Anonym (Orättvis?) skrev 2023-09-25 12:44:36 följande:
Kan lova att det kommer undersökas grundligt.
Bara det då vuxna barnet kommer ut så kan jag betala för det tills försörjningsskyldigheten löper ut. Värt varenda krona isf.
Senast idag så skulle barnet igenom ett cykeltest på skolan som en del av kartläggning. Enkelt och borde inte va ett problem. Alla barn tycker det är kul att cykla eller kan iaf hanka sig igenom en kort cykelövning utan allt för stora protester. Avbröts pga raseriutbrott och ett försök att ha sönder cykeln.
Din syn och inställning till detta barn är så tragisk.
Det känns knappt som att du förstår att det är en individ, en människa utan du beskriver hen mer som en apparat som inte fungerar enligt instruktionsboken.
Lite obehagligt blir det när man tänker att barnet är fast i ett hem som hen inte är fullt önskad i.
Du verkar ha lite svårt att sätta dig in i andras situation, anar faktiskt lite bristande mentaliseringsförmåga.
Du verkar utgå från en mall hur barn SKA vara och verkar bli arg när hen inte är som mallen..men hen är ju en individ..våga se vad just detta barn klarar och inte klarar istället för att hela tiden jämföra med andra.
Sen vill jag tillägga att alla barn tycker inte alls tycker om att cykla. (Jag hatade det som barn..och gör fortfarande)
Dessutom är det väldigt få barn som tycker att det är roligt att tvingas göra saker som man tycker är svårt, som en del i kartläggning.
Vem tycker det är roligt att utsättas för det?
Du själv beskrev hur tufft det var med tålamodet i vissa situationer kring det här barnet..
Tänk dig in i att du ska testas i hur väl du kan hantera dessa samtidigt som ett gäng proffesionella ska glo på dig medan du känner hur du närmar dig bristningsgränsen och totalt misslyckande...
Skulle du tycka att det var roligt?
Detta barn tycker vissa saker är svårt, jobbigt etc som kanske är lätt för andra barn. Men blir det lättare för detta barn för det???
Jag tycker faktiskt inte det är särskilt svårt att bemöta barn med diagnoser med lugn och tålamod men det gör det väl ändå inte lättare för dig eller hur?? Du brottas med ditt ändå...och du är vuxen.
Detta är ett barn.
Som jag sagt tidigare. Ta vuxenansvar och sök hjälp alternativt lev som särbo om du inte fixar detta.
Barnet förtjänar stöttande vuxna. Hen kan faktiskt inte välja sitt sammanhang men det kan du.