Go o gla skrev 2022-03-15 11:39:14 följande:
lider med er alla illamående, jag har som tur var klarat mej rätt fint i jmf. Inte spytt även om jag känt mej lite sjösjuk till och från.
På fredag blir det blodprov och glukostest. Inget jag ser fram emot. Trots all graviditeter så vänjer jag mej aldrig vid att bli stucken tusen ggr eller dricka sötsliskig dryck. Ugh...
På lördag berättar vi för familjen, och firar både födelsedag och farsdag (spansk) så skall bli trevligt. Har en alkoholfri gin att smutta på, haha. Får förbereda en reservtårta med som är preggy-proofed.
Håller med Go o gla, lider med alla er som mår så himla dåligt. jag har mått ganska bra, dock kan jag börja känna av lite illamående då och då men behöver aldrig kräkas eller att det påverkar min vardag. Hoppa för er andra att det går över snart, sägs ju blir bättre efter v.12 någon gång. Håller tummarna!
Blir blodprov på tisdag för mig med, ser inte heller fram emot det då jag inte gillar nålar. Är RH negativ med så lär väl får några fler stick under grav. Men brukar bli bättre om jag säger att jag inte gillar nålar iaf.
Så kul att berätta för familjen! Ska ni göra något spec? Vi funderar på att ge något påskägg eller liknande, men kommer int berätta förens första ultraljudet (som BMS ska boka in nästa gång). Ska vara mellan v.11-14 så lär väl bli om några veckor, så nervös!