Den som försöker säga något i media och kallröka det för psykopatvänster, ja, det skräpet behöver man inte läsa.
Men vi får väl anta att saklighet och fakta inte fungerade.
FuckGoggleAskMe skrev 2026-04-07 09:22:19 följande:
Såvitt jag vet är det bara V och MP av partierna som kallar Gazakriget för folkmord.
Magdalena Andersson, i likhet med regeringen, men till skillnad mot Klyban m.fl., anser att folkmord är en juridisk definition som avgörs av ICJ, och hon avvaktar deras dom.
Jag tror det är lite optimistiskt att hoppas på en ny regering bestående av endast V och MP.
Avrättar man barn och terrorbombar civila, och försöker svälta dom ala koncentrationsläger osv, så är folkmord det som skett.
Men jag är dock så luttrad att jag tror de slipper undan, men intressant att du ser inget hemskt här och allt gått enligt krigslagar, låt mig gissa, du säger ett rungade ja väl? 
Anonym (Antiextremist) skrev 2026-04-07 12:14:30 följande:
KD och SD har bjudit in Reza Pahlavi. Det är ett politiskt misstag som blottlägger deras brist på historisk insikt och längtan efter antidemokratiska auktoritära ledare . Genom att framställa honom som en hoppfigur för Iran ignorerar de helt hans arv av förtryck, splittring och odemokratiska ambitioner, vilket gör deras stöd till ett stöd mot odemokratiska krafter. Reza Pahlavi ses som Israels man och då förstår man varför KD bjuder in honom. Man undrar om dessa venska politiker jobbar för Israel eller Sverige.
Reza Pahlavi bär på sin fars skugga. Hans regim präglades av SAVAKs systematiska tortyr, politiska mord och massiv repression mot dissidenter. Reza Pahlavi har aldrig tydligt distanserat sig från dessa brott eller erkännt monarkins roll i CIA kuppen 1953 mot demokratern Mossadegh som valdes av det iranska folket, vilket är ett kollektivt trauma för iranier.
Pahlavi utropar sig själv till "ledare för nationens uppror" med planer på extrem maktkoncentration utan demokratiska kontroller, en tydlig upprepning av monarkins auktoritära mönster. Detta saknar folkligt stöd i Iran och splittrar oppositionen genom polariserande slagord som "Javid Shah", som alienerar kurder, balucher och sekulära grupper som vill splittra Iran.
Hans anhängare, attackerar motdtåndare i exil med våld vilket han tyst godkänner. Detta odemokratiska beteende, har försvagat uppror i Iran och kostat liv, ett mönster av personkult istället för enande ledarskap.
KDs och SDs löjliga entusiasm för Pahlavi, trots dessa varningssignaler, visar på opportunism snarare än solidaritet med ett fritt Iran. Deras hyllning legitimera en ny diktatur under monarkisk fernissa, långt från de "ingen shah, ingen mullah" rop som ekade från iranska gatorna.
Vad annars kunde man vänta sig från högerextremister och kristna sionister.
Finner det intressant att en del av högern villa byta en regim mot en annan.
Borde dom inte istället arbeta för en riktig demokrati befriad från styrning av religion.
Religiösa partier borde aldrig få delta i politiken, då de är destruktiva på så många ställen.
Dock komiskt nog när KD gav upp sin kristendom(Ja, jag vet de inbillar sig annat.), det var först då de blev konstiga och kristna värderingar flög ut genom fönstret.