• Anonym (Glad)

BF september 2025

För oss som plussat och har BF i september 2025 😃 Själv är jag 4+0 idag och har plussat igen efter tidigt missfall förra cykeln (ingen mens emellan). Hur mår ni?! Jag mår illa av och till men i övrigt bra. Så tacksam att få inleda året med ett plus!

• Svar på tråden BF september 2025
  • AngieF
    Anonym (6:e barnet) skrev 2025-01-14 12:17:41 följande:
    Jag håller tummarna att det ändå går vägen! 
    TackHjärta Jag var hos gyn idag och de hittade ingen hinnesäck utan bara en förtjockad slemhinna(?) men jag skulle få ta ett nytt blodprov på torsdag för att se om Hcg rört på sig. De sa att det mest troligt är ett missfall på gång men att det finns specialfall där det ändå gått bra. Så vi får se.

Vi försöker få vårt första barn och jag fyller 38 i sommar så känns liksom som att klockan tickar..
  • Anonym (2barnsmor)
    AngieF skrev 2025-01-14 15:57:05 följande:
    TackHjärta Jag var hos gyn idag och de hittade ingen hinnesäck utan bara en förtjockad slemhinna(?) men jag skulle få ta ett nytt blodprov på torsdag för att se om Hcg rört på sig. De sa att det mest troligt är ett missfall på gång men att det finns specialfall där det ändå gått bra. Så vi får se.

Vi försöker få vårt första barn och jag fyller 38 i sommar så känns liksom som att klockan tickar..
    Hoppas hoppas du får vara en av dem vars det går bra ❤ Hållar ALLA tummar och tår!

Har ni försökt i många år få barn?
  • sthlmkarlstad
    Jag var orolig över uteblivna illamåendesymtom. Det får jag äta upp nu. Konstant illamående, kräks inte men jag får kväljningar bara av doft eller tanke på mat. Också orolig då jag knappt får i mig något att den lilla i magen inte får tillräckligt med näring. Hur funkar detta för er andra? Jag har fått sjukanmäla mig från jobb denna vecka då jag knappt kan hålla huvudet uppe, funkar ju inte riktigt heller i längden..är i v 6+3
  • Anonym (6:e barnet)
    sthlmkarlstad skrev 2025-01-15 09:35:29 följande:
    Jag var orolig över uteblivna illamåendesymtom. Det får jag äta upp nu. Konstant illamående, kräks inte men jag får kväljningar bara av doft eller tanke på mat. Också orolig då jag knappt får i mig något att den lilla i magen inte får tillräckligt med näring. Hur funkar detta för er andra? Jag har fått sjukanmäla mig från jobb denna vecka då jag knappt kan hålla huvudet uppe, funkar ju inte riktigt heller i längden..är i v 6+3
    Den lilla behöver du inte oroa dig för den får sitt ändå. Har varit väldigt dålig med mina 3 första och fick ligga inne med dropp. Spydde fram tills att dom var ute. Jag är mammaledig så är ju ändå hemma men inte lätt med en 1 åring.  Igår var en dålig dag spydde av allt jag drack eller åt så idag är man seg. Men har kvar medicin mot illamående från förra graviditeten så tog en innan jag la mig igår. Så bättre med illamåendet nu på morgonen iaf.
  • AngieF
    Anonym (2barnsmor) skrev 2025-01-15 07:21:22 följande:
    Hoppas hoppas du får vara en av dem vars det går bra ❤ Hållar ALLA tummar och tår!

Har ni försökt i många år få barn?

Blödningen kom igång idag.. Skönt på ett sätt att det kom av sig själv så vi inte behöver vänta ett par veckor och sen sätta igång det medicinskt. Hoppas att det bara blir som en vanlig mens bara. Men såklart så tråkigt att vi nu fått två MA/MF på raken. 

