• Anonym (Glad)

BF september 2025

För oss som plussat och har BF i september 2025 😃 Själv är jag 4+0 idag och har plussat igen efter tidigt missfall förra cykeln (ingen mens emellan). Hur mår ni?! Jag mår illa av och till men i övrigt bra. Så tacksam att få inleda året med ett plus!

• Svar på tråden BF september 2025
  • Enlite sladdis
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-01-10 17:58:02 följande:
    Håller tummarna för att det inte är ett missfall. Hur mår du? ❤️
    Inte kommit något mer sedan imorse. Symptomen är kvar och testen ökar . Så bara hålla tummarna. 

Finns inget ställe här att boka in ett tidigt vul heller:/
  • AngieF
    Enlite sladdis skrev 2025-01-10 20:06:55 följande:

Hur mår ni andra?:)

Jag känner mig rätt orolig.. Har fortsatt testa och tycker det var lite svagare idag. Inga av mina tester har blivit lika starka som kontrollstrecket heller. Är på BIM+2/3 idag. Tog nyss ett CB digitalt med veckoindikator som borde ha sagt 2-3v eftersom jag hade ägglossning 25/12 men resultatet blev 1-2v. 

Har läst väldigt många trådar där folk menar att långsam/svag stegring lett till missfall. Och även om bm sa att graviditetstester enbart visar gravid ja/nej så känns det ju som att en åtminstone borde få lika starkt streck som kontrollstrecket några dagar efter BIM..

Ska gå och ta privat blodprov på måndag för att mäta HCG men just nu känns det rätt pissigt.

• sthlmkarlstad

Jag är nu 6+0. Mitt illamående kom i 5+4, kommer i vågor. Inte kräkts men får ofta springa till toan med tron om att det ska komma. Brösten ömmar konstant men mer eller mindre. Runt 15 varje dag blir jag extremt trött och måste sova (stökigt på jobbet eftersom ingen vet där). 

Hoppas ni alla mår så bra ni kan! ????

• Anonym (2barnsmor)

Hej,
    håller tummarna för alla som är ängsliga och oroliga, vet i förstahand hur svårt det är att hålla oron i shack.
    Hjärnan är  nog konstant på högvarv, man vågar liksom inte börja drömma då man är så rädd för MF. Har också svårt att komma in i samma veckor som jag fick MF förra gången, det är liksom första ''målet'' att komma längre in i gravditeten än sist. MEn HUH det är tuft!
    Jag har plussat nu i över en vecka, är ÄL+13 idag bara ennu men plussat med olika märken jättefina träck varje dag, plussade också med CB med veckoindikator 1-2 v i lördags. Känner mig som en testnarkoman 😅😅 

Som P.S Någon som vet om sannolikheten att få tvillingar om man har en Mor eller Far som är det?

Kramar ❤💐

• Anonym (2barnsmor)
    AngieF skrev 2025-01-11 13:16:17 följande:

Jag känner mig rätt orolig.. Har fortsatt testa och tycker det var lite svagare idag. Inga av mina tester har blivit lika starka som kontrollstrecket heller. Är på BIM+2/3 idag. Tog nyss ett CB digitalt med veckoindikator som borde ha sagt 2-3v eftersom jag hade ägglossning 25/12 men resultatet blev 1-2v. 

Har läst väldigt många trådar där folk menar att långsam/svag stegring lett till missfall. Och även om bm sa att graviditetstester enbart visar gravid ja/nej så känns det ju som att en åtminstone borde få lika starkt streck som kontrollstrecket några dagar efter BIM..

Ska gå och ta privat blodprov på måndag för att mäta HCG men just nu känns det rätt pissigt.

Har du hunnit vara på blodprov?  Håller tummarna för dig 🙏🏻
  • AngieF
    AngieF skrev 2025-01-11 13:16:17 följande:

Tog blodprov via online företag imorse och fick precis provsvar - HCG ligger på 12.. Jag är i v5+0 så borde ligga betydligt högre. Verkar som att det är ett till MA på g eller om det blir ett MF om någon dag. Ska prata med barnmorskan imorgon för att se vad de säger..
    Skönt på ett sätt om det upptäcks nu och inte v12 som sist men också jobbigt att vi inte kan behålla en graviditet
  • cheryblossom

Hej på er! Jag plussade idag, äl+9, efter 6 månaders försök och många års väntan och längtan. Jag är 35 och sambon 31. Enligt en app är bf 29/9. Jag mår jättebra, enda fysiska är molvärk som kom igår. Mycket tankar och känslor som snurrar runt. Skrattande

• Anonym (6:e barnet)

Hejsan allihopa!  Plussade den 22 december och är nu i vecka 6+0 . Väntar mitt 6:e och min mans andra. Min minsta fyllde 1 år i söndags så kommer bli fullt upp. Dock är dom andra 4 barnen mellan 18 och 13. Dom är så glada och förväntansfulla. Då jag mår så himla dåligt och spyr var vi tvungna att redan berätta för dom. Men med många mf i bagaget är man självklart nervös. Inte kontaktat BM än då det känns som jag utmanar ödet då 😄

• Anonym (6:e barnet)
    AngieF skrev 2025-01-13 14:09:07 följande:
    Tog blodprov via online företag imorse och fick precis provsvar - HCG ligger på 12.. Jag är i v5+0 så borde ligga betydligt högre. Verkar som att det är ett till MA på g eller om det blir ett MF om någon dag. Ska prata med barnmorskan imorgon för att se vad de säger..
    Skönt på ett sätt om det upptäcks nu och inte v12 som sist men också jobbigt att vi inte kan behålla en graviditet
    Jag håller tummarna att det ändå går vägen! 
Svar på tråden BF september 2025