• Harnok

Jag är genuint olycklig

Jag är så fruktansvärt jävla less på att vara ensam varje gång jag kommer hem. Att alltid komma hem till en tom lägenhet, att aldrig få en kram eller att aldrig få ligga och mysa. Jag är en kille på snart 40 och har aldrig haft en flickvän men i övrigt är jag nöjd med livet.

Jag börjar känna mig som ett missfoster som ingen tycker om :S det finns ju liksom män som är kåkfarare, alkoholister, pundare, autister och annat som åtminstone någon gång haft en flickvän men inte jag. Är jag så jävla värdelös och illa omtyckt? Jag sitter typ här och gråter över mitt liv :/

• Svar på tråden Jag är genuint olycklig
  • Anonym (M)
    Anonym (Ful) skrev 2025-01-19 00:33:54 följande:
    TS egna ord.
    Vad tycker du som tjej?
  • Anonym (Ful)
    Anonym (M) skrev 2025-01-19 00:39:07 följande:
    Du och ts borde träffas och gå på dejt. Ni har samma syn på er själva och har svårt att få någon.
    Nej tack, han är för tråkig. Dessutom har jag redan en kille som är på min låga nivå.
  • Anonym (Remiss)
    Anonym (Ful) skrev 2025-01-19 00:33:30 följande:
    Inte sant? TS är 40 år och har ännu inte fått fisk i håven.

Alla kvinnor har inte alls olika smak. Jag är ful och får nöja mig med mindre attraktiva män än vackra kvinnor behöver. Då räknar jag in fler saker än utseende som attraktiva.

Jag är själv charmig och trevlig med en lättsam syn på livet och har viss självdistans, men är en kvinna ful så får en nöja sig med det en får. Inte ens jag skulle välja TS eftersom att han låter dötrist. Kanske om jag vore fetare att jag skulle ge honom en chans att bättra sig lite.

Det är nog många som underskattar sitt utseende och det kan ha med självkänslan att göra. Då kan man behöva arbeta med den.

Är man missnöjd med sitt utseende går det också alltid att förändra, genom att sträva efter att äta hälsosamt, träna och ta hand om sig och också sin mentala hälsa. 
    Det fanns en period då jag kände som du, och jag mådde inte bra över det. Jag tog tag i det och gick ner 45 kg. Blev vältränad och skapade den bästa versionen av mig själv. Den jag trivdes och mådde bra i. Det är möjligt för alla. Man måste bara bestämma sig. 

• Anonym (Ful)
    Anonym (M) skrev 2025-01-19 00:43:22 följande:
    Vad tycker du som tjej?
    Om käkpartier? Vi kan starta en tråd om det.

Jag tar en så attraktiv man jag kan få, eftersom att jag nu vill ha en kille vid min sida. 

40 år och aldrig varit med en tjej gör att jag undrar vad som är fel. Det kan knappast bara vara utseendet, och det är det inte heller i TS fall.

Är en man feminin, kort, har medioker intelligens, mediokert jobb, saknar driv och startar trådar på FL om att han ligger och gråter: då måste han åtminstone ha lite självdistans och humor. Jag har åtminstone 40 kg kvar till att acceptera annat, men det finns fetare kvinnor än jag.
  • Anonym (positiv)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-18 23:00:01 följande:
    Ja, det är väl lite min poäng också.  Är man som ts introvert och det inte kommer naturligt att prata med allt och alla.  Så kommer det bli väldigt svårt att kompensera utseendet.  
    Ja, är man inte så snygg, inte bra socialt sett och inte ute och träffar folk, då blir det svårt. Nätdejting är ännu svårare än IR, där får man i princip inte napp om man inte ser väldigt bra ut på fotona.
  • Anonym (positiv)
    Anonym (Ful) skrev 2025-01-19 00:49:57 följande:

Jag tar en så attraktiv man jag kan få, eftersom att jag nu vill ha en kille vid min sida. 

40 år och aldrig varit med en tjej gör att jag undrar vad som är fel. Det kan knappast bara vara utseendet, och det är det inte heller i TS fall.

Är en man feminin, kort, har medioker intelligens, mediokert jobb, saknar driv och startar trådar på FL om att han ligger och gråter: då måste han åtminstone ha lite självdistans och humor. Jag har åtminstone 40 kg kvar till att acceptera annat, men det finns fetare kvinnor än jag.
    Kan du förklara vad du menar med att ha självdistans?
  • Anonym (M)
    Anonym (Ful) skrev 2025-01-19 00:49:57 följande:

Jag ville bara veta om du tycker att män som inte har ett brett käkparti ser feminina ut men du svarar inte på frågan och börjar svamla om en massa annat och om dig själv istället.
    Om det är så att ni tjejer har så starka åsikter om killars utseende så ör det inte så konstigt att ts inte får någon tjej. 
  • Anonym (Ful)
    Anonym (positiv) skrev 2025-01-19 00:56:48 följande:
    Kan du förklara vad du menar med att ha självdistans?
    Kunna driva med sin situation och se nyktert på den.

TS har inte det sämsta utgångsläget. Det finns folk med utvecklingsstörning, män som aldrig haft en anställning osv.

Han får ta en kvinna under sin egen nivå helt enkelt.
  • Anonym (Ful)
    Anonym (M) skrev 2025-01-19 00:58:28 följande:
    Jag ville bara veta om du tycker att män som inte har ett brett käkparti ser feminina ut men du svarar inte på frågan och börjar svamla om en massa annat och om dig själv istället.
    Om det är så att ni tjejer har så starka åsikter om killars utseende så ör det inte så konstigt att ts inte får någon tjej. 
    Tjejer har åsikter om killars utseende, ja.

Har TS försökt få hem en riktigt ful och fet tjej någon gång? Antagligen inte.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ful) skrev 2025-01-19 01:01:04 följande:
    Tjejer har åsikter om killars utseende, ja.

Har TS försökt få hem en riktigt ful och fet tjej någon gång? Antagligen inte.
    Du skriver om ful och fet i varje inlägg men svarar fortfarande inte på min fråga. 
Svar på tråden Jag är genuint olycklig