• Anonym (What?)

Hur funkar Happypancake?

Jag fattar inte hur sidan fungerar. Kan jag inte läsa ifall mina skickade meddelanden är lästa? 

Jag har kontaktat säkert 40 olika män sedan  jag blev medlem i fredags kväll. Ingen har svarat eller ens besökt min sida. Ser de mig inte, eller har männen blivit så här kräsna? Jag kan tillägga att jag ser ganska bra ut och har sökt kontakt med män som är ca 10 år äldre än jag, och de är helt vanliga killar med helt vanliga jobb.

Gör jag någonting fel?

• Svar på tråden Hur funkar Happypancake?
  • Anonym (gg)
    Benny62 skrev 2024-06-09 20:02:08 följande:
    Det låter som en Raskenstam det finns några få sådana män som lyckats lura massa kvinnor på pengar 
    Han brukar inte ligga med dem då han är gift. Inte lura dem på pengar heller. Tror bara han gillar tanken på att han kan om han vill.
  • Anonym (Halt)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 21:23:01 följande:
    Jag tycker att det ligger lite i det. Jag vill bli sedd som kvinna, så att säga, och inte som kompis.

Samtidigt så hjälper det inte om inte grunden finns där. Jag dras till äldre, intelligenta och högutbildade män som utstrålar auktoritet och värme i kombination. Finns inte detta så spelar det ingen roll vad mannen gör.

Andra kvinnor kan förstås ha andra preferenser. Bäst är nog att helt enkelt framhäva vem du är, och om inte det funkar så jobba på att bygga upp dig själv och bli den man du själv vill vara! Då kommer nog kvinnorna på köpet.
    Tror också det är så. Är man attraherad så måste inte personen vara perfekt. Han/hon kanske gör misstag ibland t o m. Man gillar dom ändå, tänder på dom ändå.
    Därför så är det uppseendeväckande när andra "vet" att t ex jag inte har nån chans på en kvinna de aldrig träffat. 
    Man skulle kunna säga att det är nonsens. Och inte speciellt sympatiskt.
  • Anonym (What?)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-10 07:28:41 följande:
    Tror också det är så. Är man attraherad så måste inte personen vara perfekt. Han/hon kanske gör misstag ibland t o m. Man gillar dom ändå, tänder på dom ändå.
    Därför så är det uppseendeväckande när andra "vet" att t ex jag inte har nån chans på en kvinna de aldrig träffat. 
    Man skulle kunna säga att det är nonsens. Och inte speciellt sympatiskt.
    Det gäller ju både män och kvinnor, även fast kvinnor generellt är betydligt kräsnare. Detta beteende är medfött och ingenting vi egentligen kan styra över.

För kvinnor som jag är det misstag som är mest avtändande att jag märker att mannen är osäker men spelar säker. Dessutom törs jag hävda att de allra flesta kvinnor har ett väl utvecklat sinne för att upptäcka sådant.

Jag har tex nu kontakt med en man jag finner mycket intressant, men jag har märkt att han känner press att prestera på den punkt han vet att jag finner mest attraktiv. Detta signalerar till mig att han inte litar på sin egen kapacitet (vi kan kalla det för misstag). Samtidigt kan han driva med sig själv om saken (= har självdistans och är ej desperat) vilket gör att "misstaget" blev en hiss i slutändan.

Sådant går inte att riktigt lära sig, utan måste införskaffas genom att arbeta med sig själv och bygga upp sig. Autenticiteten som följer det självförtroende en sådan man (eller kvinna!) får, den finner antagligen de flesta kvinnor vara en väldigt attraktiv grund ändå. Detta oavsett vad annars kvinnan har för preferenser.
  • Anonym (Sammalika!)

Upplever att det är lika dant på alla dejtingsidor.
    Här på fl gnäller män om att kvinnor aldrig tar kontakt och jag som tar kontakt med män på dejtingsidor blir helt ignorerad. 
    Jag är en helt vanlig människa och skickar till helt vanliga män, men noll respons. Undviker gymkillar, "snygga" män, chefer/egenföretagare osv. men nada respons ändå.

