• Anonym (Glad)

BF september 2025

För oss som plussat och har BF i september 2025 😃 Själv är jag 4+0 idag och har plussat igen efter tidigt missfall förra cykeln (ingen mens emellan). Hur mår ni?! Jag mår illa av och till men i övrigt bra. Så tacksam att få inleda året med ett plus!

• Svar på tråden BF september 2025
  • Sanso
    Ithinkimpreg1 skrev 2025-01-15 19:21:51 följande:

Hejsan alliho! 

Bf 29 sep här ifall det håller sig. Är dock lite orolig pga mina otroligA svaga teste. men men

finns det kanske någon fb-grupp för oss?

Det finns en fb-grupp, skicka ett meddelande till mig så skickar jag länken Skrattande
  • cheryblossom
    Ithinkimpreg1 skrev 2025-01-15 19:21:51 följande:

Hejsan alliho! 

Bf 29 sep här ifall det håller sig. Är dock lite orolig pga mina otroligA svaga teste. men men

finns det kanske någon fb-grupp för oss?

Hej! Kul, vi har samma bf. Mina test är också svaga men tycker inte vi ska oroa oss för det, det är ju så väldigt tidigt än så hcg-nivåerna har inte hunnit stiga så mycket.
  • Vallmo93

Hej alla!

Jag hoppar in här då jag är försiktigt optimistisk över mina plus ☺️

Testade mig med ultratidigt test -1Bim som var negativt , och sen kom mensen (trodde jag!). Efter 9 dagar av blödande (först rikligt, men sen som spottings) så gravtestade jag mig igen i söndags som sjukt nog var positiva 🙈 samma dag slutade jag blöda/spottings.

Det som har gett mig ångest är att det känns som jag fortfarande ?ligger efter? med hcg utvecklingen. Samtidigt så går den uppåt, därav min försiktiga optimism ☺️ 

Idag är jag på 5+3 och har inga nämnvärda symtom mer än spända bröst och rapar mycket. Pratade med barnmorska imorse och hennes råd till mig är helt enkelt att avvakta en vecka och se vad som händer, samt fortsätta testa och se om det fortsätter bli starkare. Har precis bokat VUL i slutet av nästa vecka, ifall att ett mf inte startat då så kanske jag kan få lite klarare besked då iaf. ❤️

• Ithinkimpreg1
    cheryblossom skrev 2025-01-15 22:10:13 följande:
    Hej! Kul, vi har samma bf. Mina test är också svaga men tycker inte vi ska oroa oss för det, det är ju så väldigt tidigt än så hcg-nivåerna har inte hunnit stiga så mycket.
    Oh vad kul!! Nej, du har ju faktiskt helt rätt. Det är ju trots allt väldigt tidigt. Tack för dina positiva ord
  • Anonym (Helmut)
    AngieF skrev 2025-01-15 10:05:14 följande:

Blödningen kom igång idag.. Skönt på ett sätt att det kom av sig själv så vi inte behöver vänta ett par veckor och sen sätta igång det medicinskt. Hoppas att det bara blir som en vanlig mens bara. Men såklart så tråkigt att vi nu fått två MA/MF på raken. 

Vi har försökt sen i mars förra året men min man fick sån prestationsångest att vi inte fick till några bra försök förens vi hittade heminseminering i august. Då gick det direkt men slutade i MA i v12 (säcken hade väx to
     8+2). Sen försökte vi igen direkt efter men prickade inte ägglossning då den kom senare än vanligt. Första riktiga mensen efter gick det igen men slutade nu i missfall i v5+2. 

Jag hoppas verkligen att vi bara haft ?otur? och att det inte är något fel på oss som gör att vi inte kan behålla en graviditet.. 

