• Anonym (Glad)

BF september 2025

För oss som plussat och har BF i september 2025 😃 Själv är jag 4+0 idag och har plussat igen efter tidigt missfall förra cykeln (ingen mens emellan). Hur mår ni?! Jag mår illa av och till men i övrigt bra. Så tacksam att få inleda året med ett plus!

• Svar på tråden BF september 2025
  • Anonym (Helmut)

Hur känns graviditetsillamåendet för er? Och vilka symptom har ni?

Jag kan nu konstatera att jag nog fått tidiga missfall vid iallafall två tidigare tillfällen under hösten. Hade då exakt samma symptom som släppte när mensen tillslut kom. Trodde en period att jag på riktigt blivit allvarligt sjuk men nu när jag vet hur det känns att plussa och få svart på vitt GRAVID så faller allt på sin plats.

Mina tidiga symptom på Graviditet har varit: 
    - Besk/bitter smak i munnen som kommit och gått
    - Molande värk, precis som mensvärk fast ihållande
    - Ökad mängd saliv i munnen som ibland kommer 
    - Kissnödig oftare 
    - Blir snabbare irriterad 
    - Ömma bröst sedan ÄL som sedan försvann och kom tillbaka 
    - Extremt sparsamma flytningar 

Men illamåendet har jag svårt att sätta fingret på. För mig så börjar illamåendet i magen, molar och värker och sen blir jag som åksjuk på det. Känslan är nästan som innan jag blivit matförgiftad. Vet inte om detta är graviditetsillamående?

• Rdlsgdl9922

Hej alla,
    Jag plussade 00 på nyårsafton! Skrattande

Är idag v6+0. Ska försöka få tid till tidigt ultraljud då vi sist fick missfall.

Fyller 26 år i år och har en dotter född i november 22 sen innan Skrattande

• Rdlsgdl9922
    Anonym (Helmut) skrev 2025-01-07 20:43:59 följande:

Hur känns graviditetsillamåendet för er? Och vilka symptom har ni?

Jag kan nu konstatera att jag nog fått tidiga missfall vid iallafall två tidigare tillfällen under hösten. Hade då exakt samma symptom som släppte när mensen tillslut kom. Trodde en period att jag på riktigt blivit allvarligt sjuk men nu när jag vet hur det känns att plussa och få svart på vitt GRAVID så faller allt på sin plats.

Mina tidiga symptom på Graviditet har varit: 
    - Besk/bitter smak i munnen som kommit och gått
    - Molande värk, precis som mensvärk fast ihållande
    - Ökad mängd saliv i munnen som ibland kommer 
    - Kissnödig oftare 
    - Blir snabbare irriterad 
    - Ömma bröst sedan ÄL som sedan försvann och kom tillbaka 
    - Extremt sparsamma flytningar 

Men illamåendet har jag svårt att sätta fingret på. För mig så börjar illamåendet i magen, molar och värker och sen blir jag som åksjuk på det. Känslan är nästan som innan jag blivit matförgiftad. Vet inte om detta är graviditetsillamående?

Mina tydliga tecken, som vid första, är illamående (framförallt på morgonen) som jag tycker hjälper med åksjuke armband men det kanske är placebo, huvudvärk och extrem trötthet. Skulle kunna sova ett helt dygn haha!

Kissar oxå oftare och brösten känns nästan lite som det rinner mjölk, förstår ju att de inte gör det men känslan är densamma haha!
  • Enlite sladdis

Åh vågar ansluta mig hör nu. Igår em fick jag svagt på babyplans testa tidigt och idag är det starkare.  Känns helt galet då det var såå nära att vi missade äl pga en resa. 

Känns också konstigt att man han få veta det så tidigt nu. Var inte lika vanligt med sådana här test tror jag förr.  Mitt test från graviditetskollen är fortfarande blankt🙃

Detta blir mitt fjärde barn och sambons andra. Båda vi kände oss helt färdiga med barn tills vi träffades. Mina barn är dock äldre så får se vad dom säger om detta🙈 min äldsta kommer inte bli glad.

• AngieF

Plussade 5/1 på ÄL+11 med beräknad födsel runt 15/9. 

Detta är första barnet för mig och min man, vi är 37 och 32. Jag blev gravid i augusti men det slutade i ett rätt traumatiskt MA i slutet av oktober. 

Har testat varje dag sen jag fick plus pga oro men nu tror jag att det skapar mer ångest än det hjälper så ska försöka sluta! Ringde BM idag för att skriva in mig och började nästan gråta när jag beskrev min oro och pratade om förra missfallet..

Har inte jättemycket symptom men känner hur det stretar i livmodern regelbundet under dagarna, har fått lite metallsmak i munnen och jättetydliga blodådror på brösten/armarna. 

