• Anonym (Glad)

BF september 2025

För oss som plussat och har BF i september 2025 😃 Själv är jag 4+0 idag och har plussat igen efter tidigt missfall förra cykeln (ingen mens emellan). Hur mår ni?! Jag mår illa av och till men i övrigt bra. Så tacksam att få inleda året med ett plus!

• Svar på tråden BF september 2025
  • Sanso

Jag har skapat en FB-grupp nu för bf september 2025! Skriv ett privat meddelande till mig så får ni länken. Gruppen är hemlig så bara de med länk kan se den 😃

• Sanso
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-01-03 18:23:02 följande:

Hej. Jag hoppar in här. Plussade den 23/12, jag är i v5 (4+3) och bf 8 sep. Om allt går bra så är det här fjärde barnet och jag blir 35. Jag är uppsvälld och har en kula just nu. Illamående, ömma bröst som bara den och trött.

Hur mår ni? Hur gamla är ni? Har ni barn sen innan?

Jag mår bra! illamående ibland men annars bra. Du menar att du ser på din mage att den är svullen nu alltså? Det är mitt andra barn och jag är lite i chock över att jag inte kan dra in magen i vecka 5!! Var ska detta sluta haha. Jag är 31 år. 
  • Ebba921

Hoppar också in här 😊 Kul att läsa om er andra, trodde knappt jag skulle kunna joina en sån här grupp.

Tog ett tidigt test 27/12 som visade ?Inte Gravid? så väntade på min mens som inte kom. Testade igen 3/1 och då var det positivt. Testade även ytterligare med några tester och alla visade Gravid så livet vände snabbt 😅 

Jag är 32 och det är mitt första barn. Bf borde vara runt 10/9. Mest märkbara med graviditeten är att jag har molvärk till och från och börjar känna mig trött vissa delar av dagen. Har även konstig smak emellanåt, allt från att det smakar besk/konstigt till att jag inte känner smaker som tidigare. 

Är däremot nervös över att något ska hända på vägen och hoppas att embryot utvecklas som det ska. Hur hanterar ni det? 

• Haringenfantasinuheller
    Sanso skrev 2025-01-05 19:26:45 följande:
    Jag mår bra! illamående ibland men annars bra. Du menar att du ser på din mage att den är svullen nu alltså? Det är mitt andra barn och jag är lite i chock över att jag inte kan dra in magen i vecka 5!! Var ska detta sluta haha. Jag är 31 år. 
    Hahaha ja det är så jag menar. Den blir liksom uppsvälld och spänd. Från att mina arbetsbyxor passade när vi gick på julledigt så måste jag nu ha en hårsnodd i dom. 

Våra kroppar verkar väldigt laddade inför detta hahaha.
  • Haringenfantasinuheller
    Ebba921 skrev 2025-01-05 20:06:23 följande:

Hoppar också in här 😊 Kul att läsa om er andra, trodde knappt jag skulle kunna joina en sån här grupp.

Tog ett tidigt test 27/12 som visade ?Inte Gravid? så väntade på min mens som inte kom. Testade igen 3/1 och då var det positivt. Testade även ytterligare med några tester och alla visade Gravid så livet vände snabbt 😅 

Jag är 32 och det är mitt första barn. Bf borde vara runt 10/9. Mest märkbara med graviditeten är att jag har molvärk till och från och börjar känna mig trött vissa delar av dagen. Har även konstig smak emellanåt, allt från att det smakar besk/konstigt till att jag inte känner smaker som tidigare. 

Är däremot nervös över att något ska hända på vägen och hoppas att embryot utvecklas som det ska. Hur hanterar ni det? 

Så spännande! Det är mitt fjärde och min fästmans första. Den 10sep är min första född :D Jag har nog aldrig varit så orolig att något ska hända som jag är nu. Kanske för att jag känner att detta är den sista. Men jag försöker att tänka att kroppen inte hade stött bort något som är friskt och välmående. Sen försöker jag tänka att jag inte kan göra så mycket åt det ändå utan försöker mest njuta ändå.
  • Sanso
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-01-06 15:56:15 följande:
    Hahaha ja det är så jag menar. Den blir liksom uppsvälld och spänd. Från att mina arbetsbyxor passade när vi gick på julledigt så måste jag nu ha en hårsnodd i dom. 

