AngieF skrev 2025-01-09 10:46:17 följande:
Plussade 5/1 på ÄL+11 med beräknad födsel runt 15/9.
Detta är första barnet för mig och min man, vi är 37 och 32. Jag blev gravid i augusti men det slutade i ett rätt traumatiskt MA i slutet av oktober.
Har testat varje dag sen jag fick plus pga oro men nu tror jag att det skapar mer ångest än det hjälper så ska försöka sluta! Ringde BM idag för att skriva in mig och började nästan gråta när jag beskrev min oro och pratade om förra missfallet..
Har inte jättemycket symptom men känner hur det stretar i livmodern regelbundet under dagarna, har fått lite metallsmak i munnen och jättetydliga blodådror på brösten/armarna.
Jag har bokat privat ultraljud 29/1 i Sthlm och kommer vara 7+2 så hoppas på att se ett tickande hjärta då. Funderar även på att boka privat blodprov för att se så HCG ökar. Är det någon som gjort det?
Beklagar verkligen MA! Har själv fått det men då några dagar in i grav.
Underbart att du fått plus igen!
Känner igen oron som är väldigt jobbig i en tid när det egentligen är väldigt positivt med ett plus. Jag försöker påminna mig om att om det är något som inte stämmer så kan jag inte påverka det. Men vissa dagar så tar oron över såklart. Min sambo försöker påminna mig om att ?spela oddsen? dvs. oddsen för att det ska gå bra är högre än risken för missfall.
Vi väljer oavsett att göra ett tidigt ultraljud. Jag vill hellre veta tidigt och sen kunna hantera. Visste dock inte det med hCG, är inte alla väldigt olika i hormonnivå?