Jag har bokat privat ultraljud 29/1 i Sthlm och kommer vara 7+2 så hoppas på att se ett tickande hjärta då. Funderar även på att boka privat blodprov för att se så HCG ökar. Är det någon som gjort det?

• Anonym (2barnsmor)

Heh halå, hoppar väääldigt försiktit in i tråden 😅

Två barn från förut,en 5 år och en som snart fyller 3 år.
    Har ett missfall i bagaget som hände i  November, blev helt förkrossad, det kändes så hämskt, kroppen har fått vila och har inte riktit hunni börja tänka på ny graviditet. Men är på äl+ 9 men har plussat imorse me både stickor som mäter med 25mlu och 10mlu.  Hade liksom en känsla att ja ar gravid + illamående + ilningar i äggledare + halsbränna + fryyyyser konstant. 😅

Hoppas hoppas den håller sig kvar nu, bebislängtan är STOR!

Grattis alla andra, hoppas jag får stanna kvar här :)

• Ebba921
    AngieF skrev 2025-01-09 10:46:17 följande:

Plussade 5/1 på ÄL+11 med beräknad födsel runt 15/9. 

Detta är första barnet för mig och min man, vi är 37 och 32. Jag blev gravid i augusti men det slutade i ett rätt traumatiskt MA i slutet av oktober. 

Har testat varje dag sen jag fick plus pga oro men nu tror jag att det skapar mer ångest än det hjälper så ska försöka sluta! Ringde BM idag för att skriva in mig och började nästan gråta när jag beskrev min oro och pratade om förra missfallet..

Har inte jättemycket symptom men känner hur det stretar i livmodern regelbundet under dagarna, har fått lite metallsmak i munnen och jättetydliga blodådror på brösten/armarna. 

Jag har bokat privat ultraljud 29/1 i Sthlm och kommer vara 7+2 så hoppas på att se ett tickande hjärta då. Funderar även på att boka privat blodprov för att se så HCG ökar. Är det någon som gjort det?

Beklagar verkligen MA! Har själv fått det men då några dagar in i grav. 

Underbart att du fått plus igen! 
    Känner igen oron som är väldigt jobbig i en tid när det egentligen är väldigt positivt med ett plus. Jag försöker påminna mig om att om det är något som inte stämmer så kan jag inte påverka det. Men vissa dagar så tar oron över såklart. Min sambo försöker påminna mig om att ?spela oddsen? dvs. oddsen för att det ska gå bra är högre än risken för missfall. 

Vi väljer oavsett att göra ett tidigt ultraljud. Jag vill hellre veta tidigt och sen kunna hantera. Visste dock inte det med hCG, är inte alla väldigt olika i hormonnivå?

• AngieF
    Ebba921 skrev 2025-01-09 19:48:21 följande:

Beklagar verkligen MA! Har själv fått det men då några dagar in i grav. 

Underbart att du fått plus igen! 
    Känner igen oron som är väldigt jobbig i en tid när det egentligen är väldigt positivt med ett plus. Jag försöker påminna mig om att om det är något som inte stämmer så kan jag inte påverka det. Men vissa dagar så tar oron över såklart. Min sambo försöker påminna mig om att ?spela oddsen? dvs. oddsen för att det ska gå bra är högre än risken för missfall. 

Vi väljer oavsett att göra ett tidigt ultraljud. Jag vill hellre veta tidigt och sen kunna hantera. Visste dock inte det med hCG, är inte alla väldigt olika i hormonnivå?

Jag försöker också tänka att det inte finns något som jag kan påverka och att sannolikheten för att det faktiskt blir ett barn är högre än att det blir ett missfall! 

Även om en har lägre nivåer av HCG och att det skiljer sig mellan olika personer ska det fortfarande synas en tydlig ökning som jag har förstått det.

Tänkte gå och ta blodprov idag eller på måndag. Får se om det lugnar mig något eller bara skapar fler frågetecken haha..

• Enlite sladdis

Känns som min lycka blev kort. Babyplans och cb testen ökar fint. Men får inga utslag på gravidkollens "vanliga" Och nu var det ljusrosa flytningar:/ bara ställa in sig på ett missfall till då. Fick ett förra månaden också. Hoppas det inte kommer mer blod idag 

• Haringenfantasinuheller
    Enlite sladdis skrev 2025-01-10 08:45:02 följande:

Känns som min lycka blev kort. Babyplans och cb testen ökar fint. Men får inga utslag på gravidkollens "vanliga" Och nu var det ljusrosa flytningar:/ bara ställa in sig på ett missfall till då. Fick ett förra månaden också. Hoppas det inte kommer mer blod idag 

Håller tummarna för att det inte är ett missfall. Hur mår du? ❤️
Svar på tråden BF september 2025