• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2026-04-07 17:39:41 följande:

Det stod där för alla i hela världen och läsa vad det var och för de som läste det.
    Hur kan du missat det?

I stället för att komma med ännu ett par grammatiskt inkorrekt meningar som är svårförståeliga, kunde du svara på min fråga.
  • Anonym (Giggi)
    nattuw skrev 2026-04-06 22:22:47 följande:
    Jag är mest nyfiken på hur oppositionen skall kunna skapa ett fungerande regeringsunderlag. Man kanske skulle satsa lite pengar på att det blir ett så stort kaos att det blir nyval.
    Jimmie och Mohamson klarar i alla fall av att sitta i samma studio för ett samtal

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-04-07 18:06:39 följande:
    I stället för att komma med ännu ett par grammatiskt inkorrekt meningar som är svårförståeliga, kunde du svara på min fråga.

Ta in vad man sett är  nog för inse något gick riktigt fel.

Dock inser jag att du tror allt gick så bra och inga krigsbrott skett alls, intressant hur agenda och narrativ ser avrättade barn inte ett krigsbrott.

Eller kanske det är bara du.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Antiextremist)
    SD är ett sjukt fascistuskt parti när de gång på gång nominerar Trump till Fredspriset.

• nattuw
    Alexanderlukas skrev 2026-04-07 20:09:19 följande:

Enligt Andersson(s) politiska kompisar på tv4 så har den senaste tidens mer svamlande än vanligt, bara berott på otur.

Jag tror en svamlande  Andersson beror på att Andersson är en svag retoriker som inte är van att ifrågasättas. Hon kan nog få en svår tid fram till valet om inte media tar på sig (S)ilkesvantarna.

Fast å andra sida lär Andersson få en ännu svårare tid efter valet om det blir hon som får i uppdrag att försöka sätta ihop en regering. Givet då att valresultatet inte innebär något omvälvande.
  • Anonym (Lena)
    klyban skrev 2026-04-07 19:07:44 följande:

Ta in vad man sett är  nog för inse något gick riktigt fel.

Dock inser jag att du tror allt gick så bra och inga krigsbrott skett alls, intressant hur agenda och narrativ ser avrättade barn inte ett krigsbrott.

Eller kanske det är bara du.

Följ Magdalena Anderssons exempel och avvakta domen från ICJ!

Ett narrativ kan inte se något, som vanligt skriver du i gåtor. Det är bara du. 
  • klyban
    Anonym (Lena) skrev 2026-04-07 20:28:30 följande:
    Följ Magdalena Anderssons exempel och avvakta domen från ICJ!

Ett narrativ kan inte se något, som vanligt skriver du i gåtor. Det är bara du. 

Ja, en dom är att önska.

Dock ändrar det inte någon hemskhet som Israel och dess militär gjorde, som att avrätta barn med huvudskott.

Och hur vet vi det, jo, för den höga andel av huvudskott kommer inte av strider, för då är det skott i kroppen och få i huvudet.

Men Israel är så goda :whoco5:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Rataxes skrev 2026-04-08 05:47:55 följande:

Vill ni verkligen ha Magdalena Andersson som statsminister?

x.com/susannasilfver/status/2041509331166748898&s=09

Vem skulle det annars vara då, uffe eller jimbo som ljög för svenska folket om att göra det bättre för arbetaren och genom göra det dyrare för dom?
    Det är ju ett stort svek mot väljarna.

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026