• Sanset

BF Augusti 2023

Hej!

Plussade igår med andra barnet och har BF enligt apparna 7-9 augusti. Såg inget forum för BF augusti 2023, så tänkte starta en så vi kan följa varandra! 

Vad var era symptom och när plussade ni?

Kan skapa en BF lista som ni gärna får fylla i:

Sanset - BF 7-9 augusti

• Svar på tråden BF Augusti 2023
  • Sanset
    Katch91 skrev 2022-12-02 10:38:46 följande:

Hej alla Och stort grattis till era graviditeter!

Jag plussade på 10dpo i måndags 28/11. Är nu i v 3+4 alt 3+6 enl ägglossning. 

Jag plussade även i augusti och oktober men fick tyvärr två identiska missfall i v4+2-4

Är därför väldigt orolig nu och har svårt att njuta. Bokade ett tidigt VUL 23/12 då jag bör vara i v 6+6. jag Hoppas verkligen jag tar mig så långt och att det finns ett foster i magen då.

stöd och att få skriva av sig här kanske kan hjälpa mig i min oro och kanske även hjälpa mig att förstå att graviditeten är på riktigt! 

hur går det för er andra? 

grattis till plusset! 🥰

Ush förstår att du måste vara full av oro, vi håller tummarna att det tar sig denna gången ❤️

jag känner inte av graviditeten än så är lite orolig för det.. ömma bröst ibland men enbart väldigt korta stunder. 
  • Sanset
    simonperblivandepappa skrev 2022-12-02 17:11:09 följande:

Hoppas det är okej som kille att skriva här, jätteroligt att det finns en grupp som denna.
    Jag och min fru väntar vårat fjärde barn som är beräknad till augusti. 
    Våra andra barn är 9,7 och 5.
    Jag är 36 och hon 34 😊

Vi är båda väldigt ödmjuka inför detta nya liv som växer då det inte är så långt gånget än.

Hej! 

Grattis till er! Självklart är pappor lika välkomna! 

Fjärde barnet, då är ni proffs 😉 jag är livrädd för omställningen från ett till två barn😅

• Sanset
    Anonym (Nr 5) skrev 2022-12-02 18:24:05 följande:

Plussade den 25/11 8 dagar före beräknad mens, väldigt svagt. Har tagit några fler tester efter de senast i går och de var ett starkare plus. 
    Detta är vårt 5e barn om det går hela vägen.
    Vet inte riktigt hur långt gånget det är då ja haft oregelbunden mens, men enligt app beräknat 5e augusti.

Bilden är från igår

Grattis! 

5.te barnet, wow är imponerad 😍

• Sanset
    Anonym (Sara 82) skrev 2022-12-02 18:24:53 följande:

Jag plussade i tisdags bf 11aug, nu hålls alla tummar och tår att allt går som det ska är 40år och äggen börjar väl bli lite gamla🤔😜

Grattiss!! 😁
    åh vi håller tummarna att allt går som det ska 😍
  • Katch91

Tack @sanset

vilken vecka är du i? Jag har börjat få ömma bröstvårtor, men bara lite ännu.

• Katch91

Är 15dpo idag och på 4+0. Fick genomskinlig, ljust ljust brun flytning i morse när jag torkade mig. Hoppas att detta är rester från implantationen!!

mina två tidigare graviditeter som slutade omkring där jag är nu avslutades snabbt med mörkrött blod som om mensen skulle ha kommit bara.

Någon av er andra som upplevt detta som fortfarande är gravida? 

• Sanset

Katch1: Jag är i v5(4+3) , jag hade lite ömma bröst men det försvann. Är nu extremt trött men vet inte om det är graviditeten eller att jag har en 2 1/2 åring som inte sover bra😅

• Katch91
    Sanset skrev 2022-12-03 17:20:55 följande:

Katch1: Jag är i v5(4+3) , jag hade lite ömma bröst men det försvann. Är nu extremt trött men vet inte om det är graviditeten eller att jag har en 2 1/2 åring som inte sover bra😅

Okej, då är vi nästan lika långt gångna.
    jag är också supertrött hehe. Jag har endast pyttelite ömma bröstvårtor och Inga mer direkta symtom än så. 

men minns med mina två tidgare barn att symtomen kom först v 6 typ.

• Sucken

Hej! Jag plussade i fredags efter första riktiga försöket. Helt sjukt att det gick så fort. Har pcos och slutade med p-pillren i juli, men fick inte ägglossning förrän den 20 november och plusset kom därefter. 😊 Tror inte att det har sjunkit in riktigt än. Har alltid gått med tankarna att jag kommer ha svårt att vi gravid, pga mina hormonproblem.

Är förresten 33 år och min sambo är 30 år och det blir vårat första barn. 😊 Hittills har jag bara haft lite molvärk och idag gick nog mina hormoner bananas. Började tänka på att bf är beräknat runt samma födelsedag som min bortgångna mamma och då bröt jag ihop och bölade i en halvtimme. Så är väl dom första tecknen jag märkt av. 😏

• Sanset
    Katch91 skrev 2022-12-04 12:31:07 följande:

Okej, då är vi nästan lika långt gångna.
    jag är också supertrött hehe. Jag har endast pyttelite ömma bröstvårtor och Inga mer direkta symtom än så. 

men minns med mina två tidgare barn att symtomen kom först v 6 typ.

Jag har 1 barn sen innan men varit gravid 2 gånger tidigare. Första var när jag var 15 och valde då att göra abort och andra var dottern. Bägge dem var mina bröst suuuperspända tidigt. Men nu känner jag knappt i brösten men kanske beror på att det är andra barnet?
Svar på tråden BF Augusti 2023