• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Nejlika08
    Rosen3 skrev 2022-03-17 12:44:38 följande:
    Åh jag förstår, mycket kan ju såklart ha hänt sedan dess. Men vi håller tummarna för oss! 
    Ja det är ju det enda man kan göra. Sån tur är så har vi oddsen med oss. Kram till dig. 
  • Nejlika08

Solskensdag: åh, vad jobbigt. Vilken vecka är du i och har du gjort något ultraljud? Jag hade också en hemsk dag i förrgår, blev magsjuk. Tänk, 4 veckors illamående toppat av magsjuka. Då är man inte kaxig precis. Men jag mår bra nu. Jag anar att det äntligen vänder nu, är i v.11. 

• Nejlika08

Solskensdag: och hoppas att det går över för dig! Om gynakuten kan se vad det är så är det kanske värt att åka dit. 

• Kallamakka
    Go o gla skrev 2022-03-17 06:58:49 följande:
    Nej men vad söt farmor! :D
    Lite pga att litens farmor kanske inte förstår kort-ideen så bestäm vi oss igår för att göra det tydligare genom att lägga in en UL bild med. Så igår blev det snabbt iväg för ett provat UL. Gud så mkt det hänt på bara 2 veckor! Armar, ben, som syns och liten viftade med armarna och hoppade till med hela kroppen en hel del. Otroligt! <3
    Men så roligt det kommer bli att få berätta det så! Helt fantastiskt vad som sker på så kort tid, väldigt roligt att ha kvar också berätta gärna om reaktionen sen! 
  • Kallamakka

Solskensdag: åk och titta till det tycker jag, det är alltid bättre än att vela och vänta ut. Skönt också att få klart hur det står till! 

• Mangopassion

Citat: Rosen3

Jag ska göra ett nipt test på måndag och då ingår även ett ultraljud. Så det ska bli så spännande att se hur "bebisen" har utvecklats Skrattande Sen berättade även min barnmorska när jag var på inskrivning i tisdags att de förra veckan börjat erbjuda tidigt ultraljud i v12 i vårt län till alla gravida. Så jag kommer få göra 2 ultraljud med 1,5 veckas mellanrum Drömmer

• Mangopassion

Citat: Solskensdag

Åh vad tråkigt att höra! Men så länge du inte blöder borde det inte vara någon fara! Det är ju vanligt med "växtvärk" i livmodern. Men jag tycker absolut, som några andra här skrivit, att du borde kolla upp det om du känner dig orolig. 

Önskar dig lycka till! Glad

• Miisery
    Rosen3 skrev 2022-03-17 11:44:51 följande:

Min barnmorska sa på förra besöket att det brukar bli att flera blir gravida samtidigt i sin omgängeskrets. 

Hon har haft så rätt. Varit på flera tillställningar nu där vänner berättat att dem varit gravida, samtliga gånger har jag och min sambo fått sitta där och snällt hålla tyst om vår graviditet för att det fortfarande är så tidigt (v.10), längtar så tills man får berätta nu.?Hoppas sista veckorna innan första UL går fort. Någon mer som väntar in första ultraljudet i v.11-14? Känns som jag är ensam om att veta om bebis lever :)

Samma här! V. 10 och har ultraljud 11/4. Känns som en hel evighet dit.. Det är precis som du säger, man vet ju inte ens om den lever <3

Idag har jag sån huvudvärk Zz... Har iofs inte sovit bra så hoppas det är därför. Men kanske inte så konstigt att få huvudvärk heller? 
  • Solskensdag

Tack alla! Jag ringde både läkaren och min barnmorska, men fick det bättre under dagen. Som tur kunde jag lämna urinprov hos min BM i morse så jag slapp sitta länge hos läkaren. Men tror kanske det var jätte starka kramper samtidigt med någon grej med magen, är iaf väldigt lättad över att må bättre idag!
    Dock meddelade mitt jobb igår att de kommer göra en gigantisk omorganisation och i princip 20% kommer få sparken nästa vecka, så det var en lite onödig stress att få i stället.
    Så nästa vecka blir både KUB samt vänta på samtal om att få sparken ev inte. 
    Ändå bra vi ska på spa i helgen så man kan hämta lite energi! 

vad spännande med alla som ska till Ultraljud i veckan, håller tummarna för alla :) 

• Solskensdag

Miisery: Jag har haft jätte mycket huvudverk ibland och uppfattar det som ett väldigt vanligt symtom! Man blir överraskad över hur mycket som följer med som gravid?

förstår det känns jätte långt till UL. Jag fick bokat ett tidigt, privat UL i vecka 8 och 10 och betalade själv (1500kr och 400kr). Det var galet mycket pengar men för mig värt varje krona att få se ett pickande hjärta och veta allt är okej :) Sen kan det ju ändras snabbt så man blir ju i princip nervös dagen efter om något inte känns rätt.. men tyckte det var skönt att veta det faktiskt fanns något därinne :)

Svar på tråden BF oktober 2022