• Anonym (Julia92)

Belle?

Skriver anonymt då jag har vänner här på FL. Det är nämligen så att jag så gärna vill döpa min dotter som kommer i maj till Belle men alla rynkar på näsan när jag säger namnet. Blir så osäker och undrar om jag gör fel i att ge mitt barn det namnet? Vad tycker ni? 

• Svar på tråden Belle?
  • Anonym (Maryam)
    Anonym (Julia92) skrev 2022-04-23 16:49:12 följande:
    Därför att jag älskar just namnet Belle
    Fast inte så kul för barnet sen kanskje, att verkligen HETA ett nman som kan uppfattass som oseriöst o inte som ett riktigt namn på en riktig människa
  • Anonym (Julia92)
    Anonym (Maryam) skrev 2022-04-23 16:52:38 följande:
    Fast inte så kul för barnet sen kanskje, att verkligen HETA ett nman som kan uppfattass som oseriöst o inte som ett riktigt namn på en riktig människa
    Okej
  • Anonym (vov)
    Anonym (Julia92) skrev 2022-04-23 16:51:34 följande:
    För att det är finare enligt mig och att Bell utan e är klocka på engelska, ser inte lika fint ut tycker jag.  
    Tja, smaken är som baken.
    Jag tycker att onödiga bokstäver i namn bara är löjligt.
  • Anonym (Julia92)
    Anonym (vov) skrev 2022-04-23 16:54:27 följande:
    Tja, smaken är som baken.
    Jag tycker att onödiga bokstäver i namn bara är löjligt.
    Okej
  • Miraldie

Det är barnet som gör namnet. Finns massor med namn som jag inte gillar ursprungligen, sen träffar jag fantastiska människor med dem och då är de bra helt plötsligt! Låt henne heta det du gillar, dina nära kommer älska henne och sedan gör hon namnet. Och mitt namn betyder den älskade, det betyder inte att alla älskar mig och jag försöker inte leva upp till det heller, som någon annan skrev att hon ska leva upp till att vara vacker. Vacker kan man vara på många olika sätt. Belle låter fint.

• Anonym (Julia92)
    Miraldie skrev 2022-04-23 16:56:20 följande:

Det är barnet som gör namnet. Finns massor med namn som jag inte gillar ursprungligen, sen träffar jag fantastiska människor med dem och då är de bra helt plötsligt! Låt henne heta det du gillar, dina nära kommer älska henne och sedan gör hon namnet. Och mitt namn betyder den älskade, det betyder inte att alla älskar mig och jag försöker inte leva upp till det heller, som någon annan skrev att hon ska leva upp till att vara vacker. Vacker kan man vara på många olika sätt. Belle låter fint.

Stort tack för ditt svar, det värmde  
  • Anonym

Byt det första e mot ett a.

• Anonym (A)
    Miraldie skrev 2022-04-23 16:56:20 följande:
    Intressant
  • Anonym (Julia92)
    Anonym (A) skrev 2022-04-23 20:05:59 följande:
    Intressant
    ?  
  • Anonym
    Anonym skrev 2022-04-23 20:03:04 följande:

Byt det första e mot ett a.

Menar du B a l l e ?
    Nej det blir inte bra i så fall
Svar på tråden Belle?