Jag gjorde tre positiva test idag, men hade bara behövt göra ett då det blev två streck efter kanske 10 sekunder bara, hehe. Det är min första graviditet och vi har försökt sedan januari så är delvis överlycklig delvis i chock delvis jättenervös! Enligt internet är bf 19 augusti.
Jag berättade såklart för sambon idag (och några kompisar). Jag hade en spellista på som jag och min bästa vän gjorde för ett tag sedan (exempellåtar: Jag Mår Illa, Small Bump, Big Girl (You Are Beautiful), Det Gör Ont, Hey Baby, The Celibate Life och Slipping Through My Fingers). Jag lade också in en bulle i ugnen med ugnslampan på.
Alla brukar ju tänka olika om när man berättar för familj, eftersom det ju kan hända mycket nu under de första veckorna framförallt, men jag och sambon vill ändå gärna berätta för familjen nu på julafton. Jag skulle vilja berätta för dem på ett roligt sätt också. Hur tänker ni berätta/hur har ni berättat om ni varit gravida förr? Eller har ni bara ett väldigt roligt förslag på lager ändå?