Hejsan alla!
Jag är 36, fyller 37 i sommar. Har kämpat för att få barn i 3,5 år. Blev ihop med mitt ex som är 11 år äldre i början av hösten -21 (33 år, mitt första riktiga förhållande), då vi redan kände varandra väl sen flera år och båda önskade barn så försökte vi rätt tidigt. Efter ett år utredde vi oss och fann få spermier. Påbörjade IVF som alla 3 försök gick riktigt dåligt utan några friska embryon. Gjorde två privata försök med utomlands som bekräftade dålig äggkvalité. På sista försöket blev jag gravid, men ett utomkveds som ej steg över 133 i hCG. Kirurgen sa att det inte klarat sig i livmodern heller. Akutopererades i v.6+6 där de tog högra äggledaren.
Valde därför i augusti att gå på äggdonation.
I september gick jag och exet isär pga helt andra orsaker.
Kände mig inte beredd på att vänta på en ny kärlek, oklart hur lång tid det kan ta, utan kände mig redo att uppnå min dröm om mitt barn nu.
Ett par dagar senare fick jag tilldelat min första äggdonator. Valde en spermadonator. Efter många turer, motgångar och försök varje månad så fick jag tillslut min efterlängtade återföring den 28 december (äggdonatorn hade äggplock den 23 dec och jag var i medicinerad cykel för att kunna få en färsk återföring). Dessutom 3 fina blastocyster till frysen. Evigt tacksam!
Testade positivt i början av januari och har BF 15 september
Är i v.8+6 idag. Vaknade på morgonen på nyårsafton av intensiv molvärk i livmodern som höll i sig konstant i flera veckor, så kände mig redan då trygg i att jag var gravid.
Pga förra utomkvedet så har jag fått ett tidigt ultraljud som visat att den sitter rätt i livmodern och ett tickande hjärta i v.7+0 på gynmottagningen i Sverige och 8+0 på IVF-kliniken i Köpenhamn.
Hur mkt symtom har ni? Jag känner mig ngt överväldigad. Starkt illamående som förvärras vid rörelse, sjukdomskänsla i hela kroppen, värker i livmoder mm, enorm trötthet, nedstämd pga måendet etc. Har inte kunnat jobba senaste 2 veckorna. Får medicin som håller illamåendet mer i schack vilket påverkar mentala måendet positivt tack o lov, även om man sover massor.