• Gullvivor

Ta hål i öronen på en 1-åring?

Har man inget vettigt att skriva så kan man låta bli att skriva överhuvudtaget i tråden. Tack. 

Min 1-åring har inga hål i öronen då jag skjutit upp det denna gång, men funderar på att ta tag i det nu men känner mig lite tveksam pga oro att det är en "dålig" ålder med tanke på risk för infektion, läker sämre osv. Alltså pga att barnet inte förstår och pillar/drar. Men kanske bara jag som fått för mig det? 

Finns det möjligtvis någon som tagit hål i öronen på sin 1-åring och kan berätta om ni tycker det är en bra eller dålig ålder? Har bara erfarenhet av spädbarn men inte just 1-åringar, så skulle uppskatta om någon här kanske ville berätta.

• Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?
  • Anonym (Suck)
    Gullvivor skrev 2022-11-29 20:33:59 följande:
    Nu har du ju missförstått helt och hållet. 
    Jag skrev ju alternativ för en troende människa. Tror man inte på Gud så behöver man väl knappast lyssna på vad jag säger utan göra det man vill, eftersom man uppenbarligen inte tror på en Gud som förbjudit utlevd homosexualitet.

Så nej, jag tvingar inte på andra min syn. Folk gör sina egna val.
    Fast om någon växer upp i däg, din fanilj, och är homosexuell. Förstår du hur det kommer förstöra den personen när ni andra så tydligt markerar att den inte får älska eller bli älskad på riktigt i sitt liv. Ni har ju redan dömt ut den personen då.

Det finns så oändligt sorgliga berättelser om detta på nätet.

Så jo, de som argumenterar som du gör leder till förstörda och trasiga liv.
  • EpicF
    Gullvivor skrev 2022-11-29 20:03:56 följande:
    Alltså skriv med respekt tack. 
    Och homosexuella behöver väl inte leva utan att få uppleva kärlek. Man kan väl gifta sig med motsatt kön ändå (t.ex homosexuell man och homosexuell kvinna) och få den typen av kärlek istället. 

Gud är god men det är synd att ni inte ser det. 
    Ehhh....va????? 

Varför ska en homosexuell man gifta sig med en homosexuell kvinna? 

Hela homosexuelliteten handlar om att man är förälskad, kär och tänder på samma kön som sig själv. Finns ingen kärlek i att man som homosexuell man ska gifta sig med en homosexuell kvinna. 

Ja, Gud må bara god men ni som "dyrkar" honom och äansr att man ska ändra på människan genom omskärelse av föehud (inte på medicinsk grund), ta hål i öronen, och förbjuda kärlek är inte goda. Hade Gud velat att ha de som ni har så hade vi födds utan förhud, med hål i öronen och inte haft förmågan att älska personer av samma kön. 
  • EpicF
    Gullvivor skrev 2022-11-29 20:19:55 följande:
    Det finns ju bara tre alternativ 

1. Leva i celibat, aldrig uppleva någon form av kärlek. Aldrig bli förälder. 

2. Välja livet istället för livet efter detta, och begå synd. 

3. Göra det bästa av situationen och gifta sig med någon av motsatt kön, som också är homosexuell. Uppleva en annan typ av kärlek och få familj. 

Hur är det ondska? 
    Och om man inte vill ha barn? Inte vill gå igenom IVF med en homosexuell man. Inte vill ligga med en honomsexuell man. Ska man då inte få lov att leva med den man älskar? 
  • Gullvivor
    Anonym (gode Gud?) skrev 2022-11-29 21:02:46 följande:
    Jag skriver med precis den respekt en gud utan sinne för etik förtjänar, tack så mycket.

Tror du på allvar att en homosexuell person får ut samma sak av att vara gift med någon som de inte är förälskad i och inte attraheras av som de skulle få av en samkönad relation? Är det händelsevis så att du inte begriper vad homosexualitet är?
    Nej det är inte samma sak men det är väl bättre än ingenting, om man nu vill lyda Gud. 

Varför skulle jag inte begripa vad homosexualitet är? Tror du inte det förekommer att många homosexuella inte kommit ut ur garderoben och är gifta med motsatt kön? Särskilt i länder där detta är tabu, men trots det har de barn och lever familjeliv. Varför skulle det vara något konstigt bara för att jag skriver det nu? 

Det viktiga tycker jag är att ens partner vet om det, därför skrev jag homosexuell man med en homosexuell kvinna, så gifter de sig på samma villkor. Istället för att en homosexuell man gifter sig med en heterosexuell kvinna utan att hon vet om det och så fantiserar han om hennes pappa, typ. Eller att en homosexuell kvinna gifter sig med en heterosexuell man och kanske inte kan utföra sina äktenskapliga plikter och syndar på så sätt. Jag förstår dilemmat liksom, inga perfekta förutsättningar men det mesta går väl att lösa bara man har viljan att lyda Gud, även om det inte blir exakt som man själv önskat. 

