• Sanset

BF Augusti 2023

Hej!

Plussade igår med andra barnet och har BF enligt apparna 7-9 augusti. Såg inget forum för BF augusti 2023, så tänkte starta en så vi kan följa varandra! 

Vad var era symptom och när plussade ni?

Kan skapa en BF lista som ni gärna får fylla i:

Sanset - BF 7-9 augusti

• Svar på tråden BF Augusti 2023
  • Snäckan92
    Katch91 skrev 2022-12-08 07:08:51 följande:

Jag är i v5 (4+5). Har ont i bröstvårtorna vid tryck eller beröring. känns som jag fått korta Mikrosekunder av lätt illamående. På kvällen, morgonen.

hade inskrivning igår med BM då jag fått tidiga missfall två st innan. Ville jag hinna träffa dem denna gången. 
    Nu erbjuds tydligen alla KUB jämfört med för 10 år sedan när jag var väntade min yngsta. Jag gjorde inte KUB två första barnen vad 18 och 20 när jag väntade dem. Nu är jag 31 snart och känner inget behov för KUB.

Jag är ett orosmoln också så oroar mig för tvetydiga resultat som jag sen skall älta sönder.

hur tänker ni andra kring KUB?

Jag mår lite illa, spänner i livmodern och lite ömma bröstvårtor.

Jag kommer inte bli erbjuden KUB, då jag även denna graviditet är för ung.

Förra graviditet var jag 1 år för ung för att bli erbjuden KUB, nu har de höjt gränsen med 2 år, så är även 1 år för ung denna gång 🙃

Kommer ha inskrivning när jag är i  vecka 10. Hoppas kunna boka tidigt ultraljud nu precis innan Jul, och sedan erbjuder regionen ultraljud i vecka 12-14 samt 18-20  :)

Första ultraljudet blir isåfall i privat regi, för att förhoppningsvis se hjärtslag och känna oss OK med att berätta för familjerna vid Jul  :)
  • Anonym (Nr 5)
    Katch91 skrev 2022-12-08 07:08:51 följande:

Jag är i v5 (4+5). Har ont i bröstvårtorna vid tryck eller beröring. känns som jag fått korta Mikrosekunder av lätt illamående. På kvällen, morgonen.

hade inskrivning igår med BM då jag fått tidiga missfall två st innan. Ville jag hinna träffa dem denna gången. 
    Nu erbjuds tydligen alla KUB jämfört med för 10 år sedan när jag var väntade min yngsta. Jag gjorde inte KUB två första barnen vad 18 och 20 när jag väntade dem. Nu är jag 31 snart och känner inget behov för KUB.

Jag är ett orosmoln också så oroar mig för tvetydiga resultat som jag sen skall älta sönder.

hur tänker ni andra kring KUB?

Själv är jag 32 och har inte gjort KUB med någon av mina 4 barn, med yngsta va jag 31 år.
    Kommer inte göra KUB denna gång heller är bara 1 år äldre sen senaste graviditet.
  • gladtjejhej

Jag är i vecka 7 (6+0), känner av extrem trötthet, känner mig konstant åksjuk och har ömma bröstvårtor. Får även en svullen mage framåt eftermiddagen samt att magen är trög. Roliga symton haha!

Jag ska göra VUL imorgon och kommer be om fler pga att jag har MA i bagaget. Kommer även göra KUB om jag kommer så långt denna gången Hjärta

• Katch91
    Snäckan92 skrev 2022-12-08 08:56:26 följande:
    Jag mår lite illa, spänner i livmodern och lite ömma bröstvårtor.

Jag kommer inte bli erbjuden KUB, då jag även denna graviditet är för ung.

Förra graviditet var jag 1 år för ung för att bli erbjuden KUB, nu har de höjt gränsen med 2 år, så är även 1 år för ung denna gång 🙃

Kommer ha inskrivning när jag är i  vecka 10. Hoppas kunna boka tidigt ultraljud nu precis innan Jul, och sedan erbjuder regionen ultraljud i vecka 12-14 samt 18-20  :)

Första ultraljudet blir isåfall i privat regi, för att förhoppningsvis se hjärtslag och känna oss OK med att berätta för familjerna vid Jul  :)
    Anonym (Nr 5) skrev 2022-12-08 09:03:37 följande:
    Själv är jag 32 och har inte gjort KUB med någon av mina 4 barn, med yngsta va jag 31 år.
    Kommer inte göra KUB denna gång heller är bara 1 år äldre sen senaste graviditet.
    För region Halland sa BM att de ändrat regelverket för några år sedan. Förr blev bara kvinnor 35+ erbjudna KUB men nu erbjuder dem alla.

