Tyra myra skrev 2026-02-27 19:14:32 följande:
Nog hade jag mina aningar och det är stort av dig att ge svar på mina frågor.
Vi befinner oss långt från varandra när det gäller politisk åskådning men det innebär ju inte att vi kan föra en diskussion utifrån detta.
Jag tror på att vi behöver ramar i tillvaron att känna oss fria inom. Jag tror inte att vi kan känna oss trygga om vi inte känner till ramarna eller systemet vi lever i.
Det sägs att Libertarianer tror på människan men i dina kommentarer och inlägg verkar du ha helt motsatt uppfattning. Hur kommer detta sig?
När någon beter sig ok mot mig svarar jag gärna på frågor, du brukar vara ok, om jag varit oförskämd mot just dig ber jag så mycket om ursäkt.
När folk kallar mig blåbrun, fascist, sionistkramare eller värre åker taggarna ut, och vederbörande får samma tillbaka eller.ignoreras.
Som libertarian tror jag på människors förmågor att styra sina liv, utan inblandning från staten, vars roll enligt.mig är att upprätthålla lag och ordning, och skydda befolkningen från yttre och inre hot. Dvs polis, rättsväsende, militärt och civilt försvar, samt utrikespolitik. Resten kan civilsamhället, dvs medborgarna sköta själva till stor del.