• Harnok

Jag är genuint olycklig

Jag är så fruktansvärt jävla less på att vara ensam varje gång jag kommer hem. Att alltid komma hem till en tom lägenhet, att aldrig få en kram eller att aldrig få ligga och mysa. Jag är en kille på snart 40 och har aldrig haft en flickvän men i övrigt är jag nöjd med livet.

Jag börjar känna mig som ett missfoster som ingen tycker om :S det finns ju liksom män som är kåkfarare, alkoholister, pundare, autister och annat som åtminstone någon gång haft en flickvän men inte jag. Är jag så jävla värdelös och illa omtyckt? Jag sitter typ här och gråter över mitt liv :/

• Svar på tråden Jag är genuint olycklig
  • Anonym (Rob)
    Anonym (M) skrev 2025-01-19 11:39:28 följande:
    Är asiatiska tjejer lättare att få?
    Ingen aning.  Jag matchar iaf alltid med unga, söta, smala, asiatiska tjejer när de dyker upp.  Det får mig att tro att de är mycket lättare.  
    Framförallt är de i mycket bättre form än svenska kvinnor där de flesta är överviktiga. Men då måste man vara beredd att dejta på andra sidan jordklotet också och dete inte jag.  Ju äldre man blir desto svårare att hitta en kvinna som ser bra ut och är slank.  Många tycker det är lättare att träffa någon ju äldre man blir men jag skulle säga att det är sjukt mycket svårare.  Jag har haft ett par förhållanden när jag var yngre men nu är det nästan omöjligt. 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (M) skrev 2025-01-19 00:33:30 följande:
    Ser man feminin ut om man inte har ett brett käkparti som man?

Man ska inte hänga upp sig på sådana detaljer. Man kan skaffa ett skägg om man stör sig på sin käke.

Jag har en ganska klen käke men har ändå haft många tjejer och förhållanden. Dejtade till och med flera olika parallellt under flera år.

Jag har väl en charmig personlighet då jag är smart och spontan. Var länge spinkig och lite feminin men tjejer dras också till blyga killar. Sen genomgick jag någon förvandling när jag var kring 21 år när jag gick igenom en livskris. Tränade mer och gick upp till drygt 100 kg. Fick ett ganska bra jobb. Den kombinationen gjorde mycket för glädjen och självförtroendet. Träffade en tjej som aldrig svek mig. När det tog slut så hade jag bra självförtroende. 

Nu är jag snart 50 år och har barn med två kvinnor. Lever med den ena.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (M) skrev 2025-01-19 11:39:28 följande:
    Är asiatiska tjejer lättare att få?
    Ja men de kan också vara mer statusfokuserade. De som inte är det är mer traditionella och anstränger sig mer. Har träffat utländska tjejer då och då. Hade en flickvän från Iran ett tag. Många utländska tjejer tycker att svenska tjejer blivit bortskämda pga feminismen. Att de inte ser hur bra de svenska männen är.
  • Anonym (M)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-19 11:46:41 följande:
    Ingen aning.  Jag matchar iaf alltid med unga, söta, smala, asiatiska tjejer när de dyker upp.  Det får mig att tro att de är mycket lättare.  
    Framförallt är de i mycket bättre form än svenska kvinnor där de flesta är överviktiga. Men då måste man vara beredd att dejta på andra sidan jordklotet också och dete inte jag.  Ju äldre man blir desto svårare att hitta en kvinna som ser bra ut och är slank.  Många tycker det är lättare att träffa någon ju äldre man blir men jag skulle säga att det är sjukt mycket svårare.  Jag har haft ett par förhållanden när jag var yngre men nu är det nästan omöjligt. 
    Jag gillar inte riktigt det asiatiska utseendet men hört att dom gör allt för sina killar. Har du dejtat någon asiatisk tjej?
  • Anonym (Förstår)

Hej TS och alla andra!

Jag är inte alls i samma sits som dig, men jag kan föreställa mig att det känns väldigt tomt och ensamt och även orättvist att  de du beskriver såsom kåkfarare etc . har eller haft flickvänner men inte du.