Våra kroppar verkar väldigt laddade inför detta hahaha.
    Hahah åh. Jag jobbar jobba på onsdag, kommer garanterat behöva hårsnodd jag med. Helt galet att det ens är möjligt såhär tidigt ju!! 
  • Sanso

Hörni, det finns en hemlig facebookgrupp för alla med Bf september 2025. Skicka ett privat meddelande till mig så skickar jag länken. Ingen ser att man går med i gruppen, den är helt dold. Kul om vi blir fler, min förra graviditet var det så roligt att följa varandra fram till bebis 😃

• sthlmkarlstad

Hej! Jag är 31 år och detta är min första graviditet. Plussade på julaftonsmorgon (fin julklapp!) 5 dagar innan beräknad mens med digital sticka. Jag blev så chockad att jag tog ett till test två dagar senare, då icke-digital, som visade negativt... blev så stressad, men det var ju ingen fara 😅

Haft ömma bröst sedan cirka 9 dagar innan beräknad mens. Smått illamående vissa morgnar men inte kräkts. Lite tröttare till och från. Mår väldigt bra hormonellt, mycket bättre än jag brukar så hopppas verkligen att det håller i sig.

Jag hade inskrivningssamtal den 30/1 och ska idag till VC och ta tester som vi ska utvärdera hos barnmorskan nästa vecka. 
    Jag mår bra generellt, men tycker verkligen inte om att inte ha koll på hur embryot där inne mår. Utvecklas allt om det ska? Lever den ens? Hade nästan uppskattat att må ännu sämre för att få som ett "kvitto" på att det står rätt till. Man hör ju ofta om att illamående är bra för då går det som det ska. Lite jobbigt att höra när man inte har det illamåendet 🙃 är i vecka 6 (5+2).

• Anonym (Smålänning)

Hej! Jag plussade 2/1 6 dagar innan mens - med tredje barnet! Bf är 15e september och jag är 28 år gammal :) 

har sen innan två döttrar på 5 & 7 år!

det gick på första försöket denna gången vilket var helt sjukt ???? vi längtar så mycket!!

jag kände direkt efter äl att jag var gravid vilket jag aldrig gjort innan. 9 dagar efter äl positivt på digitalt. Sjukt tidigt! Men så kul!

har ömma bröst, mycket molvärk och en del illamående i vissa stunder under dagen. Är 4+0 idag 😊

• Ebba921
    sthlmkarlstad skrev 2025-01-07 08:52:21 följande:

Hej! Jag är 31 år och detta är min första graviditet. Plussade på julaftonsmorgon (fin julklapp!) 5 dagar innan beräknad mens med digital sticka. Jag blev så chockad att jag tog ett till test två dagar senare, då icke-digital, som visade negativt... blev så stressad, men det var ju ingen fara 😅

Haft ömma bröst sedan cirka 9 dagar innan beräknad mens. Smått illamående vissa morgnar men inte kräkts. Lite tröttare till och från. Mår väldigt bra hormonellt, mycket bättre än jag brukar så hopppas verkligen att det håller i sig.

Jag hade inskrivningssamtal den 30/1 och ska idag till VC och ta tester som vi ska utvärdera hos barnmorskan nästa vecka. 
    Jag mår bra generellt, men tycker verkligen inte om att inte ha koll på hur embryot där inne mår. Utvecklas allt om det ska? Lever den ens? Hade nästan uppskattat att må ännu sämre för att få som ett "kvitto" på att det står rätt till. Man hör ju ofta om att illamående är bra för då går det som det ska. Lite jobbigt att höra när man inte har det illamåendet 🙃 är i vecka 6 (5+2).

Grattis, vad kul! Första graviditet för mig med, läskigt och kul samtidigt. Usch så jobbigt med tester i början. Jag tog det tidiga testet och fick svar inte gravid så blev lite ledsen och tänkte såklart att det inte blev något. Sen 7 dagar senare tog jag ett billigt test och såg en till linje dyka upp. Testade med ytterligare några tester som visade positivt. Helt sjukt, har nog bara med hur mycket av hormonet som börjat producerats 😅 

Har du haft ditt inskrivningssamtal eller ska du ha det framåt? jag fick svar från barnmorska att jag inte kan komma förrän v. 7-9 pga risk för missfall och ?onödigt pappersarbete?. Så jag bokades in 27/1 och sen kommer vi passa på att göra ett tidigt ultraljud samtidigt 😊 Tror det kommer lugna mina nerver lite alt så får jag svar snabbare om det inte utvecklats som det ska. 
Svar på tråden BF september 2025