Anonym (positiv) skrev 2025-01-19 11:25:51 följande:
Så är anledningen till att en sådan man inte lyckats träffa någon i Sverige ännu att han är för blyg och introvert? För det låter ju som en ganska attraktiv man du beskriver.
Det är inte helt lätt för mig att svara på. Framför allt verkar TS ha en alltför negativ självbild. Ser man sig själv som chanslös och en som ingen vill ha blir det lätt en självuppfyllande profetia.
Poängen är att vidta olika åtgärder så att han framstår som just en ganska attraktiv man. Han är kanske inte snygg men har inga andra markanta fel eller nackdelar. Att han kanske har en del dåligheter i bagaget har han helt enkelt sett till att sopa under mattan. Att han inte är snygg kommer inte att spela någon roll så länge han riktar in sig på rätt grupp av tjejer.
När jag själv dejtade träffade jag flera tjejer från olika länder som kommit till Sverige som partners till någon som kom från samma land som de själv. De hade gått på SFI men levt en lite ?etniskt orienterat? liv i Sverige. Nu hade förhållandet tagit slut och de hade bestämt sig för att stanna kvar i Sverige och etablera sig på egen hand. De ville då gärna träffa en SVENSK man som skulle kunna bidra till att deras liv i Sverige blev bra. I de länder de kom ifrån var det här med kvinnor som lever själva något suspekt. Är man singel så beror det på att det är något fel på en. Man har en press på sig att hitta någon. Man befinner sig många mil från den lössläppta inställningen att det är kul att vara singel, att man kan ha tillfälliga förbindelser om man har lyst, att man kan vänta in den absolut rätta osv. Man behöver någon här och nu.