• Anonym (What?)

Hur funkar Happypancake?

Jag fattar inte hur sidan fungerar. Kan jag inte läsa ifall mina skickade meddelanden är lästa? 

Jag har kontaktat säkert 40 olika män sedan  jag blev medlem i fredags kväll. Ingen har svarat eller ens besökt min sida. Ser de mig inte, eller har männen blivit så här kräsna? Jag kan tillägga att jag ser ganska bra ut och har sökt kontakt med män som är ca 10 år äldre än jag, och de är helt vanliga killar med helt vanliga jobb.

Gör jag någonting fel?

• Svar på tråden Hur funkar Happypancake?
  • Anonym (What?)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-06-09 18:09:10 följande:
    Men hur kan du tappa bort dem? De försvinner bara om du raderar konversationen.

Jag skulle faktiskt råda dig till att ta tiden att gå igenom det som kommer in, ta lite i taget och du behöver inte svara männen på en gång. Börja som jag gör: klicka på meddelandet och se avataren, ofta ser man om mannen är helt otänkbar, då kan man radera. Steg två är att se profilen, för min del är avstånd det viktigaste, sedan 2-3 saker till som är dealbreakers, då vet jag att jag kan radera även dem. Kvar borde du ha en vettigare samling att titta lite närmare på och se om du vill ha kontakt med någon av dem. Det vore ju synd tycker jag om du skulle gå miste om de få guldkorn som finns :)
    Jag glömmer vad de heter och då försvinner de i bruset.

Jag får göra så. Tänker även att jag blockerar efterhand som jag betar av dem som inte väcker intresse, för då lär det väl också lugna ned sig med inkommande meddelanden. Jag menar, när de med mest skrivlust är blockerade.

Den/ de där männen som man verkligen vill träffa blir ju inte mer tillgängliga bara för att där finns massor av andra män, så jag ska göra som du föreslår. :)
  • Anonym (Halt)
    Anonym (Kiki) skrev 2024-06-09 18:11:05 följande:
    Då vore jag ju i exakt samma situation som jag är i nu, förutom att höra det där tjatet som för mig inte stämmer om att jag som kvinna får så mycket uppmärksamhet och ragg. Då hade jag inte behövt känna mig så vansinnigt misslyckad eller udda som INTE får någon uppmärksamhet.
    Jag förstår det. Jag har råkat ut för flera kvinnor som tog det för givet att de ska få uppmärksamhet från män, och de sa mycket till mig som fick mig att känna misslyckad, omanlig, sämre, otillräcklig.
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-09 18:10:43 följande:
    Du verkar gillar att tala om för andra hur dom ska göra.
    Hur tycker du att män ska göra som inte får besök eller mejl?
    Nej, jag ger ts goda råd. Det är inte alls samma sak som "nu SKA du göra så här". Du kan inte döma alla kvinnor utifrån hur din syster och mamma är.

Män som inte får besök eller mejl måste så klart fortsätta söka kontakt, annars kan de lika gärna lägga ner sina profiler. Saker som hjälper är:

*Trevliga profilbilder med variation, ansiktet ska vara lätt att se på de flesta och några måste vara framifrån. Man ser inte hur en person ser ut om de bara visar profilen.
    *En vettig profiltext. Måste inte vara lång men däremot fri från bitterhet.
    *I meddelanden skriver man inte bara "Hej, vad gör du" (om man inte är väldigt attraktiv för då kan man få svar ändå), man tar inte initiativ till sexsnack eller såna anspelningar och man lägger INTE in ett meddelande som är kopierat och kunde vara till vem som helst.

Det är de saker jag själv reagerar på i alla fall. Sedan kan jag så klart inte tala för andra kvinnor, men jag kan tänka mig att de allra flesta skulle hålla med mig.
  • Benny62
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-06-09 18:23:42 följande:
    Nej, jag ger ts goda råd. Det är inte alls samma sak som "nu SKA du göra så här". Du kan inte döma alla kvinnor utifrån hur din syster och mamma är.

Män som inte får besök eller mejl måste så klart fortsätta söka kontakt, annars kan de lika gärna lägga ner sina profiler. Saker som hjälper är:

*Trevliga profilbilder med variation, ansiktet ska vara lätt att se på de flesta och några måste vara framifrån. Man ser inte hur en person ser ut om de bara visar profilen.
    *I meddelanden skriver man inte bara "Hej, vad gör du" (om man inte är väldigt attraktiv för då kan man få svar ändå), man tar inte initiativ till sexsnack eller såna anspelningar och man lägger INTE in ett meddelande som är kopierat och kunde vara till vem som helst.

