Anonym (gode Gud?) skrev 2022-11-29 21:02:46 följande:
Jag skriver med precis den respekt en gud utan sinne för etik förtjänar, tack så mycket.
Tror du på allvar att en homosexuell person får ut samma sak av att vara gift med någon som de inte är förälskad i och inte attraheras av som de skulle få av en samkönad relation? Är det händelsevis så att du inte begriper vad homosexualitet är?
Nej det är inte samma sak men det är väl bättre än ingenting, om man nu vill lyda Gud.
Varför skulle jag inte begripa vad homosexualitet är? Tror du inte det förekommer att många homosexuella inte kommit ut ur garderoben och är gifta med motsatt kön? Särskilt i länder där detta är tabu, men trots det har de barn och lever familjeliv. Varför skulle det vara något konstigt bara för att jag skriver det nu?
Det viktiga tycker jag är att ens partner vet om det, därför skrev jag homosexuell man med en homosexuell kvinna, så gifter de sig på samma villkor. Istället för att en homosexuell man gifter sig med en heterosexuell kvinna utan att hon vet om det och så fantiserar han om hennes pappa, typ. Eller att en homosexuell kvinna gifter sig med en heterosexuell man och kanske inte kan utföra sina äktenskapliga plikter och syndar på så sätt. Jag förstår dilemmat liksom, inga perfekta förutsättningar men det mesta går väl att lösa bara man har viljan att lyda Gud, även om det inte blir exakt som man själv önskat.
Det viktiga är ju livet efter detta.
Och Gud älskar människor som kämpar för att stå emot frestelser för hans skull.