Verkligen tråkigt att höra! Kram ❤️

Jag är ingen expert men tror det hela med att bli gravid och behålla graviditet är en kombination mellan tillfällighet och lite tur. För mig tog det ganska lång tid innan jag ens fick ens fick ett plus. Vi prickade helt säkert in ägglossning varje månad men ändå kom aldrig plusset. Jag blev knäckt varje månad och undrade vad det var för fel. Alla mina vänner blev gravida direkt. Varje månad kunde gynekolog konstatera att jag hade haft ÄL enligt blodprov och tillräckligt med progesteron för att behålla ett barn. 

Jag kände som du fast istället ?Varför kan min kropp inte bli gravid? och gynekologen undrade nog lite också. Jag var knäckt så lång tid. Sen tyckte Gyn att vi skulle boosta mitt ägg genom Letrozol så vi testade. Och sen fick jag mitt plus. Ingen aning vad någonting berott på, antingen tillfällighet att ägg och spermie passade och kunde utveckla ett embryo som var friskt eller att lite extra ?kick? var det min kropp behövde. Tips är att kontakta gynekolog för tester så kan de kolla så dina värden ser ok ut. 

Verkligen Styrkekram till dig. Tror inte att du inte är kapabel att behålla en graviditet, utan snarare att din kropp är väldigt kapabel att bli gravid och att det kommer stanna kvar när timingen blir rätt och det där perfekta ägget och spermien möts, som klarar alla utvecklingssteg. Jag tror på dig ❤️ 

• Anonym (Helmut)
    cheryblossom skrev 2025-01-15 22:10:13 följande:

Jag tror inte att ni ska oroa er för svaga tester. Mina tester visar nu (vecka 6-7) ett tydligt sträck men det är inte direkt lika starkt som det andra sträcket som syns på stickan. Jag har vänner som haft ?svaga tester? och blödningar som resulterat i friska barn som kommit till världen. En av de personerna hade sitt starkaste streck av alla sina graviditeter den gången hon fick MF i v.6. Så jag vet om det är helt tillförlitligt. Det är ju massor annat än hcg som avgör om allt går som det ska.

Jag tror egentligen man ska släppa testerna och låta kroppen jobba ❤️ Att försöka förutse ett missfall kan skapa en känsla av kontroll som man egentligen ändå inte har. Kram på er! 

• cheryblossom
    Anonym (Helmut) skrev 2025-01-16 10:57:21 följande:

Jag tror inte att ni ska oroa er för svaga tester. Mina tester visar nu (vecka 6-7) ett tydligt sträck men det är inte direkt lika starkt som det andra sträcket som syns på stickan. Jag har vänner som haft ?svaga tester? och blödningar som resulterat i friska barn som kommit till världen. En av de personerna hade sitt starkaste streck av alla sina graviditeter den gången hon fick MF i v.6. Så jag vet om det är helt tillförlitligt. Det är ju massor annat än hcg som avgör om allt går som det ska.

Jag tror egentligen man ska släppa testerna och låta kroppen jobba ❤️ Att försöka förutse ett missfall kan skapa en känsla av kontroll som man egentligen ändå inte har. Kram på er! 

Du har så rätt. Hjärta Kram tillbaks!
  • Ithinkimpreg1

Tyvärr så visade det sig faktiskt att mina svaga tester var en kemisk graviditet/ missfal. Men ingen fara, nya tag!

• Vallmo93
    Ithinkimpreg1 skrev 2025-01-16 20:53:19 följande:

Tyvärr så visade det sig faktiskt att mina svaga tester var en kemisk graviditet/ missfal. Men ingen fara, nya tag!

Åh så trist 😞 ❤️
  • Vallmo93
    Anonym (Helmut) skrev 2025-01-16 10:57:21 följande:

Ja tack för en fin påminnelse. Trodde inte jag skulle bli sån men det är så lätt att stirra sig blind på testerna och vilja ha en kontroll (som man inte har). ❤️

Igår och idag har varit en hemsk stress för mig där jag har överanalyserat allt som hänt i kroppen, tester osv. måste verkligen koppla loss och låta det bli som det blir ❤️

Svar på tråden BF september 2025