• Harnok

Jag är genuint olycklig

Jag är så fruktansvärt jävla less på att vara ensam varje gång jag kommer hem. Att alltid komma hem till en tom lägenhet, att aldrig få en kram eller att aldrig få ligga och mysa. Jag är en kille på snart 40 och har aldrig haft en flickvän men i övrigt är jag nöjd med livet.

Jag börjar känna mig som ett missfoster som ingen tycker om :S det finns ju liksom män som är kåkfarare, alkoholister, pundare, autister och annat som åtminstone någon gång haft en flickvän men inte jag. Är jag så jävla värdelös och illa omtyckt? Jag sitter typ här och gråter över mitt liv :/

• Svar på tråden Jag är genuint olycklig
  • Anonym (Ful)
    Anonym (M) skrev 2025-01-19 01:03:02 följande:
    Du skriver om ful och fet i varje inlägg men svarar fortfarande inte på min fråga. 
    Klart att ett smalt käkparti är feminint, men nu var det inte ens så att käkpartiet var TS enda problem med utseendet.

En kvinna kan ju vara jättesnygg, men är en inte flata tänder en inte på henne för det. TS behöver jobba med det han har och sänka kraven till sin nivå. Tänk, ful och fet, kanske även hårig!
  • Anonym (M)
    Anonym (Ful) skrev 2025-01-19 01:21:46 följande:
    Klart att ett smalt käkparti är feminint, men nu var det inte ens så att käkpartiet var TS enda problem med utseendet.

En kvinna kan ju vara jättesnygg, men är en inte flata tänder en inte på henne för det. TS behöver jobba med det han har och sänka kraven till sin nivå. Tänk, ful och fet, kanske även hårig!
    Vilka var hans andra problem?
  • Anonym (M)
    Anonym (Remiss) skrev 2025-01-19 00:06:21 följande:

Sätt en tid till vårdcentralen och be om en remiss till psykolog. Tror du behöver bolla med någon som kan stötta dig mer än oss här på forumet. Du behöver nog någon som kan ge dig redskap, insikt och kunskap till att bygga upp din självkänsla. Och som kan hålla din hand på vägen mot att hitta din partner. 

Man träffar inte en psykolog för att man har svårt få tjejer om det inte finns psykisk ohälsa. Problemet är alla appar som gör det omöjligt att träffa någon om man inte är snygg välutbildad och framgångsrik. Är du dessutom introvert så är det kört.
  • Anonym (Illlll)
    Anonym (M) skrev 2025-01-19 02:49:25 följande:
    Man träffar inte en psykolog för att man har svårt få tjejer om det inte finns psykisk ohälsa. Problemet är alla appar som gör det omöjligt att träffa någon om man inte är snygg välutbildad och framgångsrik. Är du dessutom introvert så är det kört.
    Du förutsätter att lösningen på ts bekymmer handlar om att han ska hitta en tjej. Vem som helst.

Ts låter deprimerad, det borde vara naturligt för ts att uppsöka vården i stället för att skaffa en tjej som ett slags universalbotemedel. 
  • Anonym (Flashback)

Den här trådstarten är väldigt lik en aktiv tråd på Flashback. Förvisso finns det helt säkert flera personer som har TS situation men något i stilen säger mig att det förmodligen är samma person som lagt upp båda trådarna.

Tråden på Flashback verkar i någon mening inte ha givit så bra resultat. TS har blivit överöst av goda råd om de saker som rimligen är vad som behöver göras. Allt kanske inte passar alla men det vore ändå bra att börja med någon eller några åtgärder.

TS verkar av någon anledning inte nöjd med förslagen utan verkar hoppas på någon sorts mirakel. Det framstår inte som realistiskt. Förhållanden som vuxen handlar mycket om socialt samspel och att arbeta med sig själv. Att man blir dissad för sitt utseende är vanligare när man är ung. Många som varit fula och dissade som unga gör comeback senare i livet. Det förutsätter dock att de ändå klarar av det sociala på ett bra sätt. De som fortsätter ha problem som vuxna har oftast problem med det sociala.