Får höra att jag ser bra ut, att jag har sexig kropp/rumpa. Jag har bra ekonomi, bra jobb, styr på livet osv. och det enda jag tydligen attraherar är smällfete arbetslösa Gunnar 63 år som bor 25 mil bort... Det är endast sådana män som hör av sig - och dem har ju jag då så klart inte swipat höger/tryckt gillar på.

Har helt gett upp nätdejtandet. Har inga problem att få sex så jag får väl nöja mig med det och leva med katter övriga tiden resten av livet.

• Anonym (Halt)
    Anonym (Sammalika!) skrev 2024-06-10 09:01:25 följande:

Här på fl gnäller män om att kvinnor aldrig tar kontakt och jag som tar kontakt med män på dejtingsidor blir helt ignorerad. 
    Jag är en helt vanlig människa och skickar till helt vanliga män, men noll respons. Undviker gymkillar, "snygga" män, chefer/egenföretagare osv. men nada respons ändå.

Får höra att jag ser bra ut, att jag har sexig kropp/rumpa. Jag har bra ekonomi, bra jobb, styr på livet osv. och det enda jag tydligen attraherar är smällfete arbetslösa Gunnar 63 år som bor 25 mil bort... Det är endast sådana män som hör av sig - och dem har ju jag då så klart inte swipat höger/tryckt gillar på.

Har helt gett upp nätdejtandet. Har inga problem att få sex så jag får väl nöja mig med det och leva med katter övriga tiden resten av livet.

Skulle du helst vilja träffa gymkillar, snygga män, chefer? En hunk skulle inte skada, nån som är högre än en 7:a?
  • Anonym (Halt)

Känns det positivt att du får den bekräftelsen som kvinna? Du har inga problem att få sex, hur känns det? Jag får väl nöja mig med det, skriver du. Tror du att det finns de som har problem att få sex?
  • Anonym (Halt)

Tycker du att män bör skriva till helt vanliga kvinnor? Män överskattar sin attraktionskraft så han ska nog inte tro att han kan få vem som helst.
  • Anonym (Sammalika!)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-10 09:04:10 följande:
    Skulle du helst vilja träffa gymkillar, snygga män, chefer? En hunk skulle inte skada, nån som är högre än en 7:a?
    Jag skriver ju att jag undviker dem för att de inte intresserar mig. Och att jag är medveten om att jag inte är så attans snygg att en riktigt snygg man skulle vara intresserad av mig.
    Jag vet alltså vad jag har att erbjuda och söker något likvärdigt. 

Och eftersom jag själv inte är överviktig och arbetslös så lockar inte män som är det ett dugg. Däremot en normal man som inte dör av att röra på sig - det lockar.
    Jag vill träffa någon som både vill och har tid att umgås och inte bara för att sova/knulla tillsammans så lockar inte egenföretagare eller högre chefer heller.
  • Anonym (Halt)
    Anonym (Sammalika!) skrev 2024-06-10 09:47:23 följande:
    Jag skriver ju att jag undviker dem för att de inte intresserar mig. Och att jag är medveten om att jag inte är så attans snygg att en riktigt snygg man skulle vara intresserad av mig.
    Jag vet alltså vad jag har att erbjuda och söker något likvärdigt. 

Och eftersom jag själv inte är överviktig och arbetslös så lockar inte män som är det ett dugg. Däremot en normal man som inte dör av att röra på sig - det lockar.
    Jag vill träffa någon som både vill och har tid att umgås och inte bara för att sova/knulla tillsammans så lockar inte egenföretagare eller högre chefer heller.
    Du skriver att du är en helt vanlig kvinna och skriver till helt vanliga män. Skulle du ändå helst träffa en man som är i en annan liga? 
  • Anonym (What?)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-10 09:04:10 följande:
    Jag tycker bäst om män som håller sig i form men mer för hälsans skull. Någon gymkille vill jag inte ha. Chef behöver han inte heller vara, däremot högutbildad eftersom att jag värdesätter intelligens och driv. Fet fungerar inte heller, liksom för kort.
Svar på tråden Hur funkar Happypancake?