• Anonym (Norra sthlm)

Gravid men han är upptagen

Vill inte dömas snälla utan skriver här
    för att då råd. Haft en relation med en man i ett år snart och fick nyss reda på att ja är gravid. 

har inte vetat att han varit upptagen speciellt länge och den infon jag fått har vart att det vart ganska oseriöst nu visar det sig efter att jag grottat att det finns ett barn också:( och att de bor ihop känner mig även utnyttjad och ledsen för jag jag inte så lätt att bli gravid och blev nu jätte glad har inget sagt än o vet inte alls vad ja ska säga eller göra känns bara förjävligt rent utsagt älskar honom o trodde de skulle va vi? kan kolla upp mer
    men vill ja veta mer blir bara ledsen han har ju ett ansvar med. 

tips önskas 😭😭❤️❤️

• Svar på tråden Gravid men han är upptagen
  • Anonym (XXX)
    Anonym (M) skrev 2023-09-19 14:52:27 följande:
    Den här mannen har ingen fru, de är inte gifta. Är det så viktigt för er med äktenskap? Hur kan det komma sig?
    I sådana här trådar brukar det ju handla om "frun kontra älskarinnan", så det blir lätt att ordet "frun" slinker ut. I praktiken gör det inte så stor skillnad. Bara lite mindre komplicerat - men bara lite - om mannen ändå skulle vilja lämna sin partner för TS. Om de "bara" är sambos, alltså. Vet inte varför du ältar den här detaljen, den är ju inte viktig i sammanhanget?
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-09-19 15:10:53 följande:
    Jag bryr mig inte om ifall du inte svarar. Det är upp till dig. Jag har inga problem med att diskutera saken utan jag hoppar in i tråden för att jag vill, avsluta du om du tycker det men jag skriver vad jag vill. Och jag har inte märkt ord, jag tycker det är ganska skillnad på att vara gift eller sambo, eller jag vet att det är skillnad för många, att det har en betydelse, antagligen för dig också. Så det är inte alls långsökt att tänka att det kanske har en betydelse för hur man ser på andras heller, i det här fallet mannen som TS berättat om.
    Ok. Jag vet att jag inte tänkte svara dig mer.
    Men faktum är att han har varit otrogen.
    Och för mig är det lika illa oavsett om han är gift eller sambo.

Ja,du går självklart in i tråden om du vill. Ingen har nekat dig det.
    Men har du inget vettigt att tillföra diskussionen utan bara vill leka ordpolis så spårar ju diskussionen lätt ur.
    Dessutom är det OT.
  • Anonym (M)
    Anonym (Jenny) skrev 2023-09-19 16:01:59 följande:
    Ingen aning faktiskt och ingenting jag tänker grotta ner mig i heller.
    Jag bryr mig inte om vad du tänker grotta ner dig i. Det var du som frågade mig om saken.
  • Anonym (Sandra)

Det är hans problem om han är upptagen.Han måste fixa till sitt liv.Du gör som du känner för!

• Anonym (Lis)
    molly50 skrev 2023-09-19 18:24:07 följande:
    Detta har TS skrivit i inlägg #139:

Citat: "Nu va det ju inte medvetet jag hade skydd men de funkade ej tydligen jag klarar mig rent ekonomiskt om ni tänker så ensam, men det klart hade en far varit drömmen men ibland blir de inte som man tänkt."

Så TS hade skydd.

Nej, hon/de hade inte skydd.
    tidigare i tråden skrev hon, precis som jag och en till påpekade att det var oskyddat och att båda var med på det.

Han har alltså medvetet tagit den risken med någon annan än sin partner. 

Nu låter ju ts som att hon bestämt sig för att behålla. Så vi får hoppas det går bra för Ts och att fadern beter sig trevligt framöver.

• Anonym (M)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-19 18:30:16 följande:
    I sådana här trådar brukar det ju handla om "frun kontra älskarinnan", så det blir lätt att ordet "frun" slinker ut. I praktiken gör det inte så stor skillnad. Bara lite mindre komplicerat - men bara lite - om mannen ändå skulle vilja lämna sin partner för TS. Om de "bara" är sambos, alltså. Vet inte varför du ältar den här detaljen, den är ju inte viktig i sammanhanget?
    Jag försöker svara på de inlägg som är riktade till mig, och nu motiverar du ju själv hur det kan ha betydelse i sammanhanget. Jag påpekade felaktigheter som andra skrev, det har fått andra att göra det du kallar älta, men ändå så klagar du på mig.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-09-19 18:32:43 följande:
    Ok. Jag vet att jag inte tänkte svara dig mer.
    Men faktum är att han har varit otrogen.
    Och för mig är det lika illa oavsett om han är gift eller sambo.

Ja,du går självklart in i tråden om du vill. Ingen har nekat dig det.
    Men har du inget vettigt att tillföra diskussionen utan bara vill leka ordpolis så spårar ju diskussionen lätt ur.
    Dessutom är det OT.
    Ord har betydelse och vara gift eller sambo ÄR skillnad på många sätt. Du anser otrohet är lika illa oavsett man är gift eller sambo, men tråden handlar ju om så mycket mer än bara otrohet och mannens roll i det hela, om han betett sig illa eller ej.
  • molly50
    Anonym (Lis) skrev 2023-09-19 18:44:14 följande:

Nej, hon/de hade inte skydd.
    tidigare i tråden skrev hon, precis som jag och en till påpekade att det var oskyddat och att båda var med på det.

Han har alltså medvetet tagit den risken med någon annan än sin partner. 

Nu låter ju ts som att hon bestämt sig för att behålla. Så vi får hoppas det går bra för Ts och att fadern beter sig trevligt framöver.

Varför skrev hon då att de hade skydd i inlägg #139?

Oavsett så var det han som var upptagen och inte ville ha fler barn som borde ha tagit sitt ansvar och använt skydd.
    Han är vuxen och borde veta vad vaginalt sex kan leda till.

Ja,det är bara att hoppas att han tar sitt ansvar.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-09-19 18:52:23 följande:
    Ord har betydelse och vara gift eller sambo ÄR skillnad på många sätt. Du anser otrohet är lika illa oavsett man är gift eller sambo, men tråden handlar ju om så mycket mer än bara otrohet och mannens roll i det hela, om han betett sig illa eller ej.
    Ja,det är din åsikt.
    Men i just detta fallet så är vi många som inte anser att det har någon betydelse om de är gifta eller "bara" sambo.
    Hans beteende är lika illa oavsett vilket ord man väljer att använda om deras relation.
    Så varför fortsätta älta det?
  • Anonym (Lis)
    molly50 skrev 2023-09-19 18:54:52 följande:
    Varför skrev hon då att de hade skydd i inlägg #139?

Oavsett så var det han som var upptagen och inte ville ha fler barn som borde ha tagit sitt ansvar och använt skydd.
    Han är vuxen och borde veta vad vaginalt sex kan leda till.

Ja,det är bara att hoppas att han tar sitt ansvar.

Vet inte om vi fick nåt svar på det, även om det inlägget ifrågasattes rätt fort.

ja absolut han var ju dessutom i ett förhållande och skulle inte haft sex från början och dels gå bakom ryggen på sin partner och dels lura en tjej som trodde hon träffat en fin man som också ville inleda ett förhållande...

Svar på tråden Gravid men han är upptagen