• Harnok

Jag är genuint olycklig

Jag är så fruktansvärt jävla less på att vara ensam varje gång jag kommer hem. Att alltid komma hem till en tom lägenhet, att aldrig få en kram eller att aldrig få ligga och mysa. Jag är en kille på snart 40 och har aldrig haft en flickvän men i övrigt är jag nöjd med livet.

Jag börjar känna mig som ett missfoster som ingen tycker om :S det finns ju liksom män som är kåkfarare, alkoholister, pundare, autister och annat som åtminstone någon gång haft en flickvän men inte jag. Är jag så jävla värdelös och illa omtyckt? Jag sitter typ här och gråter över mitt liv :/

• Svar på tråden Jag är genuint olycklig
  • Anonym (Boo)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-19 11:46:41 följande:
    Ingen aning.  Jag matchar iaf alltid med unga, söta, smala, asiatiska tjejer när de dyker upp.  Det får mig att tro att de är mycket lättare.  
    Framförallt är de i mycket bättre form än svenska kvinnor där de flesta är överviktiga. Men då måste man vara beredd att dejta på andra sidan jordklotet också och dete inte jag.  Ju äldre man blir desto svårare att hitta en kvinna som ser bra ut och är slank.  Många tycker det är lättare att träffa någon ju äldre man blir men jag skulle säga att det är sjukt mycket svårare.  Jag har haft ett par förhållanden när jag var yngre men nu är det nästan omöjligt. 
    Hur mycket pengar har du hittills skickat till dessa asiatiska tjejer?
  • Anonym (M)
    Anonym (Kvinnor löser inte det) skrev 2025-01-19 13:21:30 följande:

Den här typen av män, har ofta samma problematik. Och varför de tror att just en kvinna ska lösa deras mående förstår jag inte. 

Du måste själv må bra först, innan du inleder något. On du sätter allt du har och ditt mående på en kvinna. Kommer de sluta i katastrof. Ingen vill agera livboj.  Ditt problem är djupare än att enbart hitta en kvinna.

Fråga dig själv, vad händer om det skär sig med eventuell kvinna och du blir ensam igen?

Allt för många människor hänger upp sig för mycket på att förhållanden är räddningen. Förhållanden kan vara väldigt svåra de med. Du kommer inte alltid vara lycklig 24/7.  Och det är ett konstant jobb i sig självt. För att få det att fungera.

Om du inte ens kan få ditt mående att fungera, hur ska du få en relation att fungera?

Problemet är att han inte har en tjej och har svårt att få tjejer. Måste man ha psykisk ohälsa pga det eller va menar du? Han kanske inte har några problem att va ensam men om man varit det länge så är det väl inget fel att längta efter att träffa nån? 
  • Anonym (M)
    Anonym (Kvinnor löser inte det) skrev 2025-01-19 13:24:24 följande:
     Erat problem är också eran kvinnosyn. Det är alltså inte konstigt att ni är ensamma. Män med import fruar har dålig kvinnosyn. Dessa stackars kvinnor är i en utsatt situation så det är inte konstigt. Det vill ha pengar och ett visum.
    Vem har nämnt import? Man kan väl träffa en asiatisk tjej i Sverige 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Boo) skrev 2025-01-19 13:25:01 följande:
    Hur mycket pengar har du hittills skickat till dessa asiatiska tjejer?
    0,000 kr. Hurså ?
  • Anonym (Mannen)
     Erat problem är också eran kvinnosyn. Det är alltså inte konstigt att ni är ensamma. Män med import fruar har dålig kvinnosyn. Dessa stackars kvinnor är i en utsatt situation så det är inte konstigt. Det vill ha pengar och ett visum.
    Det låter som en fördom. Jag har flera vänner med fruar från Thailand och Filippinerna. Ingen har någon dålig kvinnosyn.
  • Harnok
    Anonym (M) skrev 2025-01-18 23:04:07 följande:

Är du ute och träffar kompisar, tränar osv eller sitter du mest hemma i lägenheten?

Inte så mycket längre. Folk går vidare i livet och skaffat barn och allt. Jag är ensam kvar.
    Anonym (Illlll) skrev 2025-01-18 23:06:17 följande:

Vad gör du för att förändra din situation?

