• Harnok

Jag är genuint olycklig

Jag är så fruktansvärt jävla less på att vara ensam varje gång jag kommer hem. Att alltid komma hem till en tom lägenhet, att aldrig få en kram eller att aldrig få ligga och mysa. Jag är en kille på snart 40 och har aldrig haft en flickvän men i övrigt är jag nöjd med livet.

Jag börjar känna mig som ett missfoster som ingen tycker om :S det finns ju liksom män som är kåkfarare, alkoholister, pundare, autister och annat som åtminstone någon gång haft en flickvän men inte jag. Är jag så jävla värdelös och illa omtyckt? Jag sitter typ här och gråter över mitt liv :/

• Svar på tråden Jag är genuint olycklig
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Ridtjej) skrev 2025-01-18 22:26:58 följande:

Om du inte är jättelång och inte hästallergiker så börjar rida på ridskola. Killar är nästan ett unikum där så dom får mycket uppmärksamhet. Då träffar man folk av motsatta könet via sitt intresse och kan börja småprata med folk.

Tillåt mig att vara skeptisk.  Varför skulle de gå på en kille bara för att han rider ?  Särskilt om han inte har utseendet för sig.  När de bara kan swipa hem lång hunk närsom?  
  • Anonym (A)
    Harnok skrev 2025-01-18 22:28:38 följande:
    Jag blir ledsen över att du verkar tro att utseendet inte har någon betydelse.
    Anonym (positiv) skrev 2025-01-18 22:20:48 följande:
    Om du bortser från utseendet, är det något i din personlighet eller i ditt sätt att leva (kanske du inte är ute så mycket bland folk) som du tror gör att du inte har träffat någon ännu?
    Jag är lite introvert, och jag var ännu mer introvert som yngre. Jag var en hel del bland folk som yngre, men ja dom senaste åren har det inte varit särskilt mycket. Man går inte på så många krogbesök och hemmafester och sådant som äldre.

Det känns som det är försent. Om jag skulle vara 38 år och aldrig haft ett jobb, vem hade velat anställa mig? Det är där jag är fast när det kommer till kvinnor.
    Kanske det har blivit en självuppfyllande profetia 
  • Anonym (Tips)

Du säger det beror på utseendet men samtidigt är utseendet lättare att åtgärda än den sociala kompetensen.

En vältränad kropp räcker långt för självförtroendet och du kommer tycka om dig själv bättre. Det räcker du tränat regelbundet i några månader för att du ska tycka om dig själv bättre.

Huden kan du fixa med behandlingar på skönhetssalonger, laser, microneedling, fuktinpackningar, och spray tan på det.

Ha nyklippt, fräsch frisyr. Gör hårtransplantation. Färga det gråa i ögonbryn och skägg. Trimma ögonbryn, skägg och kroppshår.

i extremfall kan du operera in hak- eller käkplantat för manligare drag. Öron kan du fixa till, tänderna kommer göra stor skillnad.

Hyr en personal shopper några timmar som hittar välsittande och smickrande kläder åt dig.

Få hjälp att välja ut en god aftershave. 

Lär dig något som får dig att känna dig manligare. Pistolskytte, kampsport, fotboll.

Men börja med kroppen, träna upp muskler och hållning så har du redan förbättrat dig med minst 50%. Hyr en PT ett halvår. 

• Anonym (Rob)
    Anonym (Tips) skrev 2025-01-18 22:32:04 följande:

Du säger det beror på utseendet men samtidigt är utseendet lättare att åtgärda än den sociala kompetensen.

En vältränad kropp räcker långt för självförtroendet och du kommer tycka om dig själv bättre. Det räcker du tränat regelbundet i några månader för att du ska tycka om dig själv bättre.

Huden kan du fixa med behandlingar på skönhetssalonger, laser, microneedling, fuktinpackningar, och spray tan på det.

Ha nyklippt, fräsch frisyr. Gör hårtransplantation. Färga det gråa i ögonbryn och skägg. Trimma ögonbryn, skägg och kroppshår.

i extremfall kan du operera in hak- eller käkplantat för manligare drag. Öron kan du fixa till, tänderna kommer göra stor skillnad.

Hyr en personal shopper några timmar som hittar välsittande och smickrande kläder åt dig.

Få hjälp att välja ut en god aftershave. 

