• evelinagra1

BIM mars 2022

Hittade ingen mars tråd så tror inte det finns någon än så tänkte att jag startar en

detta blir vårat 14e försök tror jag har tappat räkningen haha.. vi har gjort en utredning och de har inte hittat något ?fel? på någon av oss så nu står vi i kö för vidare utredning och behandling men jag hoppas såklart att vi inte ska behöva komma dit!

Förra månaden blev ägglossningen väldigt sen så är lite osäker på BIM men om det kommer i normal tid så borde bim bli 6/3

hoppas på många fina pluss denna månaden <3

6/3 evelinagra1 (14e försöket 1a barnet )

• Svar på tråden BIM mars 2022
  • Cinapuffen
    ems1991 skrev 2022-03-08 14:23:02 följande:

BIM-4 tog precis ett gravtest från testlagret som var negativt såklart. Vet inte om man ska fortsätta hoppas denna månad eller ge upp

Jag tar oxå test från testlagret och tyckte jag såg ett svaaaagt streck. Men inbillar mig säkert. Googlade deras tester idag och det verkar som att de visat väldigt svaga streck jämfört med andra märken vid samma tidpunkt. Många som fått väldigt svagt streck och sen tagit andra test har fått solklart positivt med de andra. Så hoppet är inte över än, försöker jag intala mig själv oxå. Solig
  • Butembobaby

Vill tipsa om denhär sidan till er som likt mig har svårt att hålla sig med testandet. Man kan se statistik för procentuell chans att få ett positivt resultat beräknar från ägglossningen :) 

www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/results-by-day-past-ovulation.php

Det är så lätt att känna sig nedslagen när det känns som att folk plussar på typ ÄL +8 när man själv inte gör det, men glöm inte bort att allas kroppar är olika. 

• Grodan90
    Cinapuffen skrev 2022-03-08 15:42:06 följande:
    Jag tar oxå test från testlagret och tyckte jag såg ett svaaaagt streck. Men inbillar mig säkert. Googlade deras tester idag och det verkar som att de visat väldigt svaga streck jämfört med andra märken vid samma tidpunkt. Många som fått väldigt svagt streck och sen tagit andra test har fått solklart positivt med de andra. Så hoppet är inte över än, försöker jag intala mig själv oxå. Solig
    Jag har använt mig av testlagrets stickor och dom har gett väldigt ljusa streck. Var inte förrän några dagar efter bim strecket började synas ordentligt. Testade med digitalt och det visade att jag var gravid trots ett knappt synligt streck på testlagrets så håller med om att dom ger svaga streck!
  • Cinapuffen
    Grodan90 skrev 2022-03-08 16:08:47 följande:
    Jag har använt mig av testlagrets stickor och dom har gett väldigt ljusa streck. Var inte förrän några dagar efter bim strecket började synas ordentligt. Testade med digitalt och det visade att jag var gravid trots ett knappt synligt streck på testlagrets så håller med om att dom ger svaga streck!
    Då håller jag tummarna och hoppas på det bästa. Glad
  • Pico

Håller på att bli tokig här, tog inget test imorse så ska försöka ta ett imorgon istället Bim-1.. klarar inte att vänta till torsdag Skrikandes har fortfarande väldigt ljusbruna flytningar - är det ett dåligt tecken? Har haft det sedan i lördags..

• Dalkulla17

Hej!

Ny på familjeliv med Bim någongång mellan 18-25 mars (oregelbunden cykel) och har troligtvis haft ägglossning någon av de senaste dagarna.

Kör ägglossningstester både via clearblue digitalt och RFSU senaste dagarna bara för att få koll på min cykel. Har haft glad gubbe/positivt fem dagar i rad nu med clearblue digitalt medan RFSU har visat två tydliga sträck hela veckan men ingen av gångerna har streck nummer två varit minst lika starkt som det första. Alltså visar rfsu bara negativt. 
    Någon som har varit med om liknande? Blir galen hur jag ska tolka detta ????

• ems1991
    Dalkulla17 skrev 2022-03-08 17:52:44 följande:

Hej!

Ny på familjeliv med Bim någongång mellan 18-25 mars (oregelbunden cykel) och har troligtvis haft ägglossning någon av de senaste dagarna.

Kör ägglossningstester både via clearblue digitalt och RFSU senaste dagarna bara för att få koll på min cykel. Har haft glad gubbe/positivt fem dagar i rad nu med clearblue digitalt medan RFSU har visat två tydliga sträck hela veckan men ingen av gångerna har streck nummer två varit minst lika starkt som det första. Alltså visar rfsu bara negativt. 
    Någon som har varit med om liknande? Blir galen hur jag ska tolka detta ????

Hej och välkommen! Jag har aldrig använt mig av RFSU utan jag har använt cb ägglossningstest dom senaste månaderna och har verkligen kört på när jag har fått glad gubbe och dagarna efter det. Hittills har det inte fungerat tyvärr. Tycker det är lite svårt att avgöra när ägglossningen kommer. Om den kommer dagen efter man har fått glad gubbe eller flera dagar efter. Tycker det där är svårt att veta när ägget verkligen släpper 
  • Kiiwii
    Butembobaby skrev 2022-03-08 07:08:28 följande:

Vågar knappt tro att det är sant, men fick ett svagt sträck i morse ÄL+11 Plus 

Vågar inte ropa hej ännu då jag hade tidigt missfall I januari, men nog känns det kul att få plussa Hjärta

Har digitalt hemma som jag nog tar på torsdag då jag har BIM. 

Vet inte om det syns på bilden, men tydligt i verkligheten 
    .

Åååh, grattis till pluss, hoppas det blir solklart positivt så du kan ropa hej  
    flisan1989 skrev 2022-03-08 10:14:16 följande:

Här fick jag mens två dagar för tidigt? hänger kvar o ser hur det går för er andra Hjärta

Tråkigt när mensen ska dyka upp. Går och väntar på min som säkert blir sen den här gången, också drygt. 

Loppster skrev 2022-03-08 19:48:00 följande:

Ingen annan som varit med om att ni fått äl sekret 2 dagar efter äl? {#emotions_dlg.flower}

Den här cykeln har jag fått ÄL-flytningar flera gånger. Trodde ÄL var på gång eftersom flytningarna kom och även lite värk i äggstockarna, brukar vanligtvis ha så. Sen försvinner flytningarna och jag tänker att ÄL skett men så kom Äl-flytningarna tillbaka efter 2-3 dagar? två gånger den här cykeln har det blivit så för mig, fattar nada. Har tolkat det som att min kropp inte lyckats driva igenom ÄL fullt ut och därför provat igen? eller så är det bara märkligt. Störigt helt klart. Har ingen aning om jag haft ÄL eller inte? Är på cd 30 idag. 

• Loppster

Kiiwi: jag tror som dig, det blev nog ingen ägglossning häromdagen så därför försöker kroppen igen. Min mens och ägglossning är ju helt knäpp sen missfallet så antar att det kanske är därför men det är ju väldigt svårt att veta när man har bim nu. haft känningar I höger äggstock och ljumske ikväll så hoppas det är pågång iallafall. Blir ju väldigt mycket sex när äl sekretet aldrig vill ta slut. haha 

Svar på tråden BIM mars 2022