• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Nejlika08

majarg: kul att höra att det blev en så lyckad kväll! Förutom den sista biten då. Det är jobbigt att känslorna svänger så mycket. Jag längtar så efter att gå på fest, det känns som om jag har gått i ide helt sedan jag plussade. Men dom senaste tre dagarna har illamåendet varit bättre, peppar peppar. Jag har fungerat nästan som vanligt! Hur mår du med illamåendet? 

• majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-14 07:25:42 följande:

majarg: kul att höra att det blev en så lyckad kväll! Förutom den sista biten då. Det är jobbigt att känslorna svänger så mycket. Jag längtar så efter att gå på fest, det känns som om jag har gått i ide helt sedan jag plussade. Men dom senaste tre dagarna har illamåendet varit bättre, peppar peppar. Jag har fungerat nästan som vanligt! Hur mår du med illamåendet? 

Ja, så härligt och han blev så glad :D ja, jag var nog inte riktigt beredd på det men tror allt grundar sig i att jag var obekväm och att ingen annan visste. 

vad härligt att höra, hoppas du kan ta dig ut mer snart då och får gå på fest :D 

mitt illamående har varit helt ok, förutom idag men tror det är pga störd sömn. Hade en 4åring som bökade runt inatt och slutade med att jag sov några timmar i hans säng med honom. 

Sen tror jag att jag har en lite skev bild av mitt illamående, pratade med killen om det i helgen att jag knappt mått illa, enligt min mening. Hans uppfattning är att jag mår illa varje dag. Vet inte om jag bara fokuserar så mkt på de stunder som är bra att jag glömmer? Hahah

• Solskensdag
    majarg skrev 2022-03-14 08:57:32 följande:

Ja, så härligt och han blev så glad :D ja, jag var nog inte riktigt beredd på det men tror allt grundar sig i att jag var obekväm och att ingen annan visste. 

vad härligt att höra, hoppas du kan ta dig ut mer snart då och får gå på fest :D 

mitt illamående har varit helt ok, förutom idag men tror det är pga störd sömn. Hade en 4åring som bökade runt inatt och slutade med att jag sov några timmar i hans säng med honom. 

Sen tror jag att jag har en lite skev bild av mitt illamående, pratade med killen om det i helgen att jag knappt mått illa, enligt min mening. Hans uppfattning är att jag mår illa varje dag. Vet inte om jag bara fokuserar så mkt på de stunder som är bra att jag glömmer? Hahah

Så glad att höra att till blev super lyckat i helgen, så bra jobbat! Imponerande du hade energi att fixa det

Kan verkligen tänka mig att det blev lite jobbigt med efterfest i ett sällskap där andra inte vet man är gravid dock. Jag tycker det är ganska utmattande att prata / vara med någon som inte vet det, eftersom det motsvarar lite att ha influensa men låtsas men är helt frisk typ? jag har det iaf lite som när man är små-sjuk, kroppen värker konstant nånstans, lite lätt huvudverk, ont i magen också typ konstant, svullen, illamående, listan är lång med saker som gör man absolut inte känner sig jämförbar med en festklar 18-åring haha. 

Hoppas ni alla får en härlig dag, jag har varit på super dåligt humör två dagar i rad, det har annars varit att lita på men nu är jag som en ilsken drake hah. Plus sitter just nu på badrumsgolvet och väntar på att kräkas medans jag har super mkt på jobb. Kul att vara gravid!

• Sellcarro
    Mangopassion skrev 2022-03-13 18:46:32 följande:

Hej på er igen! 

Har ni haft era inskrivningssamtal ännu? Skulle haft mitt i onsdags men då va BM hemma med sjukt barn så jag fick en ny tid nu på tisdag istället.  

Är det bara jag som är sjukt less på att magmunnen inte sluter tätt så att varje gång jag ätit rapar jag upp matrester med magsyra. Har en konstant äcklig smak I munnen och det spelar ingen roll om jag borstar tänderna eller inte. Den dåliga smaken är där ändå.  

Var på mitt i mitten av februari och ska tbk om 2v igen :) hinner även under tiden tills dess gå på ett till ultraljud:) så hoppas det ser lika bra ut som förra så man kan fortsätta denna resa :)
  • majarg
    Solskensdag skrev 2022-03-14 10:03:13 följande:

Så glad att höra att till blev super lyckat i helgen, så bra jobbat! Imponerande du hade energi att fixa det

Kan verkligen tänka mig att det blev lite jobbigt med efterfest i ett sällskap där andra inte vet man är gravid dock. Jag tycker det är ganska utmattande att prata / vara med någon som inte vet det, eftersom det motsvarar lite att ha influensa men låtsas men är helt frisk typ? jag har det iaf lite som när man är små-sjuk, kroppen värker konstant nånstans, lite lätt huvudverk, ont i magen också typ konstant, svullen, illamående, listan är lång med saker som gör man absolut inte känner sig jämförbar med en festklar 18-åring haha. 

Hoppas ni alla får en härlig dag, jag har varit på super dåligt humör två dagar i rad, det har annars varit att lita på men nu är jag som en ilsken drake hah. Plus sitter just nu på badrumsgolvet och väntar på att kräkas medans jag har super mkt på jobb. Kul att vara gravid!

tack :D ja, jag är själv förvånad. men energin tog ut sin rätt idag tror jag, knappt kommit upp från soffan :o 

verkligen! bra förklarat. har försökt boka in en träff med en tjejkompis ett tag nu och hon vill alltid ses på kvällen och ta ett glas vin. dels orkar jag inte ses så sent och kan ju definitivt inte dricka vin haha. Hade inte tänkt berätta för henne än men känner att jag måste göra det nu i helgen när vi ska ses på dagen, så förstår hon nog varför jag avbokat så mkt och inte är sugen på sena kvällar.