Vi har försökt sen i mars förra året men min man fick sån prestationsångest att vi inte fick till några bra försök förens vi hittade heminseminering i august. Då gick det direkt men slutade i MA i v12 (säcken hade väx to
     8+2). Sen försökte vi igen direkt efter men prickade inte ägglossning då den kom senare än vanligt. Första riktiga mensen efter gick det igen men slutade nu i missfall i v5+2. 

Jag hoppas verkligen att vi bara haft ?otur? och att det inte är något fel på oss som gör att vi inte kan behålla en graviditet.. 

• sthlmkarlstad
    AngieF skrev 2025-01-15 10:05:14 följande:

Blödningen kom igång idag.. Skönt på ett sätt att det kom av sig själv så vi inte behöver vänta ett par veckor och sen sätta igång det medicinskt. Hoppas att det bara blir som en vanlig mens bara. Men såklart så tråkigt att vi nu fått två MA/MF på raken. 

Vi har försökt sen i mars förra året men min man fick sån prestationsångest att vi inte fick till några bra försök förens vi hittade heminseminering i august. Då gick det direkt men slutade i MA i v12 (säcken hade väx to
     8+2). Sen försökte vi igen direkt efter men prickade inte ägglossning då den kom senare än vanligt. Första riktiga mensen efter gick det igen men slutade nu i missfall i v5+2. 

Jag hoppas verkligen att vi bara haft ?otur? och att det inte är något fel på oss som gör att vi inte kan behålla en graviditet.. 

Hejar på er! Förstår att det är kämpigt, men skönt som du säger att det kom nu direkt.

Tempar du för att hålla koll på när ägglossning kommer? Annars vill jag verkligen tipsa om det. Behöver inte vara natural cycles, jag kör appen Read my body som kostar knappy något alls per år och köpte en basaltermometer som sparar/minns temperaturen

• sthlmkarlstad
    Anonym (6:e barnet) skrev 2025-01-15 09:59:32 följande:
    Den lilla behöver du inte oroa dig för den får sitt ändå. Har varit väldigt dålig med mina 3 första och fick ligga inne med dropp. Spydde fram tills att dom var ute. Jag är mammaledig så är ju ändå hemma men inte lätt med en 1 åring.  Igår var en dålig dag spydde av allt jag drack eller åt så idag är man seg. Men har kvar medicin mot illamående från förra graviditeten så tog en innan jag la mig igår. Så bättre med illamåendet nu på morgonen iaf.
    Tack snälla för svar. Vilken medicin? Jag fick Lergigan comp utskrivet idag 
  • Anonym (2barnsmor)
    AngieF skrev 2025-01-15 10:05:14 följande:

Neej, styrkekramar i MASSOR!  Va tråkigt det slutade såhär tillsist, vet hur psykist det kan smärta vid MF, ta hand om dig, var snäll med dig själv ❤
    Något är inte ditt fel och jag hoppas du en dag i snar framtid får hålla ert barn. ❤

Har ni funderat på att kolla upp ifall just de är något som är off? Kan ju i vissa fall räcka med att hormonerna är i obalans så har man svårt att bli gravid.

Om det sen påvisas att det inte finns några problem kan man ju bara fortsätta försöka, men ifall det är något man kan få hjälp,med ju förr desto bättre då, prosessen ändå kan ta några månader med undersökningar osv.

Hoppas hoppas vi får läsa mera om er resa i någon BF grupp snart ❤❤
  • Ithinkimpreg1

Hejsan alliho! 

Bf 29 sep här ifall det håller sig. Är dock lite orolig pga mina otroligA svaga teste. men men

finns det kanske någon fb-grupp för oss?

• Enlite sladdis

Hur mår ni alla? Dagarna segar sig fortfarande fram. Det negativa med att jag fick positiva test så tidigt. Är idag i 4+2 bara. Tog ett till test idag och nu är alla streck starka men de går att få starkare!

Mina symtom kommer och går. Vissa dagar mår jag hur bra som helst och vissa dagar sämre. Idag började jag dessutom nytt jobb. Väldigt läskigt i allt detta!

Svar på tråden BF september 2025