Det viktiga är ju livet efter detta.
    Och Gud älskar människor som kämpar för att stå emot frestelser för hans skull.
  • EpicF
    Gullvivor skrev 2022-11-29 23:22:34 följande:
    Nej det är inte samma sak men det är väl bättre än ingenting, om man nu vill lyda Gud. 

Varför skulle jag inte begripa vad homosexualitet är? Tror du inte det förekommer att många homosexuella inte kommit ut ur garderoben och är gifta med motsatt kön? Särskilt i länder där detta är tabu, men trots det har de barn och lever familjeliv. Varför skulle det vara något konstigt bara för att jag skriver det nu? 

Det viktiga tycker jag är att ens partner vet om det, därför skrev jag homosexuell man med en homosexuell kvinna, så gifter de sig på samma villkor. Istället för att en homosexuell man gifter sig med en heterosexuell kvinna utan att hon vet om det och så fantiserar han om hennes pappa, typ. Eller att en homosexuell kvinna gifter sig med en heterosexuell man och kanske inte kan utföra sina äktenskapliga plikter och syndar på så sätt. Jag förstår dilemmat liksom, inga perfekta förutsättningar men det mesta går väl att lösa bara man har viljan att lyda Gud, även om det inte blir exakt som man själv önskat. 

Många  homosexuella män som är gifta med heterosexuella kvinnor är i grunden bisexuella eller lever i förnekelse, pga av sådana som dig. 

Du vet vad bisexuell är? Attraherad till båda könen. 

Skulle du kunna ha sex med en person du inte attraheras? Gifta dig med en du inte attraheras av? Skaffa barn med en du inte attraheras av? Leva i ett kärlekslöst "förhållande"? Inte få leva ut din kärlek? 

Inte det.  Nej, varför ska då homosexuella tvingas göra det? 
  • Anonym (Suck)

Varför är det viktiga livet efter detta? Tala om att du nedvärderar det liv du HAR. 

Hela den biten är så dum, tala om att någon genom maktlängtan har fått folk att tro att om man ska lyda dem så får man en ännu bättre chans SEN. Det är ju som nån slags lotteri, du har 5000 på fickan nu men mota på mig och go all in så kan du vinna 5000000.

Den Gud som vill att mänbiskor ska försaka kärlek för hens skull är förövrigt en fruktansvärd typ, mobbare, egoist och kär i sin maktfulkomlighet. En god gud skulle ju vilja att människor var lyckliga- inte försakade lycka för hen. Tala om egoistiskt.

• molly50

Om jag vore en troende och/eller muslimsk homosexuell så skulle jag hellre välja att lämna religionen än att tvingas leva hela mitt liv utan kärlek.
    En gud som inte tillåter homosexuella att leva ut sin läggning är ändå ingen god gud.

Hur många homosexuella tror du skulle må bra av att tvingas leva med någon de inte är eller kan bli förälskade i pga sin läggning?
    Är det värt det att leva ett liv man mår dåligt av bara för att lyda gud?
    Det tycker i alla fall inte jag. 
  • Gullvivor
    molly50 skrev 2022-11-30 08:23:55 följande:
    Om jag vore en troende och/eller muslimsk homosexuell så skulle jag hellre välja att lämna religionen än att tvingas leva hela mitt liv utan kärlek.
    En gud som inte tillåter homosexuella att leva ut sin läggning är ändå ingen god gud.

Hur många homosexuella tror du skulle må bra av att tvingas leva med någon de inte är eller kan bli förälskade i pga sin läggning?
    Är det värt det att leva ett liv man mår dåligt av bara för att lyda gud?
    Det tycker i alla fall inte jag. 
    Så känner du antagligen för att du inte tror på Gud, du förstår därmed inte kärleken man har och med den kärleken kommer såklart uppoffringar. För Guds skull och för sitt eget bästa, eftersom Gud inte förbjuder sånt som är bra för en utan det finns alltid en anledning till hans ord. 

Människan bör sträva efter att lyda Gud och lägga sina egna behov åt sidan. Man gör ju det redan tillexempel när det gäller ens egna barn, och tänker på dem först, men tydligen är det något konstigt att göra samma sak för Gud som skapat oss och gett oss liv. 
  • Anonym (Suck)
    Gullvivor skrev 2022-11-30 10:03:32 följande:
    Så känner du antagligen för att du inte tror på Gud, du förstår därmed inte kärleken man har och med den kärleken kommer såklart uppoffringar. För Guds skull och för sitt eget bästa, eftersom Gud inte förbjuder sånt som är bra för en utan det finns alltid en anledning till hans ord. 

Människan bör sträva efter att lyda Gud och lägga sina egna behov åt sidan. Man gör ju det redan tillexempel när det gäller ens egna barn, och tänker på dem först, men tydligen är det något konstigt att göra samma sak för Gud som skapat oss och gett oss liv. 
    Är du homosexuell? Om inte, uttala dig inte i deras plats.
Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?