• Sanset

BF Augusti 2023

Hej!

Plussade igår med andra barnet och har BF enligt apparna 7-9 augusti. Såg inget forum för BF augusti 2023, så tänkte starta en så vi kan följa varandra! 

Vad var era symptom och när plussade ni?

Kan skapa en BF lista som ni gärna får fylla i:

Sanset - BF 7-9 augusti

• Svar på tråden BF Augusti 2023
  • Sanset
    Vicblomman skrev 2022-11-29 08:27:25 följande:

Jag plussade förra veckan med mitt första barn efter 7 månaders försök. Är 25 år gammal. Så spännande men också så läskigt. Man vill bara passera dessa kritiska veckor 🙈 Jag har BF 5 augusti enligt de appar jag använder! 

Åh GRATTIS!

Gud vad spännande! Hur känns det?

• jjeniab

Hej! Plussade i morse, blev så chockad! Fint att hitta fler här, känns så spännande. Är mitt andra barn, fick min första i november - 17.

• Sanset
    jjeniab skrev 2022-11-30 14:08:11 följande:

Hej! Plussade i morse, blev så chockad! Fint att hitta fler här, känns så spännande. Är mitt andra barn, fick min första i november - 17.

Grattis till plusset! Var det planerat eller fick ni er en överasskning? Skrattande
    Andra barnet för mig med, första var en riktig överasskning men nr 2 var mer planerad Skrattande
  • Vicblomman
    Sanset skrev 2022-11-30 13:33:59 följande:

Åh GRATTIS!

Gud vad spännande! Hur känns det?

Tack detsamma! 

Det känns så kul! Lite svårt att tro på det då det inte känns så mycket än. Nästan så att man vill börja må dåligt så man iaf känner att graviditeten utvecklas 😂

• Ellie0411

Hej! 

Jag hoppar gärna in, plussade i söndags 27/11. Bf 1/8 enligt de flesta apparna (någon enstaka säger 31/7) 

Detta var halvt om halvt planerat. Vi försökte aktivt bli gravida förra cykeln sept-oktober men det tog sig inte. Sedan bestämde vi oss precis efter där för att flytta då jag erbjöds ett nytt jobb på annan ort och tackade då ja. Så vi skyddade oss den här cykeln men på något vänster så blev jag gravid ändå😅 känns lite som ödets ironi!

Hela veckan har varit en känslomässig berg- och dalbana. Grät hysteriskt till och från de två-tre första dagarna. Var inte alls inställd på detta då vi planerar så mycket annat nu med flytt och allt och därför har det inte känts helt självklart att behålla graviditeten. 😅 imorgon ska jag och sambon iväg och prata med en kurator för att få hjälp att landa mjukare i detta men igår bestämde vi att den får stanna kvar med oss och nu vi är inställda på att 1 augusti kommer det en liten till oss ❤️ 

• Katch91

Hej alla Och stort grattis till era graviditeter!

Jag plussade på 10dpo i måndags 28/11. Är nu i v 3+4 alt 3+6 enl ägglossning. 

Jag plussade även i augusti och oktober men fick tyvärr två identiska missfall i v4+2-4

Är därför väldigt orolig nu och har svårt att njuta. Bokade ett tidigt VUL 23/12 då jag bör vara i v 6+6. jag Hoppas verkligen jag tar mig så långt och att det finns ett foster i magen då.

stöd och att få skriva av sig här kanske kan hjälpa mig i min oro och kanske även hjälpa mig att förstå att graviditeten är på riktigt! 

hur går det för er andra? 

• simonperblivandepappa

Hoppas det är okej som kille att skriva här, jätteroligt att det finns en grupp som denna.
    Jag och min fru väntar vårat fjärde barn som är beräknad till augusti. 
    Våra andra barn är 9,7 och 5.
    Jag är 36 och hon 34 😊

Vi är båda väldigt ödmjuka inför detta nya liv som växer då det inte är så långt gånget än.

• Anonym (Nr 5)

Plussade den 25/11 8 dagar före beräknad mens, väldigt svagt. Har tagit några fler tester efter de senast i går och de var ett starkare plus. 
    Detta är vårt 5e barn om det går hela vägen.
    Vet inte riktigt hur långt gånget det är då ja haft oregelbunden mens, men enligt app beräknat 5e augusti.

Bilden är från igår

• Anonym (Sara 82)

Jag plussade i tisdags bf 11aug, nu hålls alla tummar och tår att allt går som det ska är 40år och äggen börjar väl bli lite gamla🤔😜

• Sanset
    Ellie0411 skrev 2022-12-01 09:17:57 följande:

Hej! 

Jag hoppar gärna in, plussade i söndags 27/11. Bf 1/8 enligt de flesta apparna (någon enstaka säger 31/7) 

Detta var halvt om halvt planerat. Vi försökte aktivt bli gravida förra cykeln sept-oktober men det tog sig inte. Sedan bestämde vi oss precis efter där för att flytta då jag erbjöds ett nytt jobb på annan ort och tackade då ja. Så vi skyddade oss den här cykeln men på något vänster så blev jag gravid ändå😅 känns lite som ödets ironi!

Hela veckan har varit en känslomässig berg- och dalbana. Grät hysteriskt till och från de två-tre första dagarna. Var inte alls inställd på detta då vi planerar så mycket annat nu med flytt och allt och därför har det inte känts helt självklart att behålla graviditeten. 😅 imorgon ska jag och sambon iväg och prata med en kurator för att få hjälp att landa mjukare i detta men igår bestämde vi att den får stanna kvar med oss och nu vi är inställda på att 1 augusti kommer det en liten till oss ❤️ 

Grattis! 

ja bebisar kommer när de känner för det, våran första var oplanerad med skydd som sa hej här kommer jag. Det är var Jobbigt där och då med extremt mycket känslor men gud vad glada vi är idag att vi behöll henne ❤️
    när är det ni flyttar?

skönt att ni tar hjälp så det blir så bra som möjligt🥰

Svar på tråden BF Augusti 2023