• Harnok

Jag är genuint olycklig

Jag är så fruktansvärt jävla less på att vara ensam varje gång jag kommer hem. Att alltid komma hem till en tom lägenhet, att aldrig få en kram eller att aldrig få ligga och mysa. Jag är en kille på snart 40 och har aldrig haft en flickvän men i övrigt är jag nöjd med livet.

Jag börjar känna mig som ett missfoster som ingen tycker om :S det finns ju liksom män som är kåkfarare, alkoholister, pundare, autister och annat som åtminstone någon gång haft en flickvän men inte jag. Är jag så jävla värdelös och illa omtyckt? Jag sitter typ här och gråter över mitt liv :/

• Svar på tråden Jag är genuint olycklig
  • Anonym (A)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-18 22:08:41 följande:
    Fast nu ljuger du...
    Är man inte komiker eller extremt social med hög social intelligens är det nästan omöjligt att träffa någon. Särskilt om man har några som helst preferenser på sin partner.
    Det sitter mellan öronen.
  • Anonym (positiv)
    Harnok skrev 2025-01-18 20:59:06 följande:
    Jag är genuint olycklig

Jag är så fruktansvärt jävla less på att vara ensam varje gång jag kommer hem. Att alltid komma hem till en tom lägenhet, att aldrig få en kram eller att aldrig få ligga och mysa. Jag är en kille på snart 40 och har aldrig haft en flickvän men i övrigt är jag nöjd med livet.

Jag börjar känna mig som ett missfoster som ingen tycker om :S det finns ju liksom män som är kåkfarare, alkoholister, pundare, autister och annat som åtminstone någon gång haft en flickvän men inte jag. Är jag så jävla värdelös och illa omtyckt? Jag sitter typ här och gråter över mitt liv :/

Om du bortser från utseendet, är det något i din personlighet eller i ditt sätt att leva (kanske du inte är ute så mycket bland folk) som du tror gör att du inte har träffat någon ännu?
  • Anonym (positiv)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-18 22:15:02 följande:
    Det är ju sant.  Har man inte utseendet måste man kompensera... 
    Vilket långa män sällan behöver.
    Kompensera med vad?
  • Anonym (W)
    Anonym (B) skrev 2025-01-18 22:20:11 följande:

Jag kan känna för ts. Men då han aldrig lyssnar utan bara fortsätter hänvisa till utseendet så är det ingen idé att föra diskussion eller ge råd som hjälper andra.

Precis, det är tyvärr slöseri med tid och energi.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (W) skrev 2025-01-18 22:17:19 följande:
    Se tidigare svar.
    Har gjort det.  
    Men utseendet är inte oviktigt.  Jag ser också massa fula människor med partner.  
    Har du inte Sociala förmågan och dejtar via appar så måste man som man sikta lägre utseendemässigt. 

• Anonym (Rob)
    Anonym (positiv) skrev 2025-01-18 22:22:15 följande:
    Kompensera med vad?
    Genom att ta mer plats än långa män.  Ragga, ta första steget, vara duktig på att snacka. Då kvinnor inte kommer fram som de kan göra till långa män.   
  • Anonym (Ridtjej)

Om du inte är jättelång och inte hästallergiker så börjar rida på ridskola. Killar är nästan ett unikum där så dom får mycket uppmärksamhet. Då träffar man folk av motsatta könet via sitt intresse och kan börja småprata med folk.

• Anonym (W)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-18 22:24:36 följande:
    Har gjort det.  
    Men utseendet är inte oviktigt.  Jag ser också massa fula människor med partner.  
    Har du inte Sociala förmågan och dejtar via appar så måste man som man sikta lägre utseendemässigt. 

För tredje gången, jag vill inte diskutera med dig. Det får du faktiskt acceptera. Kommer inte att svara dig mer nu.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (W) skrev 2025-01-18 22:27:39 följande:
    För tredje gången, jag vill inte diskutera med dig. Det får du faktiskt acceptera. Kommer inte att svara dig mer nu.
    Vad har jag gjort dig då ?
  • Harnok
    Anonym (B) skrev 2025-01-18 22:20:11 följande:

Jag kan känna för ts. Men då han aldrig lyssnar utan bara fortsätter hänvisa till utseendet så är det ingen idé att föra diskussion eller ge råd som hjälper andra.

Jag blir ledsen över att du verkar tro att utseendet inte har någon betydelse.
    Anonym (positiv) skrev 2025-01-18 22:20:48 följande:
    Om du bortser från utseendet, är det något i din personlighet eller i ditt sätt att leva (kanske du inte är ute så mycket bland folk) som du tror gör att du inte har träffat någon ännu?
    Jag är lite introvert, och jag var ännu mer introvert som yngre. Jag var en hel del bland folk som yngre, men ja dom senaste åren har det inte varit särskilt mycket. Man går inte på så många krogbesök och hemmafester och sådant som äldre.

Det känns som det är försent. Om jag skulle vara 38 år och aldrig haft ett jobb, vem hade velat anställa mig? Det är där jag är fast när det kommer till kvinnor.
Svar på tråden Jag är genuint olycklig