• Anonym (Glad)

BF september 2025

För oss som plussat och har BF i september 2025 😃 Själv är jag 4+0 idag och har plussat igen efter tidigt missfall förra cykeln (ingen mens emellan). Hur mår ni?! Jag mår illa av och till men i övrigt bra. Så tacksam att få inleda året med ett plus!

• Svar på tråden BF september 2025
  • SmulanKnits
    Sanso skrev 2025-01-25 19:02:25 följande:
    Tycker det låter jättesent?! I min region har man två inskrivningssamtal plus första trimester-ultraljud innan vecka 14. Dom beklagade att jag fick en sen första inskrivning då det inte fanns tid hos min barnmorska före vecka 6+3. Så jag tycker det låter väldigt sent 😮

Jag har ett digitalt inskrivningsmöte nästa vecka när jag är i vecka 6+4. Så det kanske inte är så sent ändå?

Tycker det är så jobbigt att behöva vänta, jag är rätt ängslig över att det inte ska gå vägen. Jag har tagit en ett par extra graviditetstester bara för att få bekräftat att strecket fortfarande är kvar. 🥺

• sthlmkarlstad
    Vallmo93 skrev 2025-01-25 08:04:38 följande:

Hej alla, jag får hoppa ur här och hålla tummarna för er fina resa framöver!

På VULet igår kunde man inte se något i livmodern, och blev remitterad till Gynakuten. Misstänkt utomkveds så nu blir det utredning för det. ❤️

Usch vad tråkigt att höra! ❤️ Varför fick du göra VUL? Hade du haft blödning eller känning och bad om ett? I Värmland får jag vänta till KUB i v 13
  • Enlite sladdis
    Vallmo93 skrev 2025-01-25 08:23:14 följande:

Åh vad tråkigt, hoppas det hår bra för dig! 

Jag var 6+5 igår så då borde man definitivt ha sett något i livmodern. Har ganska bra koll på ÄL och senaste sexet jag hade - den kan inte vara senarelagd 😞

Vilken vecka är du? Är det utredning för utomkveds också? ❤️

Ja det är också utredning för det. Här ser de dock en hinnsäck men den är tom och konstig form. Var dock bara i 5+3 då. Hcg steg bara från 4000-5300.;/

Så tråkigt att läsa ♥️
  • Anonym (1995)

är ny här men tyckte det var lite roligt att följa/vara med i en grupp där alla har bf samma månad 😊 

jag är gravid och beräknad bf är den 22/23 september 🥰 
    har tidigare haft ma, så en del oro finns men försöker bara luta mig tillbaka och ändå glädjas av graviditeten.

såg att det pratades om en facebookgrupp tidigare i tråden är det något man hade kunnat få vara med i? 

• Guacamoletjejen

Första graviditeten här, med bf 24/9. Så himla spännande och läskigt på samma gång. 🥰 

Har ömma bröst, trötthet och märker att jag blir enklare andfådd på träning och att pulsen lättare går upp, men inget illamående än 😊

• Anonym (Magen)

Är det någon mer som varit dålig i magen istället för hård i magen? Hehe 

• Sanso
    Anonym (1995) skrev 2025-01-26 09:27:48 följande:

är ny här men tyckte det var lite roligt att följa/vara med i en grupp där alla har bf samma månad 😊 

jag är gravid och beräknad bf är den 22/23 september 🥰 
    har tidigare haft ma, så en del oro finns men försöker bara luta mig tillbaka och ändå glädjas av graviditeten.

såg att det pratades om en facebookgrupp tidigare i tråden är det något man hade kunnat få vara med i? 

Hej! Om du inte redan gjort det så skicka ett meddelande till mig så skickar jag länken till gruppen ☺️
  • sthlmkarlstad
    Anonym (Magen) skrev 2025-02-01 09:20:32 följande:

Är det någon mer som varit dålig i magen istället för hård i magen? Hehe 

Jag var det i vecka 4-5. Sen dess är jag förstoppad 90% av tiden 🥲 går in i vecka 10 idag 
  • sthlmkarlstad

Hur går det för er med illamående? Jag är idag vecka 9+0 och fick kraftigt illamående i vecka 6. Fick sedan Lergigan comp vilket verkligen hjälpt, men igår kom illamåendet ändå och det med besked. Kräktes så jag inte fick luft samtidigt som det kändes som att någon pumpade min mage som en fotboll. Oerhört obehagligt. Blev nojig först men tänkte sen att förhoppningsvis är det bebis som hade växkalas 😅

• Nenni0026
    Sanso skrev 2025-02-01 11:50:05 följande:
    Hej! Om du inte redan gjort det så skicka ett meddelande till mig så skickar jag länken till gruppen ☺️
    Hej 😊 Jag vill också gärna vara med om det är ok 😊
Svar på tråden BF september 2025