• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Anonym (Giggi)
    Rataxes skrev 2026-04-09 10:39:16 följande:
    Att medvetet göra sig oanställningsbar för att sedan sitta och gnälla i en av dumvänsterns bloggar.Tomte
    Den landade nog inte riktigt som han och redaktionen tänkt sig.

Hela intervjun är som en reklamskylt för högerpolitik med striktare styrning runt de arbetslösa.

Det känns som att regeringen ogillar mig och det gör att jag inte ser någon poäng i att vara produktiv eller en bra samhällsmedborgare. Jag kan lika gärna sitta här och lata mig inte bry mig. Så blir det.

Det är störigt att de inte tar hänsyn till vilka intressen man har ? utan bara till de jobb man tidigare har haft.

där sa man att det var 90 procent chans att få jobb, men jag fick inget. De informerade inte om att alla sådana jobb kräver att man har körkort

Det enda positiva med att vara arbetslös är att man har mycket fritid ? jag försöker använda tiden till att bygga upp min Youtube-kanal 
  • Anonym (Antiextremist)
    SD klassificeras som ett rasistiskt respektive fascistiskr parti i forskning och analys, bl.a. därför att partiet bygger på en "kulturrasistisk" grundsyn om invandring och muslimer och därför att flera av dess politiska förslag har en tydlig demonisering av invandrare, oftast muslimer och det ger en stark rasistisk effekt, även om de ibland formuleras med ett "kultur". SD är största hotet mot Sverige som splittrar Sveriges befolkning.

• nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2026-04-08 22:21:54 följande:
    Så, city är inte allmän plats?
    Offentliga platser är inte alltid allmänna platser.
  • Rataxes
    Anonym (Giggi) skrev 2026-04-09 12:51:28 följande:

Funnet på nätet.

Fem röster till såssarna.
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • Öland 4ever

Nu är det bara 5 månader och 4 dagar kvar till den magiska dagen för riksdagsval. Så nu får väl samtliga politiker lyfta sina breda rövar från stolen och börja charma svenska folket och ge fan i att babbla så mycket om hur dåliga alla andra partier är och satsa på att istället berätta vad de själva vill göra och sedan stå för detta. 

Bor man på Öland så varför inte Öland 4ever (www.oland4ever.com)
  • Anonym (Antiextremist)
    nattuw skrev 2026-04-09 14:46:25 följande:
    Offentliga platser är inte alltid allmänna platser.
    I fallet som vi diskuterar är de det.
  • klyban
    Öland 4ever skrev 2026-04-09 15:49:03 följande:

Nu är det bara 5 månader och 4 dagar kvar till den magiska dagen för riksdagsval. Så nu får väl samtliga politiker lyfta sina breda rövar från stolen och börja charma svenska folket och ge fan i att babbla så mycket om hur dåliga alla andra partier är och satsa på att istället berätta vad de själva vill göra och sedan stå för detta. 

Vad tidö borde berätta för oss är varför de ljög om göra det bättre för arbetaren, och vad alla brutna vallöften var om.

För såhär efteråt så inser man att det vara bara något de sade för lura väljarna att rösta på dom.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • nattuw
    Öland 4ever skrev 2026-04-09 15:49:03 följande:

Skrattande
  • Anonym (Antiextremist)

Hur sverigedemokrater agerar när svenskar dödas i Libanon av Israel.

• Mentat
    Alexanderlukas skrev 2026-04-11 08:37:28 följande:

Nu har vänsteryttrarna fullständig panik och brunsmetandet slår alla rekord Tomte

Slutklämmen var riktigt tänkvärd och kan även tillämpas t.ex. på detta forum!
  • Alexanderlukas
    Mentat skrev 2026-04-11 09:33:34 följande:
    Slutklämmen var riktigt tänkvärd och kan även tillämpas t.ex. på detta forum!

Ja synnerligen träffande slutkläm. 

Eftersom partifunktionärerna är förbjudna att titta på HJ:s videos, så börjas säkert gissningslekarna snart?

Håll stånd mot kulturvänstern!
  • KillBill

Detta är en fullständig katastrof för Tidölagskoallitionen som fortsätter att tappa väljare till oppositionen.

Avståndet mellan blocken är nu hela 8,7 procentenheter och så mycket som 10,8 procentenheter om man bortser från Liberalerna, som ligger långt under riksdagsspärren.

Om det vore val i dag skulle oppositionen samla hela 194 mandat, medan Tidöpartierna stannar på 155. Det är uppenbart att Moderaternas och Liberalernas beslut att släppa in ytterkantspartiet Sverigedemokraterna i regeringen har försvagat Tidölaget. 

www.svt.se/nyheter/inrikes/svtverian-inget-lyft-for-l-trots-narmandet-till-sd

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Antiextremist)

Högerpopulstiska partier, typ SD, sprider mest lögner och splittrar samhällen.

"En grupp sticker särskilt ut ? människor som röstar på Sverigedemokraterna. SD:s väljare är betydligt mycket mer benägna att se grannen som risk snarare än medmänniska.Det är ingen slump. Bilden av ett folkhem i kris är grundläggande för att människor ska gå till valbåset och kryssa Jimmie Åkesson. För att allt ska vara invandringens fel måste ju allt först vara fel.

Genom att analysera 36 miljoner tweets från politiker i 26 olika länder har forskare vid Amsterdams universitet faktiskt kunnat bekräfta teorin. Högerpopulism är den starkaste indikatorn för spridningen av fake news."

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026