• Sanset

BF Augusti 2023

Hej!

Plussade igår med andra barnet och har BF enligt apparna 7-9 augusti. Såg inget forum för BF augusti 2023, så tänkte starta en så vi kan följa varandra! 

Vad var era symptom och när plussade ni?

Kan skapa en BF lista som ni gärna får fylla i:

Sanset - BF 7-9 augusti

• Svar på tråden BF Augusti 2023
  • HejsanJenny

Jag blöder sedan några dagar tillbaka. 😕 Har inte ont på något sätt och testen är fortfarande positiva men känner mig väldigt orolig. Hoppas att allt är okej. 

• JSAG

Vi va på ultraljud idag och fick både se och höra hjärtat! Vi gick in i vecka 7+0 idag Enligt våra egna beräkningar men efter ultraljudet och mätningen så vi blev vi framflyttade till 7+2😍 

• Lillillern

Vi har en dotter sedan tidigare och började försöka igen vid årsskiftet, sedan dess har jag fått två uteblivna missfall. Nu är jag några dagar in i v 10, jag har fått se det lilla hjärtat picka och har äntligen vågat börja hoppas på att det ska gå vägen den här gången. Runt 20 augusti får min dotter i så fall ett syskon, hon är då 2,5 år.

Det känns så spännande och de gånger jag väl vågar känna efter så är jag gråtglad.

Var hos BM idag och ska då kallelse till KUB var det lider, fyllde 40 i somras så är lite orolig för att min ålder ska ställa till det på något vis.

• Afterrain

Hej! Hoppar gärna in här. Är i v10(9+2) och blev framflyttad till bf 30 augusti, när jag var på TUL i vad jag trodde var v 8+0 till 7+2. Jag blev gravid på en letrozolkur trots att ÄL testen visade negativt 🤣. Ska bli kul att följas åt, jag tror mer på att jag föder i september om jag är beräknad 30 augusti, men det får man väl se 😊

• JSAG
    Afterrain skrev 2023-01-27 05:58:44 följande:

Hej! Hoppar gärna in här. Är i v10(9+2) och blev framflyttad till bf 30 augusti, när jag var på TUL i vad jag trodde var v 8+0 till 7+2. Jag blev gravid på en letrozolkur trots att ÄL testen visade negativt 🤣. Ska bli kul att följas åt, jag tror mer på att jag föder i september om jag är beräknad 30 augusti, men det får man väl se 😊

Hej!
    Vi har ju följts åt i Letrozol-tråden! Jag är 9+3 idag😀 

• Afterrain
    JSAG skrev 2023-01-27 09:59:40 följande:

Hej!
    Vi har ju följts åt i Letrozol-tråden! Jag är 9+3 idag😀 

Heeeej! 
    Jaaa, det vet jag. 
    Vi hade ju cyklar typ samtidigt. 
    Fatta att graviditeterna är med en dags mellanrum 🤣 galet!!! 

Vi får se om vi blir framåt eller bakåtflyttade vid nästa UL 🙈
  • Anonym (Nr 5)

Vart på ul idag och är idag i vecka 12+4
    Beräknad förlossning 6/8

• Sanset
    HejsanJenny skrev 2023-02-06 10:25:04 följande:

Hur mår ni?

Inte så bra här hemma. Magsjukan har slått familjen för andra gången denna graviditeten. Men annars har jag mest foglossning så klarar mig ändå xD hur mår du?
  • JSAG

Mår illamående till och från, främst när jag är ledig från jobb. Går in i vecka 12 idag, UL om en vecka!🥰

Svar på tråden BF Augusti 2023