• Anonym (Flashback)
    Anonym (Illlll) skrev 2025-01-19 03:50:47 följande:
    Du förutsätter att lösningen på ts bekymmer handlar om att han ska hitta en tjej. Vem som helst.

Ts låter deprimerad, det borde vara naturligt för ts att uppsöka vården i stället för att skaffa en tjej som ett slags universalbotemedel. 

Det här är en bra kommentar. När man mår dåligt är det lätt att knyta stora förhoppningar till att ett förhållande ska lösa allting. Om man lyckas träffa någon som misslyckad och deprimerad blir det normalt någon som också är misslyckad och deprimerad. De förhållandena brukar inte hålla. För att träffa någon normal person krävs att TS lämnar det depressiva tillståndet och tar tag i sitt liv. Att börja med terapi, lyckopiler eller annat i den vägen är sannolikt vettigt.

• Anonym (Flashback)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-18 22:08:41 följande:
    Fast nu ljuger du...
    Är man inte komiker eller extremt social med hög social intelligens är det nästan omöjligt att träffa någon. Särskilt om man har några som helst preferenser på sin partner.
    Vad är poängen här?  Vilken ålder är det du utgår från här?  Vilken social status och grad av framgång (karriär, bostad etc.) utgår du från?

Att personer som är deprimerade och har stora problem med det sociala misslyckas med att få till förhållanden är inget konstigt. Som kvinna kan man lättare få till sex men att någon skulle vilja satsa på en och få barn tillsammans kan man glömma. Man är intressant främst som
    ?knulldocka?. När man blir äldre är man inte intressant alls.

Att prata om att man ska vara sig själv, träffa folk, gå en kurs och sådana saker fungerar för personer som har det ganska bra förspänt socialt. Sådana personer har lättare att knyta an till andra.
  • Anonym (Flashback)
    Harnok skrev 2025-01-18 22:14:35 följande:
    Klart utseende är viktigt. Utsidan ger insidan en chans. Hur många människor har något att erbjuda? Jag har kollegor som är enstöringar och knappt kan föra en diskussion som hittar kvinnor. Men för mig går det inte. Jag är mer socialt kompetent än vad dom är. Dom ser bättre ut än mig. Dom är längre än mig. De har de viktiga dragen.
    Jag tror inte på det där. Människor har olika sidor. Du kan uppfatta någon på ett visst sätt på jobbet. När de där personerna umgås privat i en miljö de trivs blir de helt andra.

Att längd och utseende skulle vara så centrala bitar tror jag inte på. Det kan så klart ge en fördel men det finns många sätt att få fördelar.
  • Anonym (Flashback)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-18 22:35:55 följande:
    Är väl inte kassa tips.  Kan själv dock inte förstå varför man ska lägga ner allt de jobbet för en kvinna.  Om man själv inte vill göra allt de du nämner.

Personligen tränar jag för att gillar det och mår bra av det.
    Det är en bra synpunkt. Man ska göra A för att man gillar A, inte göra A för att uppnå B. Det blir alltid dåligt resultat när man gör saker som man egentligen inte är så intresserad av.
  • Anonym (Flashback)
    MammaTillDansband skrev 2025-01-18 22:37:51 följande:

Inte första tråden du startar, TS, och jag förstår att det här med ensamheten är något som gnager och håller på att äta upp dig.

Som jag har skrivit tidigare, är det dags att göra en radikal förändring. Du har ingenting att förlora! Om du är ensam i din lägenhet nu, har du inget att förlora på att slå in på ett nytt spår i livet. Vad är det värsta som kan hända, liksom? Det är dags att lämna lägenheten, det är dags att flytta! Byta jobb! Uppfylla någon gammal dröm! Det finns ingenting som hindrar dig.

Så här kan du inte ha det. Ta hand om dig nu!

Bra poänger. Det behövs en mer radikal förändring. Det kan handla om jobb, bostad, klädstil med mera.
Svar på tråden Jag är genuint olycklig