Jag har en god vän som är i liknande sits som du och han längtar enorm mycket efter fru och barn och fyller 40?och har det lite som du.
    Jag är så otroligt ledsen för han skull att han inte fått uppleva det än med familj och barn. 
    Det som är lite jobbigt i vår sits är att jag blivit kär i honom och vill verkligen göra göra ALLT för han ska få må bra och vara lycklig?
    Jag är tyvärr gift, men äktenskapet är det si o så med då min man är osäker om han älskar mig och min vän ser mig på ett sätt som min man inte gör. Han råkade få reda på av en annan om mina känslor för honom o vi pratade om det och sp sa han att han inte hade som känslorna för mig men gans handlingar gentemot mig säger nåt annat.
    När jag vet att det dröjer tills vi ska höras av//ses gråter jag och längtar ihjäl mig efter honom och när vi ses hörs av känner jag mig he igen och hela världen känns rosaskimrande? önskar ibland jag hade haft de känslorna för min man istället, men jag mår så bra i min väns sällskap.

• Anonym (Rob)
    Anonym (M) skrev 2025-01-19 12:01:52 följande:
    Jag gillar inte riktigt det asiatiska utseendet men hört att dom gör allt för sina killar. Har du dejtat någon asiatisk tjej?
    Nej, aldrig. Jag är inte heller så förtjust i det asiatiska utseendet.  Men de har iaf mycket mindre övervikt där än i Sverige.
  • Anonym (Flashback)
    Anonym (positiv) skrev 2025-01-19 11:25:51 följande:
    Så är anledningen till att en sådan man inte lyckats träffa någon i Sverige ännu att han är för blyg och introvert? För det låter ju som en ganska attraktiv man du beskriver.
    Det är inte helt lätt för mig att svara på. Framför allt verkar TS ha en alltför negativ självbild. Ser man sig själv som chanslös och en som ingen vill ha blir det lätt en självuppfyllande profetia.

Poängen är att vidta olika åtgärder så att han framstår som just en ganska attraktiv man. Han är kanske inte snygg men har inga andra markanta fel eller nackdelar. Att han kanske har en del dåligheter i bagaget har han helt enkelt sett till att sopa under mattan. Att han inte är snygg kommer inte att spela någon roll så länge han riktar in sig på rätt grupp av tjejer.

När jag själv dejtade träffade jag flera tjejer från olika länder som kommit till Sverige som partners till någon som kom från samma land som de själv. De hade gått på SFI men levt en lite ?etniskt orienterat? liv i Sverige. Nu hade förhållandet tagit slut och de hade bestämt sig för att stanna kvar i Sverige och etablera sig på egen hand. De ville då gärna träffa en SVENSK man som skulle kunna bidra till att deras liv i Sverige blev bra. I de länder de kom ifrån var det här med kvinnor som lever själva något suspekt. Är man singel så beror det på att det är något fel på en. Man har en press på sig att hitta någon. Man befinner sig många mil från den lössläppta inställningen att det är kul att vara singel, att man kan ha tillfälliga förbindelser om man har lyst, att man kan vänta in den absolut rätta osv. Man behöver någon här och nu.
  • Anonym (M)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-19 12:17:11 följande:
    Nej, aldrig. Jag är inte heller så förtjust i det asiatiska utseendet.  Men de har iaf mycket mindre övervikt där än i Sverige.
    Ja de brukar vara smala och ser oftast yngre ut och brukar vara välutbildade vilket jag tycker är viktigare än utseendet. Men jag har aldrig ens tänkt tanken på asiatiska tjejer eftersom utseendet inte tilltalar mig men man borde kanske ge det en chans. 
  • Anonym (Kvinnor löser inte det)

Den här typen av män, har ofta samma problematik. Och varför de tror att just en kvinna ska lösa deras mående förstår jag inte. 

Du måste själv må bra först, innan du inleder något. On du sätter allt du har och ditt mående på en kvinna. Kommer de sluta i katastrof. Ingen vill agera livboj.  Ditt problem är djupare än att enbart hitta en kvinna.

Fråga dig själv, vad händer om det skär sig med eventuell kvinna och du blir ensam igen?

Allt för många människor hänger upp sig för mycket på att förhållanden är räddningen. Förhållanden kan vara väldigt svåra de med. Du kommer inte alltid vara lycklig 24/7.  Och det är ett konstant jobb i sig självt. För att få det att fungera.

Om du inte ens kan få ditt mående att fungera, hur ska du få en relation att fungera?

• Anonym (Kvinnor löser inte det)
    Anonym (M) skrev 2025-01-19 12:01:52 följande:
     Erat problem är också eran kvinnosyn. Det är alltså inte konstigt att ni är ensamma. Män med import fruar har dålig kvinnosyn. Dessa stackars kvinnor är i en utsatt situation så det är inte konstigt. Det vill ha pengar och ett visum.
Svar på tråden Jag är genuint olycklig