För tillfället inte mycket. Jag har testat så många saker att min idélåda är slut. Jag måste få hjälp utifrån känner jag.

Alla misslyckandet i unga år har satt rejäla spår i mitt huvud. Tjejer kan ju bli vän med mig men de vill absolut inte ha en sexuell relation med mig. Då är det väl något med utseendet?
  • Anonym (positiv)
    Vad menar du med importfruar? Låter lite fördomsfullt. Det är ju långt från alla kvinnor från asien som träffar svenska män som är utsatta eller vill ha pengar. Mitt ex var från asien och hon kom inte från dåliga hemförhållanden, och jag har tre vänner med fruar från asien som heller inte varit utsatta på något vis. De har träffats för de tyckte om varandra och passade ihop.
  • Anonym (Ful)
    Harnok skrev 2025-01-19 13:43:00 följande:
    Inte så mycket längre. Folk går vidare i livet och skaffat barn och allt. Jag är ensam kvar.
    Anonym (Illlll) skrev 2025-01-18 23:06:17 följande:

Vad gör du för att förändra din situation?

För tillfället inte mycket. Jag har testat så många saker att min idélåda är slut. Jag måste få hjälp utifrån känner jag.

Alla misslyckandet i unga år har satt rejäla spår i mitt huvud. Tjejer kan ju bli vän med mig men de vill absolut inte ha en sexuell relation med mig. Då är det väl något med utseendet?
    Du blir friendboxad därför att du är desperat.

När en kvinna du är intresserad av börjar använda dig för att ventilera sina problem, säg vänligt och bestämt att du inte har tid! Se också till att du faktiskt inte har tid med sådant eftersom att du är upptagen med att bygga upp dig själv för din blivande fru.
  • Anonym (positiv)
    Anonym (M) skrev 2025-01-19 13:27:44 följande:
    Vem har nämnt import? Man kan väl träffa en asiatisk tjej i Sverige 
    Precis, det kan man göra. Jag träffade mitt asiatiska ex när hon studerade här. Det är ju heller inte ovanligt att träffa någon över nätet i något annat numera, utan att det handlar om att man "köper" sig en fru eller vad det var personen som skrev inlägget menade.
  • Anonym (KM)

Visst är det svårare om man inte har utseendet med sig, men jag skulle vilja hävda att det är enklare för en man som ej har utseendet för sig än en kvinna. Män är i regel mer utseendefixerade. 

Min erfarenhet är att kvinnor många gånger attraheras av annat än utseendet! detta ser man många exempel på.

Det finns ett grundkriterie, man behöver sköta om sin kropp, ej va överviktig, rena prydliga kläder osv. Uppfyller man bara det kriteriet så är mycket vunnet!

Så om du uppfyller ovanstående så är det inte utseendet som sätter käppar i hjulen för dig.

Kvinnor attraheras mer av rent psykologiska aspekter än uteseendet (förutsatt att man är hygienisk och frisk, ej överviktigt osv).

Några förslag på åtgärder:

-Om du oroar dig för ditt feminina utseende, börja gymma! det kommer nog göra nytta för ditt självförtroende, men tror inte per automatik att kvinnor kommer attraheras av dig pga utseende. Men bra självförtroende är attraktivt för kvinnor!

-Du har ingen familj, satsa på karriären eller starta företag! du kan ju jobba massor med övertid, du har tid att starta företag. Detta är en mycket stor fördel du har gentemot män som redan bildat familj. Framgång är en mycket viktig attraktionsfaktor för kvinnor! Vad har du att förlora på att ta risker? Du har inga barn du behöver försörja! Om du inte kan göra karriär, byt jobb, satsa på något där du kan jobba hårt och bli framgångsrik.

-Du måste bryta med din depressiva sinnebild, bryt mönstret och gör något som gör dig lycklig och glad. Tänk utanför boxen här och hitta nya vanor.  Lyckliga män attraherar kvinnor! Glädje, entusiasm och energi är enormt attraktivt för kvinnor!

Bygg ett liv där du kan vara fullständigt lycklig utan att ha en relation med en kvinna, det är först då som kvinnor kommer dras till dig!

Svar på tråden Jag är genuint olycklig