åh, hur är det med humöret nu? Och hur gick det med illamåendet?
  • Solskensdag

Haha, känner igen det! De dagarna där jag har mer energi har jag verkligen betalat dagen efter - firade ju sambon i lördags och jag rörde mig knappt ur soffan igår heller. Precis som man tror man är tillbaka som före har man typ 2% batteri kvar fler dagar efter. 

Åh fattar det, men ja kanske mer en lättnad att berätta! Jag upplever de flesta har väldigt bra förståelse för att det är tidigt och man inte vill ?tro på det? än. Så jag tycker bara det är skönt att de vet, också så man inte behöver förklara man är ledsen skulle något gå fel. Men är ju verkligen beroende av hur man mår och vännerna etc. 

Idag är en dålig dag! Så seg och trött i kroppen. Men kräktes inte och fick jobbat! Sov hela lunchpausen i stället för att njuta solen, så sorgligt. Sambon har matat mig med tårta för att försöka få mig på bättre humör haha, gulle. Hjälpte inte men nu är jag åtminstone mätt och arg ;)

• Utepålandet
    Mangopassion skrev 2022-03-14 01:05:18 följande:

Så det är alltså inte bara jag som har den där konstiga smaken i munnen. Skönt att höra. Skrattande Min sambo tror att jag överdriver bara.Tungan ute Jag mår inte speciellt illa längre men kräks ändå pga de sura uppstötningarna/raparna så jag antar att jag kommer få leva med det tills bebisen kommit ut, tyvärr. Bara 6,5 månader kvar nu då Obestämd Ingenting hjälper för mig. Varken att äta lite och ofta, undvika fet, stark mat och jucie. Inte heller omeprazol eller liknande fungerar Rynkar på näsan
    Så jag skulle också vilja sälja min magmun/alternativt byta mot en bättre fungerande! Skrattande någon?

Förlåt mig, men det känns lite bättre när man hör om andra i samma sits. Jag har haft problem med rapar vid alla mina graviditeter, men mycket lindrigare. Ska jag ha det såhär tills oktober vet jag inte vad jag gör. Det enda som hjälper mig är att sova nästintill sittandes. Testa om du inte redan gjort det! 

Jag hoppas ändå att detta lägger sig när hormonnivåerna lugnat ned sig. Andra tredjedelen av graviditeter brukar vara de bästa. Peppar, peppar.

• majarg
    Solskensdag skrev 2022-03-14 16:06:59 följande:

Haha, känner igen det! De dagarna där jag har mer energi har jag verkligen betalat dagen efter - firade ju sambon i lördags och jag rörde mig knappt ur soffan igår heller. Precis som man tror man är tillbaka som före har man typ 2% batteri kvar fler dagar efter. 

Åh fattar det, men ja kanske mer en lättnad att berätta! Jag upplever de flesta har väldigt bra förståelse för att det är tidigt och man inte vill ?tro på det? än. Så jag tycker bara det är skönt att de vet, också så man inte behöver förklara man är ledsen skulle något gå fel. Men är ju verkligen beroende av hur man mår och vännerna etc. 

Idag är en dålig dag! Så seg och trött i kroppen. Men kräktes inte och fick jobbat! Sov hela lunchpausen i stället för att njuta solen, så sorgligt. Sambon har matat mig med tårta för att försöka få mig på bättre humör haha, gulle. Hjälpte inte men nu är jag åtminstone mätt och arg ;)

Haha :D det värsta är att jag är så naiv också, så fort jag haft en bra stund eller dag så tror jag att det har vänt. sen vänder det tillbaka lika snabbt haha

Jaa jag tror också det. har faktiskt bestämt mig för att berätta för mina kollegor i veckan också, är mycket mer frånvarande än jag brukar och det märks nog. Samt idag fick jag ett litet utbrott mot en kollega.. 

skönt att du klarade dig från att kräkas och få jobb gjort :) äsch, då är vi två som sov hela lunchpausen - tog mig inte utanför dörren idag, gick bara inte. så trött och extremt illamående. 

haha gulligt :D hellre mätt och arg än arg och hungrig iaf 
  • Rosen3
    Mangopassion skrev 2022-03-13 18:46:32 följande:

Hej på er igen! 

Har ni haft era inskrivningssamtal ännu? Skulle haft mitt i onsdags men då va BM hemma med sjukt barn så jag fick en ny tid nu på tisdag istället.  

Är det bara jag som är sjukt less på att magmunnen inte sluter tätt så att varje gång jag ätit rapar jag upp matrester med magsyra. Har en konstant äcklig smak I munnen och det spelar ingen roll om jag borstar tänderna eller inte. Den dåliga smaken är där ändå.  

Har varit på första inskrivningssamtalet för några veckor sedan men den är uppdelad på två så på tisdag är nästa del, då får min sambo hänga med och då blir det provtagning osv :)
  • Nejlika08

Åh jag mår så illa idag och har kräkts två gånger hittills. Varför är det så att vissa dagar blir så dåliga? Jag har mått bättre dagarna innan. Men nu är jag nere i magsjuke-träsket igen. Fy vad jobbigt det är. Kommer att bli en dag i sängen. Hur mår ni andra? 

Svar på tråden BF oktober 2022