Lär dig något som får dig att känna dig manligare. Pistolskytte, kampsport, fotboll.

Men börja med kroppen, träna upp muskler och hållning så har du redan förbättrat dig med minst 50%. Hyr en PT ett halvår. 

Är väl inte kassa tips.  Kan själv dock inte förstå varför man ska lägga ner allt de jobbet för en kvinna.  Om man själv inte vill göra allt de du nämner.

Personligen tränar jag för att gillar det och mår bra av det.
  • MammaTillDansband

Inte första tråden du startar, TS, och jag förstår att det här med ensamheten är något som gnager och håller på att äta upp dig.

Som jag har skrivit tidigare, är det dags att göra en radikal förändring. Du har ingenting att förlora! Om du är ensam i din lägenhet nu, har du inget att förlora på att slå in på ett nytt spår i livet. Vad är det värsta som kan hända, liksom? Det är dags att lämna lägenheten, det är dags att flytta! Byta jobb! Uppfylla någon gammal dröm! Det finns ingenting som hindrar dig.

Så här kan du inte ha det. Ta hand om dig nu!

• Anonym (positiv)
    Harnok skrev 2025-01-18 22:28:38 följande:
    Det känns som det är försent. Om jag skulle vara 38 år och aldrig haft ett jobb, vem hade velat anställa mig? Det är där jag är fast när det kommer till kvinnor.
    Det är ju helt fel tänkt. Du är ju inte ute och söker jobb, utan en kvinna att leva med. Många kvinnor tror jag inte bryr sig så mycket om ifall du aldrig varit med någon, så länge du är en man de gillar. Och dessutom så brukar tidigare partners och sexliv inte komma fram förrän ni pratat en del. Du kan ju alltid formulera om det lite mer positivt, som att du dejtat men bara inte träffat rätt kvinna ännu.
  • MammaTillDansband

Jag ser nu att mitt inlägg lät odrägligt självhjälpsbok-hurtigt, förlåt TS!

Försökte få fram att jag tycker att du ska börja fundera över att förändra ditt nuvarande liv, för som du lever nu blir du olycklig. Jag tror du behöver flytta på dig rent fysiskt och komma ifrån lägenheten. Helt ärligt tror jag att en lång flytt kunde vara en nystart för dig.
    Din rätta sociala arena finns någonstans, men inte där du bor nu. 

• Anonym (positiv)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-18 22:26:28 följande:
    Genom att ta mer plats än långa män.  Ragga, ta första steget, vara duktig på att snacka. Då kvinnor inte kommer fram som de kan göra till långa män.   
    Ta mer plats och vara duktig på att snacka... det är en fördel, men är man inte skapt sån så är det svårt det med. Men man kan komma långt på att bara vara en trevlig och snäll man med viss självförtroende.
    Om man inte är bra på att ragga kan det vara bättre att först bli bekant med kvinnor i andra sammanhang än just krogen och såna miljöer. Det är underskattat att ha kvinnliga vänner.
  • Anonym (Ful)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-18 22:30:40 följande:
    Tillåt mig att vara skeptisk.  Varför skulle de gå på en kille bara för att han rider ?  Särskilt om han inte har utseendet för sig.  När de bara kan swipa hem lång hunk närsom?  
    Du får uppvakta en ful kvinna helt enkelt. Helst rejält överviktig. Jobba på din charm också, för människor med kronisk negativism är omöjliga att dras till hur fet en än är..
  • Anonym (Ridtjej)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-18 22:30:40 följande:
    Därför att i ett sånt sammanhang blir det vanligtvis småsnack vilket gör att man vänjer in sig och upptäcker nya sidor av personen. Och på ett totalt tjejdominerat ställe får killar per automatik mer uppmärksamhet/fördelar. 

Är många människor som även träffas under studietiden eller på jobbet och då är det vanligt att man inte faller pladask första gången man ser dom vilket är vad som gäller på hjärnslöa appar som Tinder. Möter man samma person många gånger irl får man chansen att lära känna dom och börja se dom i ett nytt ljus. Jag har ägnat mig åt killdominerade aktiviteter och även pluggat på killdominerad skola (teknisk inriktning). Det gav grymma fördelar om man var ute efter att träffa någon.
Svar på tråden Jag är genuint olycklig