• Harnok

Jag är genuint olycklig

Jag är så fruktansvärt jävla less på att vara ensam varje gång jag kommer hem. Att alltid komma hem till en tom lägenhet, att aldrig få en kram eller att aldrig få ligga och mysa. Jag är en kille på snart 40 och har aldrig haft en flickvän men i övrigt är jag nöjd med livet.

Jag börjar känna mig som ett missfoster som ingen tycker om :S det finns ju liksom män som är kåkfarare, alkoholister, pundare, autister och annat som åtminstone någon gång haft en flickvän men inte jag. Är jag så jävla värdelös och illa omtyckt? Jag sitter typ här och gråter över mitt liv :/

• Svar på tråden Jag är genuint olycklig
  • Harnok
    Anonym skrev 2025-01-18 21:51:50 följande:

Men skit i dejtingappar. Gå ut i verkliga livet och träffa folk i vanligt sammahang, ex:
    Anmäl dig till någon lättsam kurs på typ vuxenskolan, matlagning eller vad som helst.
    Sjung i församlingens kör.
    Gå med i ett politiskt parti. De har program jämt.
    Gå med i en förening

Jag har varit ute i verkliga livet också. Ja en kurs kanske vore något, men jag är inte så hoppfull att träffa någon där. Jag var med i ett ungdomsförbund i en massa år men det ledde inte till något där heller även fast det var väldigt kul under dom åren. Så jag ångrar det inte.
    Anonym (W) skrev 2025-01-18 21:52:14 följande:
    Köper inte det dock. Finns massor av oattraktiva människor som har förhållanden. Tror knappast att du är fulare än många du ser på stan som har en partner.
    Man kan vara ful på olika sätt. Jag är absolut inte klassiskt ful däremot har jag inte ett enda maskulint drag. Tjejer gillar manliga män precis som män gillar kvinnliga kvinnor. Jag har tyvärr inte detta. Jag hade gärna varit 2m lång och ser ut som ett riktigt arsle i ansiktet med breda axlar än att se ut som jag gör nu.
  • Anonym (W)
    Harnok skrev 2025-01-18 21:57:30 följande:
    Jag är absolut inte klassiskt ful däremot har jag inte ett enda maskulint drag. Tjejer gillar manliga män precis som män gillar kvinnliga kvinnor. Jag har tyvärr inte detta. Jag hade gärna varit 2m lång och ser ut som ett riktigt arsle i ansiktet med breda axlar än att se ut som jag gör nu.
    Du verkar inte ta till dig det minsta av det jag skrev. Du är fortfarande kvar och stampar på utseendet. Det brukar vara ett gemensamt drag för de ensamma som skriver här. Även om du är oattraktiv finns det chans att hitta någon om man har annat att erbjuda. Har du det?
  • Anonym (A)

Attraktionen sitter mellan öronen.

• Anonym (Rob)
    Anonym (W) skrev 2025-01-18 22:01:02 följande:
    Du verkar inte ta till dig det minsta av det jag skrev. Du är fortfarande kvar och stampar på utseendet. Det brukar vara ett gemensamt drag för de ensamma som skriver här. Även om du är oattraktiv finns det chans att hitta någon om man har annat att erbjuda. Har du det?
    Fast nu ljuger du...
    Är man inte komiker eller extremt social med hög social intelligens är det nästan omöjligt att träffa någon. Särskilt om man har några som helst preferenser på sin partner.
  • Anonym (W)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-18 22:08:41 följande:
    Fast nu ljuger du...
    Är man inte komiker eller extremt social med hög social intelligens är det nästan omöjligt att träffa någon. Särskilt om man har några som helst preferenser på sin partner.
    Nej tack till diskussion med dig.
  • Harnok
    Anonym (W) skrev 2025-01-18 22:01:02 följande:
    Klart utseende är viktigt. Utsidan ger insidan en chans. Hur många människor har något att erbjuda? Jag har kollegor som är enstöringar och knappt kan föra en diskussion som hittar kvinnor. Men för mig går det inte. Jag är mer socialt kompetent än vad dom är. Dom ser bättre ut än mig. Dom är längre än mig. De har de viktiga dragen.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (W) skrev 2025-01-18 22:12:17 följande:
    Nej tack till diskussion med dig.
    Det är ju sant.  Har man inte utseendet måste man kompensera... 
    Vilket långa män sällan behöver.
  • Anonym (W)
    Harnok skrev 2025-01-18 22:14:35 följande:
    Klart utseende är viktigt. Utsidan ger insidan en chans. Hur många människor har något att erbjuda? Jag har kollegor som är enstöringar och knappt kan föra en diskussion som hittar kvinnor. Men för mig går det inte. Jag är mer socialt kompetent än vad dom är. Dom ser bättre ut än mig. Dom är längre än mig. De har de viktiga dragen.
    Du svarar fortfarande inte på det jag skriver, så släpper detta. Vi kommer ingenstans.
  • Anonym (W)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-18 22:15:02 följande:
    Det är ju sant.  Har man inte utseendet måste man kompensera... 
    Vilket långa män sällan behöver.
    Se tidigare svar.
  • Anonym (B)

Jag kan känna för ts. Men då han aldrig lyssnar utan bara fortsätter hänvisa till utseendet så är det ingen idé att föra diskussion eller ge råd som hjälper andra.

Svar på tråden Jag är genuint olycklig