• Sanset

BF Augusti 2023

Hej!

Plussade igår med andra barnet och har BF enligt apparna 7-9 augusti. Såg inget forum för BF augusti 2023, så tänkte starta en så vi kan följa varandra! 

Vad var era symptom och när plussade ni?

Kan skapa en BF lista som ni gärna får fylla i:

Sanset - BF 7-9 augusti

• Svar på tråden BF Augusti 2023
  • JSAG

Är det någon här som fortsatt testa efter första plusset med till exempel CB veckoindikator? 

Jag är i vecka 5(4+3), och tog ett test imorse, de visade redan 3+! Jag tänkte att de säkert visar 1-2 men blir glad om de visar 2-3! Testet visar ju antal veckor från befruktning och jag tror den skedde för 2veckor och 3-4 dagar sen! Så lär nog ha höga HCG-halter om de redan visar 3+..?

• HejsanJenny
    JSAG skrev 2022-12-25 09:20:32 följande:

Är det någon här som fortsatt testa efter första plusset med till exempel CB veckoindikator? 

Jag är i vecka 5(4+3), och tog ett test imorse, de visade redan 3+! Jag tänkte att de säkert visar 1-2 men blir glad om de visar 2-3! Testet visar ju antal veckor från befruktning och jag tror den skedde för 2veckor och 3-4 dagar sen! Så lär nog ha höga HCG-halter om de redan visar 3+..?

Ja, jag har hållit på som en tok tyvärr och mest stressat upp mig själv. Fick inte 3+ förens i fredags på 5+5. Men sen fick jag inte något plus förens flera dagar efter BIM så det kan ju vara så också att jag hade ägglossning lite senare än vad jag trodde. Härligt för dig att få 3+ bekräftat så tidigt <3
    Har ett tidigt ul inbokat den 3/1 så nu ser jag fram emot det!!

• JSAG
    HejsanJenny skrev 2022-12-25 11:30:28 följande:

Ja, jag har hållit på som en tok tyvärr och mest stressat upp mig själv. Fick inte 3+ förens i fredags på 5+5. Men sen fick jag inte något plus förens flera dagar efter BIM så det kan ju vara så också att jag hade ägglossning lite senare än vad jag trodde. Härligt för dig att få 3+ bekräftat så tidigt <3
    Har ett tidigt ul inbokat den 3/1 så nu ser jag fram emot det!!

Man blir galen av allt testande, min sambo så åt mig att sluta testa dagligen(vilket jag gjorde innan för att se en stegring på strecken). Men jag tänker att du har ju fortfarande fått det 3+, alltså stegrar det ju!
    Jag fick mitt plus ÄL+10, så ganska tidigt! Men ja mycket möjligt att du ägglossat lite senare än beräknat. Tog du ägglossning-test?
  • Ylson
    HejsanJenny skrev 2022-12-23 06:07:46 följande:

Har inte läst alla inlägg i tråden än, men hur gamla är ni? Har ni barn sedan tidigare? Själv är jag 34 och har en dotter född 2020!

Jag är 31 år och har också en dotter född 2020! I september 2020 så det blir 2 år och 11 månader mellan. 😊

• Tiffliffen

Någon mer som har/haft små blödningar? 

haft som små bruna flytningar från i torsdags med nån dags uppehåll. främst på morgonen och sedan kommer det någob liten spotting under dagen. Är så orolig och tänker det allra värsta. Skönt har jag tidigt vul på fredag. Då får jag veta?

• HejsanJenny
    JSAG skrev 2022-12-25 13:53:45 följande:
    Man blir galen av allt testande, min sambo så åt mig att sluta testa dagligen(vilket jag gjorde innan för att se en stegring på strecken). Men jag tänker att du har ju fortfarande fått det 3+, alltså stegrar det ju!
    Jag fick mitt plus ÄL+10, så ganska tidigt! Men ja mycket möjligt att du ägglossat lite senare än beräknat. Tog du ägglossning-test?
    Nej, det blir för mycket testande för mig Tungan ute Blir tokig nog av att hålla på runt beräknade mensen. Har mest gått på känningar och hur kroppen mår. 

Hur går det för alla? Berättade någon över julen? <3
  • HejsanJenny
    Tiffliffen skrev 2022-12-27 15:30:35 följande:

haft som små bruna flytningar från i torsdags med nån dags uppehåll. främst på morgonen och sedan kommer det någob liten spotting under dagen. Är så orolig och tänker det allra värsta. Skönt har jag tidigt vul på fredag. Då får jag veta?

jag har haft i några dagar också. Också känt mig orolig över det. håller tummarna för att allt ser bra ut på fredag <3

• Ylson

Hade rosa flytning igår, ingenting mer idag så vi får se! 

men det var efter ett träningspass då jag tog i ganska mkt, så jag tror det var därför. I bästa fall så var det bara känsliga slemhinnor eller livmodertapp som blödde pyttelite bara! 

• Myran90

Hej! 
    Jag fick klart blod på pappret för  en vecka sen. Men upphörde ganska så direkt. Blev lite orolig men har inte alls haft ont. Och när jag läser om det så står det att det ör vanligt med blödningar dessa veckorna ovh framförallt den tiden man skulle haft sin mens. Kollade kalendern och det är precis den dagen som min mens skulle ha börjat. Så försöker att inte köra upp mig. Tog det gravtest igår och det är fortfarande lika starkt som innan. Håller tummarna att det inte är något knas för någon av oss med dessa blödningar Hjärta
  • MickisR

Hej allihopa! 

jag plussade på äl+14. Hade egentligen inga symptom då så blev jättechockad över att det faktiskt var positivt 😍 tog en bunt tester till direkt efter för att vara säker på att det var rätt. Sen tog jag på grabben (3 år) en tröja som jag skrev ?jag ska bli storebror? på så mannen fick se när han kom hem 😍 

Har inga egna barn sedan innan, mannen har en son på 10 år och sen är vi familjehem åt en kille på 3 år. Så detta är min första graviditet. 

Mina symptom senaste veckan har varit ömma bröst, lite illamående, molande värk i magen (vilket såklart gjort mig orolig, men börjar lugna mig kring det nu när man läser hur vanligt det är) och lite mer känslosam än vanligt. 

Är i vecka 6 (5+1) nu 😊 Bf 31 Augusti 

Även jag hade lite blödningar i förra veckan, men var också i samband med att mensen skulle ha kommit för mig så då läste jag med att det är vanligt vid den tidsperioden så det lugnade mig med. Håller också tummarna för att allt är som det ska för oss alla 🥰

Hoppas du kan känna dig lugnare imorgon efter VUL @Tiffeliffen 💕

Svar på tråden BF Augusti 2023