Jag är ju somsagt 31 snart och känner inget behov av KUB. Men självklart snurrar tankarna när man står inför valet. Men jag är somsagt mest orolig bara för att jag skall bli osäker kring resultatet. 
    Känns onödigt på något sätt.

Vi har också bokat eget privat i v 6+5 den 23/12. Hoppas då få se ett hjärta. Vet ej om vi kommer berätta för barnen då eller inte. Även om man ser hjärta i v 7 kan vad som helst hände efter ändå. Men det är tråkigt att hålla det hemligt också. 
    Känner att jag efter mina två missfall blivit så väldigt uppmärksam på alla risker istället för att bara känna längtan och glädje. Så berättar vi för barnen blir det ju att tillåta sig själv glädjen. Men också risken att göra dem ledsna... 

• Snäckan92
    Sanset skrev 2022-11-26 21:43:42 följande:

Skrutt03:Jag är 26 så kommer vara 27 när lillskrutten kommer. Om den kommer 😍 sen stänger vi nog barnfabriken. 2 st räcker för oss🙈

jag skapade en grupp men vill någon annan vara admin så får ni gärna det🤣 jag har inte riktigt tid
    https://www.facebook.com/groups/860613688426076/?ref=share

Hittar inte gruppen, tror du måste bjuda in mig  :)

Är gärna med i en grupp med max 50 medlemmar.  Vi har en sådan fär när första barnet föddes och det var skönt med ett maxantal,  så "lär man känna" alla på ett bättre sätt. Jag är admin för den gruppen och har aldrig, på snart 2 år , behövt steppa in  :)

Kan hjälpa dig att vara admin, men tror (och hoppas!) Det inte behövs  :)
    Kan skriva PM till dig så du kan bjuda in mig?
  • gladtjejhej
    Snäckan92 skrev 2022-12-08 14:12:48 följande:

Är gärna med i en grupp med max 50 medlemmar.  Vi har en sådan fär när första barnet föddes och det var skönt med ett maxantal,  så "lär man känna" alla på ett bättre sätt. Jag är admin för den gruppen och har aldrig, på snart 2 år , behövt steppa in  :)

Jag tror gruppen är borttagen :) Har du möjligheten får du gärna skapa en ny {#emotions_dlg.flower}
  • Sucken

Hej gänget! Jag har endast haft molvärk hittills och är på vecka 5 (4+4). Idag när jag kissade var det utspätt blod i kisset och på pappret. Jag känner mig dock som vanligt och temperaturen var fortsatt hög i morse. Borde jag vara orolig eller är det vanligt med sånna här blödningar?

• Sanset
    Snäckan92 skrev 2022-12-08 14:12:48 följande:

Jag tog bort den🙈 orkade inte riktigt ha koll på en grupp. Men jag kan skapa en igen och göra dig till admin om du inte vill skapa en själv? ☺️
  • Sanset

Denna vecka slog illamåendet till för mig. Trötthet, ömma bröst och trög mage. Fy vad jag känner mig som världens sämst mamma till min 2,5 åring. Behöver ligga ner hela tiden och får knappt i min mat för är så illamående😅 vet inte riktigt hur jag ska lösa detta. Någon mer som har det så?

• Katch91

Kära Ni, undrar om någon av er kan mer än mig om progesteron och sköldkörteln Oskyldig

Jag tog progesteronprov på eget bevåg och fick resultat 55 nmol/l alltså 17 ngmol/l 
    Är det en bra nivå för första trimestern?

Fick även 0,68 på TSH och 17 på T4 fritt. Har tidigare legat på 1,4 tsh så tyckte det såg lågt ut nu. Men hittade ingen vettig info om vad man ska ligga på som gravid.

tänkre kanske att någon av er har kunskap om detta. 

har nu äntligen gått två dagar längre i denna graviditet än mina två tidigare i höstas. 

Svar på tråden BF Augusti 2023