Ellie0411 skrev 2022-12-01 09:17:57 följande:
Hej!
Jag hoppar gärna in, plussade i söndags 27/11. Bf 1/8 enligt de flesta apparna (någon enstaka säger 31/7)
Detta var halvt om halvt planerat. Vi försökte aktivt bli gravida förra cykeln sept-oktober men det tog sig inte. Sedan bestämde vi oss precis efter där för att flytta då jag erbjöds ett nytt jobb på annan ort och tackade då ja. Så vi skyddade oss den här cykeln men på något vänster så blev jag gravid ändå😅 känns lite som ödets ironi!
Hela veckan har varit en känslomässig berg- och dalbana. Grät hysteriskt till och från de två-tre första dagarna. Var inte alls inställd på detta då vi planerar så mycket annat nu med flytt och allt och därför har det inte känts helt självklart att behålla graviditeten. 😅 imorgon ska jag och sambon iväg och prata med en kurator för att få hjälp att landa mjukare i detta men igår bestämde vi att den får stanna kvar med oss och nu vi är inställda på att 1 augusti kommer det en liten till oss ❤️
Grattis!
ja bebisar kommer när de känner för det, våran första var oplanerad med skydd som sa hej här kommer jag. Det är var Jobbigt där och då med extremt mycket känslor men gud vad glada vi är idag att vi behöll henne ❤️
när är det ni flyttar?
skönt att ni tar hjälp så det blir så bra som möjligt🥰