• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Nejlika08
    majarg skrev 2022-03-16 08:43:37 följande:
    Nää din stackare :( men kan det inte vara gravidillamående ändå som spökar? vet att min tjejkompis fick sådär extremt illamående och vissa dagar kunde hon inte behålla någon mat. 

Håller verkligen tummarna för dig att det vänder snart! 
    Tack, känns så skönt att du och ni i den här tråden förstår. Jag tror inte att det var vanligt illamående för mitt barn har precis haft magsjuka och det var typiska magsjuke-symptom. Sov hela dagen typ. Men vet vet. Idag är jag i alla fall bättre och ska ta mig ut på en promenad. Det är så skönt med våren och solen. Jag kollar på bilder i mobilen från fyra veckor bakåt för att påminna mig om att jag mådde bra då och var mig själv. Alltså strax efter att jag plussat. Och jag kommer att komma dit igen, bara några månader kvar. Men jag hatar första trimestern alltså. Och sista. Haha. 
  • majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-16 09:17:35 följande:
    Tack, känns så skönt att du och ni i den här tråden förstår. Jag tror inte att det var vanligt illamående för mitt barn har precis haft magsjuka och det var typiska magsjuke-symptom. Sov hela dagen typ. Men vet vet. Idag är jag i alla fall bättre och ska ta mig ut på en promenad. Det är så skönt med våren och solen. Jag kollar på bilder i mobilen från fyra veckor bakåt för att påminna mig om att jag mådde bra då och var mig själv. Alltså strax efter att jag plussat. Och jag kommer att komma dit igen, bara några månader kvar. Men jag hatar första trimestern alltså. Och sista. Haha. 

Ahaa, ja då är det säkert det! skönt det ändå, så det inte är illamåendet som eskalerat. 

jaaa snart så :D 

• Sydostbor

Hoppar in här! Väntar mitt första barn och är i v. 8 (7+5). Var på vul förra veckan och fick se hjärtslag så det känns riktigt bra. Är gift med en tjej så barnet blev till genom insemination. Vi har försökt av och till i tre år, så jag hade sikte på IVF, så vipps så plussade det!

Hade en blödning I v.6 (engångs som inte höll i sig) så det var därför barnmorskan bokade vul. Så kul att höra allas historier här, även om jag inte hunnit läsa alla inlägg.

Ska bli spännande att följa allas resa nu de kommande månaderna!

• Sabbra97

Jag vill gärna vara med i FB gruppen om det finns platser kvar? Vet ej hur man skriver om här på familje liv hehe 

• mammamalin
    Sydostbor skrev 2022-03-16 14:20:38 följande:

Hoppar in här! Väntar mitt första barn och är i v. 8 (7+5). Var på vul förra veckan och fick se hjärtslag så det känns riktigt bra. Är gift med en tjej så barnet blev till genom insemination. Vi har försökt av och till i tre år, så jag hade sikte på IVF, så vipps så plussade det!

Hade en blödning I v.6 (engångs som inte höll i sig) så det var därför barnmorskan bokade vul. Så kul att höra allas historier här, även om jag inte hunnit läsa alla inlägg.

Ska bli spännande att följa allas resa nu de kommande månaderna!

Stort grattis! :) Det är inte så många som skriver här längre, men vill du vara med i facebookgruppen så skicka ett meddelande till mig med din mailadress :) 
  • mammamalin
    Sabbra97 skrev 2022-03-16 14:46:45 följande:

Jag vill gärna vara med i FB gruppen om det finns platser kvar? Vet ej hur man skriver om här på familje liv hehe 

Skicka ett meddelande till mig med din mailadress så skickar jag en inbjudan :) 
  • majarg
    mammamalin skrev 2022-03-16 15:19:30 följande:
    Skicka ett meddelande till mig med din mailadress så skickar jag en inbjudan :) 
    Visst är det så att ingen utanför gruppen ser att man är med? :D
  • majarg

Alltså?? Man kan väl inte känna av eller få foglossning redan v.10? eller kan det vara att jag känner av pga jag gått väldigt igår och idag?

• mammamalin
    majarg skrev 2022-03-16 19:02:55 följande:
    Visst är det så att ingen utanför gruppen ser att man är med? :D
    Ja så är det, går inte att söka eller se gruppen om man inte är medlem :) 
Svar på tråden BF oktober 2022