• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Anonym (Antiextremist)
    KillBill skrev 2026-04-01 18:32:08 följande:

Som sagt..

• klyban
    Anonym (Antiextremist) skrev 2026-04-02 17:04:23 följande:

Ebba Busch vill att Sverige ska kriga för USA.

www.instagram.com/reel/DTz9tWhDKdK/

Man inser att KD är mer radikaliserat än vad man kan ha trott, och jag trodde redan det var illa.
    Jag hade fel, det var värre.

Intressant tumme ned, undrar om det är för du berättar om ebba(Som kanske skulle varit hemligt ,  eller om de håller med det är hemskt.)
    Fascinerande helt klart.

Och två, vad är det med ebba och hur vi har ett land som USA som hotar Sverige på olika plan, och så har vi ebba som står och hurrar över detta nu.
    Ja, en sak måste man säga, hon har inget gillade för Sverige, undra vem hon sålt sig ut till.
    För det är rätt udda och inte som minister i en Svensk regering inte klarar av att se Sverige först, och skumt, för de brukar ju dom ropa Sverige först normalt.

Mycket fascinerande av ebba.

Anonym (Antiextremist) skrev 2026-04-01 20:06:53 följande:

Och så glad och nöjd Björn Söder ser ut och vara också.
    Ser ut som här har jag äntligen träffat någon som vet vad man ska göra med icke vita.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • nattuw
    Alexanderlukas skrev 2026-04-01 18:54:44 följande:

Rödgrön sörja, och kom ihåg att en röst på Socialdemokraterna är en röst på antisemiterna i Vänsterpartiet. 

Väljarna på den sidan av politiken ser det nog mest som ett plus.
  • klyban
    nattuw skrev 2026-04-04 20:44:27 följande:
    Väljarna på den sidan av politiken ser det nog mest som ett plus.

Rätt fascinerande och se höger som tyckt så illa om judar ända tills bibi började med sina folkmord.

Helt plötsligt är judar det bästa som finns, kan det inte vara på plats att de får ta ansvar för sina framgångar OCH misstag istället, för vi har sett hur man skyddar deras "misstag" som att andra är antisematiter istället.

Och det berättar att vi har en hel del som anses att dessa folkslag i Mellanöstern ska dödas.

Rätt tragiskt att man står bakom folkmord.

Säger inte just att du gör, men vi har ett gäng som gör och ursäktar det, eller än värre försöker låtsas om det inte ens existerar.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026