• Sanset

BF Augusti 2023

Hej!

Plussade igår med andra barnet och har BF enligt apparna 7-9 augusti. Såg inget forum för BF augusti 2023, så tänkte starta en så vi kan följa varandra! 

Vad var era symptom och när plussade ni?

Kan skapa en BF lista som ni gärna får fylla i:

Sanset - BF 7-9 augusti

• Svar på tråden BF Augusti 2023
  • Sanset
    Sucken skrev 2022-12-04 15:02:55 följande:

Hej! Jag plussade i fredags efter första riktiga försöket. Helt sjukt att det gick så fort. Har pcos och slutade med p-pillren i juli, men fick inte ägglossning förrän den 20 november och plusset kom därefter. 😊 Tror inte att det har sjunkit in riktigt än. Har alltid gått med tankarna att jag kommer ha svårt att vi gravid, pga mina hormonproblem.

Är förresten 33 år och min sambo är 30 år och det blir vårat första barn. 😊 Hittills har jag bara haft lite molvärk och idag gick nog mina hormoner bananas. Började tänka på att bf är beräknat runt samma födelsedag som min bortgångna mamma och då bröt jag ihop och bölade i en halvtimme. Så är väl dom första tecknen jag märkt av. 😏

Grattis till plusset!😍
    första barnet är så spännande! Vi håller tummar och tår att allt går som det ska! 
  • Katch91

Grattis @sucken Hjärta

jag minns dig från tidigare tråd i somras! så glad för din skull att du äntligen fick ägglossning och dessutom gravid på första!

• Snäckan92

Stort Grattis alla!!

Plussade idag, 1 dag innan beräknad mens.
    BF 13 augusti. 
    Har ett barn sedan innan, som kommer fylla 2 nästa höst  :)

Inga symptom direkt, mer än förkyld  :)

• Sanset
    Snäckan92 skrev 2022-12-05 14:26:05 följande:

Stort Grattis alla!!

Plussade idag, 1 dag innan beräknad mens.
    BF 13 augusti. 
    Har ett barn sedan innan, som kommer fylla 2 nästa höst  :)

Inga symptom direkt, mer än förkyld  :)

Grattis 😍

Då kommer du ha nära mellan barnen, hur känns det?😍
  • Snäckan92
    Sanset skrev 2022-12-05 19:52:51 följande:
    Grattis 😍

Då kommer du ha nära mellan barnen, hur känns det?😍
    Tack 😄 Det känns bra, lite så som vi ville ha de 😁
  • Anonym (Kisi)

Hej! Jag plussade i torsdags förra veckan bim -4. Första aktiva försöket, så fick en chock! Haha. Första barnet ☺️ men känner sån oro gällande missfall osv. Så får hoppas allt går bra! Har sedan en vecka tillbaka haft en molande värk nere i magen och lite illa mående. 

• Nilsson999

Hallå Och stort grattis till er alla! Även jag hänger på, plussade 10 dpo den 28/11, första barnet och jag mer eller mindre lovade min kille ?att detta kommer gå hur långsamt som helst?, det gick på första försöket. Är i nuvarande stund på Sri Lanka så kämpar med att ta reda på vad jag får/inte får äta. Har mycket ömma bröst och 2-3 gånger dagligen som en stark molande värk i nedre delen av magen och ryggen. Dock lyxigt på flyget att vara säga att man är gravid och då bli uppgraderad, man borde oftare dra den ursäkten för att resa mer bekvämt. 

Har bokat ett VUL 23/12 och hoppas få svar om det finns något där inne då!

BF 10/8 

• Vicblomman

Hur mår alla? Vilken vecka är ni i? Hur känns det? 

Jag har inte så mycket symtom än, är i vecka 6 (5+5). Är såklart tacksam för att jag mår bra men man vill ju känna mer så man liksom känner att man är gravid. Jag är endast sjukt trött på kvällarna, lite ont i bröstvårtorna och känner lite molvärk då och då. 

• Anonym (Nr 5)

Lite innamående från och till och väldigt trött på kvällarna, haft lote molnande värk till och från. Vet inte riktigt vilken vecka jag är i då min mens vart oregelbunden. Enligt sista menscykel på 36 dagar är ja i vecka 5 (4+2).
    Ska på första ultraljud den 27e januari.

Vicblomman skrev 2022-12-07 15:17:27 följande:

Hur mår alla? Vilken vecka är ni i? Hur känns det? 

Jag har inte så mycket symtom än, är i vecka 6 (5+5). Är såklart tacksam för att jag mår bra men man vill ju känna mer så man liksom känner att man är gravid. Jag är endast sjukt trött på kvällarna, lite ont i bröstvårtorna och känner lite molvärk då och då. 

• Katch91

Jag är i v5 (4+5). Har ont i bröstvårtorna vid tryck eller beröring. känns som jag fått korta Mikrosekunder av lätt illamående. På kvällen, morgonen.

hade inskrivning igår med BM då jag fått tidiga missfall två st innan. Ville jag hinna träffa dem denna gången. 
    Nu erbjuds tydligen alla KUB jämfört med för 10 år sedan när jag var väntade min yngsta. Jag gjorde inte KUB två första barnen vad 18 och 20 när jag väntade dem. Nu är jag 31 snart och känner inget behov för KUB.

Jag är ett orosmoln också så oroar mig för tvetydiga resultat som jag sen skall älta sönder.

hur tänker ni andra kring KUB?

Svar på tråden BF Augusti 2023