• Anonym (Glad)

BF september 2025

För oss som plussat och har BF i september 2025 😃 Själv är jag 4+0 idag och har plussat igen efter tidigt missfall förra cykeln (ingen mens emellan). Hur mår ni?! Jag mår illa av och till men i övrigt bra. Så tacksam att få inleda året med ett plus!

• Svar på tråden BF september 2025
  • coccinella

Kul att så många är med här i tråden! Grattis till alla oss som plussat 🥰 

jag undrar om någon mer här tar progesteron?:) jag har tidigare missfall i bagaget och fick av min mamma som är gynekolog i Tyskland rekommendationen att ta 400mg progesteron vaginalt 2 gånger dagligen, fram till v16. så det gör jag nu utan samråd med svenska läkare.. jag kommer berätta för bm vid inskrivning men kommer att fortsätta även om de skulle avråda, då all evidens tyder på att det inte kan skada och i vissa fall minska risken för missfall. I många andra länder (ex Tyskland) rekommenderas man ta det efter flera missfall. har någon av er erfarenhet av det?:) 

• Vilma8475

Plussade 31/12  o gått ganska länge utan att fatta. Trots min andra graviditet men med 10 års mellanrum. Vid tidigt ultraljud förra veckan va huvudet för litet för att kunna fastställa exakt vecka ( 19,1mm) så ska dit på tisdag för beräkning. Men bf början av juli så är mellan vecka 14-15 möjligen. Ser fram emot den här graviditeten o kul om det e några här som har bf 2025 så kan vi följa varandra o stötta, tips o allt vad det kan vara! 

• OkidokiQueen
    Vilma8475 skrev 2025-01-23 13:28:03 följande:

Plussade 31/12  o gått ganska länge utan att fatta. Trots min andra graviditet men med 10 års mellanrum. Vid tidigt ultraljud förra veckan va huvudet för litet för att kunna fastställa exakt vecka ( 19,1mm) så ska dit på tisdag för beräkning. Men bf början av juli så är mellan vecka 14-15 möjligen. Ser fram emot den här graviditeten o kul om det e några här som har bf 2025 så kan vi följa varandra o stötta, tips o allt vad det kan vara! 

Stort grattis till graviditeten, och kul att höra att det gått så bra!

Alla här i gruppen har planerat BF i september :)
  • Anonym (Fasia)

Jag har också BF i september. (Tror jag) men pga tidigt missfall i december så är jag osäker på datum. Jag plussade först den 5 december och fick missfall den 7 december (några dagar senare än mensen skulle ha varit) 
    Enligt min app skulle jag ha äl 21 december men dessa ägglossningsstickor visade ju nada? 
    Min mens skulle börja 6 januari men den var sen, tog ett test 8 och 11 januari som visade negativt så tänkte att det inte blir något men vi var inte förvånade eftersom vi har försökt sedan augusti. 
    Sen en morgon (15 januari)  var jag sjukt trött innan jobbet  och var så sugen på en energidryck som jag inte har druckit på flera månader så tänkte att jag måste testa mig innan jag kan dricka och det var positivt! 

Ska på inskrivningssamtal den 6/2 så jag hoppas det går bra den här gången. Min stora fundering just nu är om vi ska berätta för mina svärföräldrar (vi umgås rätt mycket och det förekommer ganska ofta ett glas vin vid middagar så de kommer misstänka direkt och vi bor med gångavstånd.. jag har redan fått smussla med alkoholfritt pga ett större planerat sammanträde) 

• Toja

Hejsan alla !
    Jag är gravid med mitt fjärde barn, vecka 6+0 och har bf 19 september 🥰
    För exakt en vecka sedan kom illamåendet, yrseln och en extrem trötthet som jag inte känner igen från tidigare graviditeterna, kan det ha med att jag är äldre nu? 🤔 

• Vallmo93

Hej alla, jag får hoppa ur här och hålla tummarna för er fina resa framöver!

På VULet igår kunde man inte se något i livmodern, och blev remitterad till Gynakuten. Misstänkt utomkveds så nu blir det utredning för det. ❤️

• Enlite sladdis
    Vallmo93 skrev 2025-01-25 08:04:38 följande:

Hej alla, jag får hoppa ur här och hålla tummarna för er fina resa framöver!

På VULet igår kunde man inte se något i livmodern, och blev remitterad till Gynakuten. Misstänkt utomkveds så nu blir det utredning för det. ❤️

Vad tråkigt att läsa. Vilken v är du i? Jag går också utredning hos gyn just nu🥲 är så påfrestande  psykiskt
  • Vallmo93
    Enlite sladdis skrev 2025-01-25 08:19:42 följande:
    Vad tråkigt att läsa. Vilken v är du i? Jag går också utredning hos gyn just nu🥲 är så påfrestande  psykiskt

Åh vad tråkigt, hoppas det hår bra för dig! 

Jag var 6+5 igår så då borde man definitivt ha sett något i livmodern. Har ganska bra koll på ÄL och senaste sexet jag hade - den kan inte vara senarelagd 😞

Vilken vecka är du? Är det utredning för utomkveds också? ❤️

• SmulanKnits

Jag fick tid för inskrivning och ultraljud den 20/3, är inte det rätt sent? Hur är det i era regioner? 

Jag vet inte hur jag ska stå ut 😅 jag kommer vara i v 13+3 vid det laget. 

• Sanso
    SmulanKnits skrev 2025-01-25 18:31:24 följande:

Jag fick tid för inskrivning och ultraljud den 20/3, är inte det rätt sent? Hur är det i era regioner? 

Jag vet inte hur jag ska stå ut 😅 jag kommer vara i v 13+3 vid det laget. 

Tycker det låter jättesent?! I min region har man två inskrivningssamtal plus första trimester-ultraljud innan vecka 14. Dom beklagade att jag fick en sen första inskrivning då det inte fanns tid hos min barnmorska före vecka 6+3. Så jag tycker det låter väldigt sent 😮
Svar på tråden BF september 2025