Anonym (C) skrev 2025-01-19 19:46:25 följande:
Du måste förändra dig. En tjej vill inte kramas med vem som helst hur ful hon än är. Hon vill kramas med någon hon tycker om, och utseendet är långt ifrån prio 1. Så länge du ser ner på dig själv och tycker du själv är oattraktiv kommer du ALDRIG att träffa någon. Du måste känna själv att en tjej verkligen kan gilla dig (och fundera inte ens på snyggingarna). Då kan du träffa någon genom att träffa folk ute, hobbies, kurser, vad som helst. Men du måste röra dig där det finns tjejer och du måste få dem att känna att du är någon som de vill krama. Att tycka synd om sig själv är tyvärr en garanti för att misslyckas. Rekommenderar hjälp av psykolog eller terapeut (skippa de sk dejtingcoacherna).
Ja det är väl samma för mig, såklart jag vill tycka om personen. Alltså jag kan inte komma på vad dessa hobbies eller kurser skulle kunna vara. Sedan ska det vara rimlig ålder, singlar och allt. Mycket som ska klaffa.
Har varit hos mååååånga samtal hos psykolog.
Anonym (Illlll) skrev 2025-01-19 19:52:12 följande:
Det känns som att du inte läser det jag skriver.
Om jag nu ska förenkla:
Du tror att det är en tjej som saknas i ditt liv för att det är enklare att skylla på i stället för att själv ta ansvar. Du intar rollen som en inkapaciterat offer för olika omständigheter såsom att tjejer varit dumma mot dig tidigare, autister och alla andra får en tjej, jag är så ful, jämför med arbetsintervju, alla andra får uppleva (omskrivet: att du förnekats en rättighet) osv.
I själva verket så framgår det att du inte raggar på eller har ett socialt privatliv överhuvudtaget.
Annars så skulle du relativt neutralt startat en tråd där du frågar om råd och berättade vad du gjort som inte fungerade.
Vi förstår inte varandra i så fall. Det ÄR en tjej som saknas i mitt liv, du tror att det är något annat. Jag har raggat och haft ett väldigt socialt liv, men det gjorde INGEN skillnad då heller. Nu har man börjat bli till åren och har inte dessa sociala situationer med andra lika ofta. Folk skaffar barn och flyttar. Jag är ensam kvar.