Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-11 15:55:27 följande:
#78 min 12 åring äter 6 och min man äter åtta om han äter mycket, jag äter fyra och det gjorde vårt andra barn också innan hen flyttade
En 17-åring som klarar sig på 4 köttbullar? Tveksamt att han verkligen gjorde det. Det är snudd på svält till en tonåring, och absolut inget du ska räkna med att nån annan äter.
Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-11 19:26:42 följande:
#141 vi har inkomst på 22.000 före skatt en hyra på 10.500 (el och vatten ingår) bil och övriga utgifter
Dags att en av er skaffar ett jobb så ni har 2 inkomster. Blir en av er sjuk så faller hela er budget som ett korthus. Driva eget företag är inte lätt och sitter ni båda på kontoret till kl 19 på kvällen så verkar det inte ens löna sig att fortsätta driva det. Då räknar jag med att ni börjat jobba runt kl 8 på morgonen när barnen gått till skolan.
Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-12 14:21:56 följande:
Våran äldsta får inte mer än lunch i skolan. alla andra måltider får han bekosta själv med studiebidraget. Dvs den här studenten FÅR all sin mat förutom mellis och snacks
Det är ni som är försörjningsskyldiga tills barnen är 18 år, alt som längst till 21 så länge barnet studerar. Skicka 1250 kr som CSN är på räcker inte för mat en hel månad till en 17åring. Ni ska se till att era barn har tak över huvudet och mat på bordet så länge det pluggar på gymnasienivå.
Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-12 16:28:56 följande:
När vi vuxna inte är hemma vill vi inte att det snoka runt i hemmet det tror jag ingen vill och man vill kunna lita på folk som är ensamma i ens hem. Är det konstig?
sen väljer studenten Själv att sitta på skolan och studera vilket också är anledningen till vistelsen i Sverige nämligen STUDIERNA
*eleven ska följa värdfamiljens regler och rutiner står det i papperna dvs vi har rätt att sätt vad vi anser är bäst
Ni litar inte ens på era egna barn?
Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-12 17:45:24 följande:
#325 jo men hans rum är utlånat under 12 månader så under den tiden kan han inte komma hit så han stannar kvar på sitt boende under helger och lov om han inte reser någon annanstans
Det är snart jul och du vill inte ha hem ditt äldsta barn under lovet? Räknar du med att dina barn vill ha kontakt med dig när dom blir ännu äldre och fått lite mer perspektiv på saker och sin barndom? Barnen får inte äta, dom får inte vara själva hemma och utvecklas till självständighet. Jag brukar inte ropa "orosanmälan" på detta forum, men här är det fan bud på att omhänderta både dina egna och studenten omgående. Stackars barn..