ tre veckor så det har inte varit att tänka på. Säl-sex i så fall haha. Jag är formad som en säl. 

Hahahaha säl-sex XD
Svar på tråden BF oktober 2022