EJT skrev 2025-08-26 05:29:07 följande:
Ja, blä, det var ingen rolig upplevelse. Första gången jag behövde bända hemåt. Både jag och min man blev väldigt nedslagna av detta, men kliniken frös i alla fall ner en blastocyst dag 6 så det var en liten, liten tröst att vi i alla fall fick ut nåt av denna omgång.
Det är liknande priser hos CVL. 44000 för stinuleringsförsök (90 000 för 3-paket), 22' för insättning.
När tror du att ni kommer vara klara med spolningen etc pch kan göra ert första försök?
Usch jag förstår det... Känner med er!!
Jag som är helt ny på detta - hur kommer det sig att de kunde frysa ner en blastocyst men inter återföra den direkt..?
Jag ska på mitt första läkarbesök på fredag (min man har redan varit där som sagt). Dock är det fel tid i min cykel så kan inte göra spolningen då. Hoppas därför få en tid för det kort efter mensen, vilket skulle vara i början/mitten av september. Ska dock på läkarbesöket på fredag försöka propsa på att få komma igång så snart som möjligt, iom att vi vet att min man har för få spermier redan. Vet inte riktigt vad mer spolningen ska ge eftersom vi redan vet att vi har en utmaning och lär behöva ifv oavsett..? Eller ser man något i spolningen som också spelar någon roll vid ivf?
Realistiskt hoppas jag att vi får komma igång i början av oktober kanske.