• Anonym (Glad)

BF september 2025

För oss som plussat och har BF i september 2025 😃 Själv är jag 4+0 idag och har plussat igen efter tidigt missfall förra cykeln (ingen mens emellan). Hur mår ni?! Jag mår illa av och till men i övrigt bra. Så tacksam att få inleda året med ett plus!

• Svar på tråden BF september 2025
  • Madelene1989
    coccinella skrev 2025-01-20 16:26:27 följande:

åh jag vill också vara med här! Jag plussade för en vecka sedan, senaste mensen 17/12 och är nu 4+6. BF blir 23. September om allt går bra. Så kul att följa er andra här! Vi har två missfall i bagaget så jag hoppas SÅ att det går vägen denna gång. Är det någon här som har testat med de digitala testen varje vecka för att se om det hoppar upp från 1-2 till 2-3 etc? Jag tog ett digitalt som visade 1-2 den 14., så jag funderar på ta ett till imorgon för att förhoppningsvis se 2-3. Eller gör man sig själv bara mer galen/orolig med sånt?

Heeeej!! 

såå sjukt, jag är gravid för första gången, plussade den 19 Jan. senaste mens 17/12 🤩 är alltså på exakt samma datum som du🥰 hålller så tummarna för oss!! Dagarna går sååå långsamt 

• coccinella
    Madelene1989 skrev 2025-01-21 20:40:59 följande:

Heeeej!! 

såå sjukt, jag är gravid för första gången, plussade den 19 Jan. senaste mens 17/12 🤩 är alltså på exakt samma datum som du🥰 hålller så tummarna för oss!! Dagarna går sååå långsamt 

Åh vad roligt! Ja, dagarna går verkligen i slow motion! klarar knappt av att tänka på annat och fokusera på jobbet haha 😅  Det är första barnet för mig med, hoppas så så mycket att det går vägen. Håller alla tummar för dig också! 🥰
  • Vallmo93

Är 6+3 idag och idag är första dagen som mitt teststreck är lika starkt som kontrollstrecket och CB veckoindikator slog över till 3+ 🥹 sån lättnad som släppte från bröstet! 

Och aldrig aldrig att jag kommer använda veckoindikator igen. Vet inte om jag är låghormonare eller vad det är - men det har enbart gett mig massiv ångest.

• sthlmkarlstad

Nu är jag 7+3 och min mage är svullen DELUXE. Måste välja kläder med omsorg, får inte på mig mina jeans eller kjolar om det inte är extrem stretch. Hur går det för er?

• SmulanKnits

Hoppar in här med! Jag plussade i tisdags och kan knappt tro det själv, jag trodde mensen hade kommit men sen slutade den och jag blev misstänksam. Jag är 30, detta är min första graviditet och jag är så glad! 

Nu har jag smält nyheten och ska ta mig i kragen och ringa till barnmorskan och få en tid. :) 

Enligt Flo är jag 5+3 och har BF 23 september. 

• cheryblossom
    SmulanKnits skrev 2025-01-23 06:40:46 följande:

Hoppar in här med! Jag plussade i tisdags och kan knappt tro det själv, jag trodde mensen hade kommit men sen slutade den och jag blev misstänksam. Jag är 30, detta är min första graviditet och jag är så glad! 

Nu har jag smält nyheten och ska ta mig i kragen och ringa till barnmorskan och få en tid. :) 

Enligt Flo är jag 5+3 och har BF 23 september. 

Vad kul, grattis! Skrattande Det blir första barnet för mig med, är 35 år och är i v4+2.
  • Madelene1989

Hej! 

Äääntligen får jag gå med i en tråd som denna. Jag är 35 år och jag och min partner har försökt att bli gravida i 2 år. Vi skulle påbörja IVF nu i januari med beräknat äggplock vecka 5. Jag väntade på mensen för att börja med sprutbehandling men den kom aldrig och istället fick jag mitt första plus i livet på stickan.. Chock och ren glädje!!

Jag är nu i v 6 (5+1). Hur mår ni andra som plussat nu?
    Jag är hur pigg som helst, mår toppen, det enda jag känner är lite öm/molvärk i nedre delen av magen. Livrädd för en blödning varje gång jag går på toaletten men ingenting än så länge. Fler som känner av ömhet/molvärk/mensvärk?

• cheryblossom
    Madelene1989 skrev 2025-01-23 10:30:15 följande:

Hej! 

Äääntligen får jag gå med i en tråd som denna. Jag är 35 år och jag och min partner har försökt att bli gravida i 2 år. Vi skulle påbörja IVF nu i januari med beräknat äggplock vecka 5. Jag väntade på mensen för att börja med sprutbehandling men den kom aldrig och istället fick jag mitt första plus i livet på stickan.. Chock och ren glädje!!

Jag är hur pigg som helst, mår toppen, det enda jag känner är lite öm/molvärk i nedre delen av magen. Livrädd för en blödning varje gång jag går på toaletten men ingenting än så länge. Fler som känner av ömhet/molvärk/mensvärk?

Hej! Grattis till plusset! Hjärta Här mås det bra förutom humöret som går upp och ner samt väldigt ömma och spända bröst. Energin är inte jättehög heller. Känner av molvärk från och till. 
  • Anonym (2barnsmor)

Hej! 

Grattisar till ert pluss, va spännande och roligt de blev på det viset 😊 Hoppas du ska  få må bra i graviditeten. :)

Illamående och kunde sova dygnet runt men annars bra, orolig av minsta lilla ilning där nere pga tidigare MF men underlättar att jag får fara på tidigt ultra på måndag hoppas få se ett tickande hjärta 🤗
  • OkidokiQueen

Hej! 

Stort grattis! Är också i vecka 6 (5+3), och jag har samma värk som du i magen, dock även ömma bröst och är ofantligt trött!!
Svar på tråden BF september 2025