• Anonym (Norra sthlm)

Gravid men han är upptagen

Vill inte dömas snälla utan skriver här
    för att då råd. Haft en relation med en man i ett år snart och fick nyss reda på att ja är gravid. 

har inte vetat att han varit upptagen speciellt länge och den infon jag fått har vart att det vart ganska oseriöst nu visar det sig efter att jag grottat att det finns ett barn också:( och att de bor ihop känner mig även utnyttjad och ledsen för jag jag inte så lätt att bli gravid och blev nu jätte glad har inget sagt än o vet inte alls vad ja ska säga eller göra känns bara förjävligt rent utsagt älskar honom o trodde de skulle va vi? kan kolla upp mer
    men vill ja veta mer blir bara ledsen han har ju ett ansvar med. 

tips önskas 😭😭❤️❤️

• Svar på tråden Gravid men han är upptagen
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-09-19 13:54:31 följande:
    Vet du vad,det är lätt hänt att missa saker i en tråd.
    Speciellt när den börjar bli långdragen.
    Och du är ju faktiskt inte heller tvingad att hoppa in i tråden om du bara gör det för att märka ord.
    Så nu kan vi avsluta den diskussionen.
    Kommer inte att svara dig mer.
    Jag bryr mig inte om ifall du inte svarar. Det är upp till dig. Jag har inga problem med att diskutera saken utan jag hoppar in i tråden för att jag vill, avsluta du om du tycker det men jag skriver vad jag vill. Och jag har inte märkt ord, jag tycker det är ganska skillnad på att vara gift eller sambo, eller jag vet att det är skillnad för många, att det har en betydelse, antagligen för dig också. Så det är inte alls långsökt att tänka att det kanske har en betydelse för hur man ser på andras heller, i det här fallet mannen som TS berättat om.
  • Anonym (M)
    Anonym (Jenny) skrev 2023-09-19 15:04:35 följande:
    Men herregud, vad har det för betydelse om han är gift eller sambo?? Han har varit otrogen oavsett och betett sig som ett rövhål mot sin partner. 
    Ja, det kan man undra, någon betydelse har det kanske eftersom folk envisas med att påstå det om TS älskare.
  • Krocko
    Anonym (M) skrev 2023-09-19 15:10:53 följande:
    Jag bryr mig inte om ifall du inte svarar. Det är upp till dig. Jag har inga problem med att diskutera saken utan jag hoppar in i tråden för att jag vill, avsluta du om du tycker det men jag skriver vad jag vill. Och jag har inte märkt ord, jag tycker det är ganska skillnad på att vara gift eller sambo, eller jag vet att det är skillnad för många, att det har en betydelse, antagligen för dig också. Så det är inte alls långsökt att tänka att det kanske har en betydelse för hur man ser på andras heller, i det här fallet mannen som TS berättat om.
    I det här fallet så bor mannen ihop med en kvinna och de har ett barn ihop. Alltså lever han i en relation, strunt samma om de lever som gifta eller sambo. Förstår du inte att det inte spelar någon roll i det här sammanhanget? Han har varit otrogen mot sin partner som han bor i hop med.
  • Anonym (M)
    Krocko skrev 2023-09-19 15:14:33 följande:
    I det här fallet så bor mannen ihop med en kvinna och de har ett barn ihop. Alltså lever han i en relation, strunt samma om de lever som gifta eller sambo. Förstår du inte att det inte spelar någon roll i det här sammanhanget? Han har varit otrogen mot sin partner som han bor i hop med.
    Det var inte poängen. Jag undrar varför folk i första hand vill tro att han är gift. Uppenbarligen betyder det något.
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (M) skrev 2023-09-19 15:24:09 följande:
    Det var inte poängen. Jag undrar varför folk i första hand vill tro att han är gift. Uppenbarligen betyder det något.
    Nej det betyder ingenting, vi lägger samma värdering i båda orden i det här sammanhanget, gift och sambo.
  • Anonym (M)
    Anonym (Jenny) skrev 2023-09-19 15:45:32 följande:
    Nej det betyder ingenting, vi lägger samma värdering i båda orden i det här sammanhanget, gift och sambo.
    Och ändå så när man i första hand vill tro att TS älskare är gift...Hur kan det komma sig, om det inte betyder något?
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (M) skrev 2023-09-19 15:59:31 följande:
    Och ändå så när man i första hand vill tro att TS älskare är gift...Hur kan det komma sig, om det inte betyder något?
    Ingen aning faktiskt och ingenting jag tänker grotta ner mig i heller.
  • molly50
    Anonym (Lis) skrev 2023-09-19 14:42:44 följande:
    Nej de hade oskyddat sex.
    ingen av dem valde alltså skydd, båda var medvetna om det. Hon trodde att hon hade svårt att bli gravid. (Utifrån tidigare inlägg av TS)

Och som du är inne på, han var i ett annat förhållande och valde ändå oskyddat med ts. Hon var omedveten om hans andra förhållande och hoppades på en framtid med den mannen.
    Detta har TS skrivit i inlägg #139:

Citat: "Nu va det ju inte medvetet jag hade skydd men de funkade ej tydligen jag klarar mig rent ekonomiskt om ni tänker så ensam, men det klart hade en far varit drömmen men ibland blir de inte som man tänkt."

Så TS hade skydd.

• molly50
    Anonym (Jenny) skrev 2023-09-19 15:03:16 följande:
    Hm, jag läser inlägg 41 och där står det att de var överens om att köra utan skydd. Men oavsett så borde ju den här skitstöveln till man verkligen sett till att skydda sig eftersom han var i en annan relation. Jag tycker ändå att det är trist för barnet att få ett sånt rövhål till far.
    I inlägg #139 så skriver TS att hon hade skydd.
    Men oavsett så borde han ju ha använt skydd ändå med tanke på att han var upptagen och inte ville ha fler barn. Precis som du skriver.
  • Anonym (Really)

Och tidigare i tråden så skrev hon att de körde oskyddat.

Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-08-17 16:16:19 följande:
    Jag var ej fertil vad ja trodde med oskyddat ja, inte haft sex eller träffats alls sedanjag uppdagat att han ljugit om allt därför ja skriver här För råd 
Svar på tråden Gravid men han är upptagen