• Harnok

Jag är genuint olycklig

Jag är så fruktansvärt jävla less på att vara ensam varje gång jag kommer hem. Att alltid komma hem till en tom lägenhet, att aldrig få en kram eller att aldrig få ligga och mysa. Jag är en kille på snart 40 och har aldrig haft en flickvän men i övrigt är jag nöjd med livet.

Jag börjar känna mig som ett missfoster som ingen tycker om :S det finns ju liksom män som är kåkfarare, alkoholister, pundare, autister och annat som åtminstone någon gång haft en flickvän men inte jag. Är jag så jävla värdelös och illa omtyckt? Jag sitter typ här och gråter över mitt liv :/

• Svar på tråden Jag är genuint olycklig
  • Anonym (Rob)
    Anonym (positiv) skrev 2025-01-18 22:51:46 följande:
    Ta mer plats och vara duktig på att snacka... det är en fördel, men är man inte skapt sån så är det svårt det med. Men man kan komma långt på att bara vara en trevlig och snäll man med viss självförtroende.
    Om man inte är bra på att ragga kan det vara bättre att först bli bekant med kvinnor i andra sammanhang än just krogen och såna miljöer. Det är underskattat att ha kvinnliga vänner.
    Ja, det är väl lite min poäng också.  Är man som ts introvert och det inte kommer naturligt att prata med allt och alla.  Så kommer det bli väldigt svårt att kompensera utseendet.  
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Ful) skrev 2025-01-18 22:54:49 följande:
    Du får uppvakta en ful kvinna helt enkelt. Helst rejält överviktig. Jobba på din charm också, för människor med kronisk negativism är omöjliga att dras till hur fet en än är..
    Haha, det var riktat till ts.  Personligen skulle jag aldrig träffa en ful kvinna med extra kilon.  
    Missta inte negativism med realism...
  • Anonym (M)

Är du ute och träffar kompisar, tränar osv eller sitter du mest hemma i lägenheten?

• Anonym (Illlll)

Vad gör du för att förändra din situation?

• Anonym (A)
    Anonym (Illlll) skrev 2025-01-18 23:06:17 följande:

Vad gör du för att förändra din situation?

Det undrar jag också.
  • TL12

Tycker synd om dig 
    nu för tiden måste man va så djävla perfekt på alla sätt o vis , vaära snygg , ha pengar , vara så inihelvete rolig , ha personlighet , vara perfekt helt enkelt , annars så duger det inte, 
    Tråkigt att det blivit så i Sverige 
    ge inte upp hoppas det vänder för dig , skit i kärringarna kör dit eget race ändå!! 

• Anonym (Rob)
    Anonym (Ridtjej) skrev 2025-01-18 22:56:55 följande:
    Därför att i ett sånt sammanhang blir det vanligtvis småsnack vilket gör att man vänjer in sig och upptäcker nya sidor av personen. Och på ett totalt tjejdominerat ställe får killar per automatik mer uppmärksamhet/fördelar. 

Är många människor som även träffas under studietiden eller på jobbet och då är det vanligt att man inte faller pladask första gången man ser dom vilket är vad som gäller på hjärnslöa appar som Tinder. Möter man samma person många gånger irl får man chansen att lära känna dom och börja se dom i ett nytt ljus. Jag har ägnat mig åt killdominerade aktiviteter och även pluggat på killdominerad skola (teknisk inriktning). Det gav grymma fördelar om man var ute efter att träffa någon.
    Fast det är det klassiska svaret jämnt här på FL.  Börja dansa , rida, bokklubb , m.m.   
    Men tänk om man inte tycker om att dansa ? Inte gillar hästar ?  
    Jag har varit buggkurs. Men om man tror att det bara hänger unga, slanka tjejer man får dansa med så är det inte så.  Tjocka tanter , osv.   Man får inte välja partner.
    I så fall måste man tycka det är skitroligt med dans för att det ska vara värt det...
  • Anonym (Ful)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-18 23:01:29 följande:
    Haha, det var riktat till ts.  Personligen skulle jag aldrig träffa en ful kvinna med extra kilon.  
    Ja, my bad.

TS bör uppvakta en ful kvinna. Han har rätt i att hans oerfarenhet och utseende gör det nästan omöjligt att träffa någon, och lägger vi till hans pessimistiska syn blir det just omöjligt. En ful och fet kvinna kan antagligen överse med TS övriga egenskaper om han bara lägger ned sin negativa livssyn.

Undantaget förstås om TS har ett högstatusyrke som advokat, läkare, riksdagspolitiker eller dylikt, eller om han är riktigt rik. Så verkar nu inte vara fallet.
  • Anonym (M)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-18 23:01:29 följande:
    Vad menar du med att det var riktat till ts? 
  • Xeedy
    Anonym (Ful) skrev 2025-01-18 23:49:45 följande:
    Ja, my bad.

TS bör uppvakta en ful kvinna. Han har rätt i att hans oerfarenhet och utseende gör det nästan omöjligt att träffa någon, och lägger vi till hans pessimistiska syn blir det just omöjligt. En ful och fet kvinna kan antagligen överse med TS övriga egenskaper om han bara lägger ned sin negativa livssyn.

Undantaget förstås om TS har ett högstatusyrke som advokat, läkare, riksdagspolitiker eller dylikt, eller om han är riktigt rik. Så verkar nu inte vara fallet.
    Haha sitter å skrattar när jag läser dina inlägg. Så tragiska men endå så sant 🙈

Life is a bitch
    Ibland gör jag misstag med flit. Annars helt perfekt
Svar på tråden Jag är genuint olycklig