Det är de saker jag själv reagerar på i alla fall. Sedan kan jag så klart inte tala för andra kvinnor, men jag kan tänka mig att de allra flesta skulle hålla med mig.
    Jo det är nog som du skriver jag har en tydlig profil bild men visst jag ser ju inte ut som Johan Travolta eller så för det är ju profil bilden som lockar till att man kollar på dens profil 
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 18:13:45 följande:
    Jag glömmer vad de heter och då försvinner de i bruset.

Jag får göra så. Tänker även att jag blockerar efterhand som jag betar av dem som inte väcker intresse, för då lär det väl också lugna ned sig med inkommande meddelanden. Jag menar, när de med mest skrivlust är blockerade.

Den/ de där männen som man verkligen vill träffa blir ju inte mer tillgängliga bara för att där finns massor av andra män, så jag ska göra som du föreslår. :)
    Ja men du tar ju en ny titt på dem sedan i listan och då ser du ju om de fortfarande är intressanta :) Ibland behöver man en andra titt ändå.

Ja blocka eller inte gör man som man vill med, jag funderade på att börja göra samma sak, men ibland ångrar man sig faktiskt och då är det ju bra att de kan höra av sig igen :) Jag blockar så klart otrevliga personer men även de som blockar mig. De som inte är intressanta men fortsätter skriva trots att jag inte svarar brukar jag skriva kort (men vänligt) till att jag inte är intresserad, då brukar de ge sig så kan man bara radera.
  • Anonym (Halt)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-06-09 18:23:42 följande:

Du skrev "börja som jag gör", det är ungefär samma sak. Du tycker att andra ska göra som du gör. För då är det bra och dom gör rätt.

Ja, jag har kvar min profil för man vet aldrig. Jag tänker att en vacker dag så kanske HON dyker upp där. Många tycker att jag ska ge upp eftersom det inte gått nåt vidare.

Resten där håller jag med om. Tror många vettiga män beter sig som folk på dejtsidor.
  • Anonym (Tvärtom)
    Benny62 skrev 2024-06-09 18:28:20 följande:
    Jo det är nog som du skriver jag har en tydlig profil bild men visst jag ser ju inte ut som Johan Travolta eller så för det är ju profil bilden som lockar till att man kollar på dens profil 
    Jag glömde en sak där om bilder och det är att ett leende ser trevligt ut :) Det gäller ju att maxa sina chanser hur man än ser ut! För det är ju precis som du säger, profilbilden är viktig. Om den syns dåligt går jag ändå in på profilen och tittar gärna på alla bilder som finns.

Bilder som är bortkastad tid för mig är allt annat som inte föreställer mannen i fråga. Däremot bra om han visar sig med eventuella husdjur, då vet man direkt om det passar eller inte.
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-09 18:31:53 följande:
    Du skrev "börja som jag gör", det är ungefär samma sak. Du tycker att andra ska göra som du gör. För då är det bra och dom gör rätt.

Ja, jag har kvar min profil för man vet aldrig. Jag tänker att en vacker dag så kanske HON dyker upp där. Många tycker att jag ska ge upp eftersom det inte gått nåt vidare.

Resten där håller jag med om. Tror många vettiga män beter sig som folk på dejtsidor.
    Du tar saker för bokstavligt. Nej, jag säger inte att folk gör rätt då, jag berättar vad som funkar för mig.
  • Anonym (Oklart)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-09 18:31:53 följande:

Bara du som läste det så. Oklart om du bara vill bråka eller om du är på autism-skalan och tolkar allt bokstavligt.

Underhållande dock att se hur du går igång på att hon fått meddelanden. Oerhört underhållande.
  • Benny62
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-06-09 18:32:18 följande:
    Jag glömde en sak där om bilder och det är att ett leende ser trevligt ut :) Det gäller ju att maxa sina chanser hur man än ser ut! För det är ju precis som du säger, profilbilden är viktig. Om den syns dåligt går jag ändå in på profilen och tittar gärna på alla bilder som finns.

Bilder som är bortkastad tid för mig är allt annat som inte föreställer mannen i fråga. Däremot bra om han visar sig med eventuella husdjur, då vet man direkt om det passar eller inte.
    Ja då är nog inte min bilder bra jag har väll än del som är lite annat men det ska jag säga att det är många kvinnor som har många bilder som inte visar dom och det är mycket viktigt 
Svar på tråden Hur funkar Happypancake?