• Sanset

BF Augusti 2023

Hej!

Plussade igår med andra barnet och har BF enligt apparna 7-9 augusti. Såg inget forum för BF augusti 2023, så tänkte starta en så vi kan följa varandra! 

Vad var era symptom och när plussade ni?

Kan skapa en BF lista som ni gärna får fylla i:

Sanset - BF 7-9 augusti

• Svar på tråden BF Augusti 2023
  • Pemlan

Hej! Jag är 26 år och gravid vecka 6 (5+3) och fick milda symtom förra veckan med framförallt luktkänslig, växtvärk i magen och sedan kom svullna ömma bröst. Igår slutade brösten att ömma och upplever inte samma känslighet för dofter längre. Växtvärken fortsätter som vanligt, kommer och går. Ingen blödning. är så fruktansvärt rädd att jag fått missfall, kan inte tänka på annat. Någon som varit med om liknande eller vet vad de minskade symtomen kan bero på? Vill verkligen ha det här barnet, bokat in tidigt ultraljud 4e Jan.

• Crazylady94

Hej,

Är just nu i vecka 5+3. Min första graviditet och oj så mycket tankar och funderingar, men mest lycka!

Fick i lördags (5+0) 2-3 veckor på CB, tycker den borde visa 3+? Ska testa imorgon igen. 

Symptom: Drömmer så sjuuukt mycket, kissar stup i kvarten och lite öm i brösten. Inget illamående än.

Just nu är största frågan om man vågar gå ut med detta till familj på julafton. Hade varit så sjukt kul, men mindre kul om det inte går vägen.. hur gör ni? 

• Pemlan

Vi är också i val och kval ifall man ska berätta på jul (beräknad 20e aug ungefär) när är du beräknad? Vi tänker nog berätta men jag ångrar mig hela tiden så oklart ännu hur vi ska tänka? jag tror ändå vi kommer berätta för ifall det slutar i missfall kommer jag ändå vilja berätta det för familjen. jag tänker ta ett gravtest till 23e och ifall den visar Starkt så ska vi berätta.

• Ylson

Vi har bestämt att berätta på jul, då det är så påfrestande att försöka hålla det hemligt en hel helg! 

Det är bara närmaste familjen så det känns ändå ok att berätta för dem om ett ev missfall!

• Ylson

Går det att skicka ny inbjudan till fb-grupp föresten? den gamla verkar inte funka!

• Theloudjur

Jag gjorde tre positiva test idag, men hade bara behövt göra ett då det blev två streck efter kanske 10 sekunder bara, hehe. Det är min första graviditet och vi har försökt sedan januari så är delvis överlycklig delvis i chock delvis jättenervös! Enligt internet är bf 19 augusti.

Jag berättade såklart för sambon idag (och några kompisar). Jag hade en spellista på som jag och min bästa vän gjorde för ett tag sedan (exempellåtar: Jag Mår Illa, Small Bump, Big Girl (You Are Beautiful), Det Gör Ont, Hey Baby, The Celibate Life och Slipping Through My Fingers). Jag lade också in en bulle i ugnen med ugnslampan på. 

Alla brukar ju tänka olika om när man berättar för familj, eftersom det ju kan hända mycket nu under de första veckorna framförallt, men jag och sambon vill ändå gärna berätta för familjen nu på julafton. Jag skulle vilja berätta för dem på ett roligt sätt också. Hur tänker ni berätta/hur har ni berättat om ni varit gravida förr? Eller har ni bara ett väldigt roligt förslag på lager ändå?

• Ylson

Theloudjur - inför första barnet gav jag min mamma ett paket med ett positivt gravtest i ☺️ 

men då ska man orka vänta till julklappsöppning också, haha! 

• Pemlan

Vi ska köra julklappsleken och i vårt paket ska en docka ligga med en body där det står born 2023

Svar på tråden BF Augusti 2023