• Anonym (Äckligt)

Hur ofta duschar ni kroppen?

Hur ofta duschar ni kroppen? Jag gör det nästan alltid varenda dag. Min tjej duschar bara kroppen två gånger per vecka, vilket jag tycker känns jävligt äckligt faktiskt. Hon säger att det inte behövs mer än så. 

• Svar på tråden Hur ofta duschar ni kroppen?
  • Pixie99

Varje dag. Ibland två gånger om jag lagt in ett träningspass även på eftermiddagen eller om det har varit en varm dag. Jag har långt hår som jag tvättar varannan dag.

• Anonym (Tjej)

Det är inte bra för huden att duscha varje dag 

• Fjäril kär

Varannan dag.

Jag använder tvål och vatten dom dagar jag inte duschar. Dvs tvättar snippan och under armarna. 

Hur ofta man duschar har egentligen noll att göra med hur hygienisk/fräsch man är.  Det finns dom som duschar dagligen men ändå inte förmår att hålla sig fräsch och luktar illa.  Likväl dom som duschar mer sällan och ändå är ren och fräsch. 

• Anonym (E)
    Liniss skrev 2023-09-03 16:17:07 följande:

. Gå runt med samma underkläder i mer än en dag.. nej tack. Vill känna mig fräsch. 

När man tolkar som fan läser bibeln...
  • Liniss
    Anonym (E) skrev 2023-09-03 16:32:50 följande:
    När man tolkar som fan läser bibeln...
    Eh?
    Är ju nästan ännu värre om man byter till rena trosor utan att ha tvättat av sig. 
  • Anonym (Stella)
    Anonym (Tjej) skrev 2023-09-03 16:24:12 följande:

Det där är en urgammal skröna, helt utan belägg. Har man en frisk hud, dvs utan eksem eller andra hudsjukdomar, så tar den ingen som helst skada av att duschas. Det som inte är bra är om man skrubbar kroppen, dvs kör exfoliering. Likaså om man inte sköljer av tvålrester, så kan det irritera huden. Men för 99% så är det helt okej att duscha varje dag. I länder där i stort sett alla regelmässigt duschar varje dag finns det inte en större förekomst av hudsjukdomar än i länder där man duschar mera sällan.
  • Liniss
    Guldnovan skrev 2023-09-03 16:21:14 följande:
    Men nu var det dusch som avsågs. Hon kan ju byta trosor varje dag ändå. 
    Det vet jag, men det är ju inte direkt fräscht att byta till rena trosor om man inte har duschat. Man byter underkläder nä man är ren..
  • Anonym (L)
    Anonym (Tjej) skrev 2023-09-03 16:24:12 följande:

Hellre torr hud än att gå runt och vara ofräsch.
  • Liniss
    Fjäril kär skrev 2023-09-03 16:26:14 följande:

Varannan dag.

Jag använder tvål och vatten dom dagar jag inte duschar. Dvs tvättar snippan och under armarna. 

Hur ofta man duschar har egentligen noll att göra med hur hygienisk/fräsch man är.  Det finns dom som duschar dagligen men ändå inte förmår att hålla sig fräsch och luktar illa.  Likväl dom som duschar mer sällan och ändå är ren och fräsch. 

Nja, duschar man två gånger i veckan så är man inte ren eller fräsch. 

Hur ofta och hur noggrant man duschar har mycket att göra med hur fräsch man är. 

Svar på tråden Hur ofta duschar ni kroppen?