• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-09-03 22:23:09 följande:
    Hej sorry för sent svar, gick ju inte att svara förut då sidan bara scrollade uppåt så höll på å bli tokig😆
    hur gick ultraljudet?? 
    nä precis, Det va jättejobbigt 😆 men mamma å pappa fick veta iaf för det va ju där jag bodde !
    nu kanske det skiter sig med mitt kubtest pga barnmorska verkar ja sjabblat till det å inte skickar remiss så nu va den tidigaste tiden 23/9 och den dagen är jag i 14+0 så ska ringa imorrn å kolla vad man kan göra
    Jo det gick bra ! Allt såg toppen ut . Det var en livlig en där inne som stog på huvudet och låg med korsade ben och armarna bakom huvudet 😅 Dom bara skratta och sa att vi får hoppas bebis är mer samarbetsvillig nästa gång. Fick tid för RUL 13 oktober 🥹 
    Ååh men tyckte jag läste längre ner att du fått en tid nu? Hoppas det iaf 🤗 
    Hur mår du nu ? 
  • Hejåhoj
    Jassan123 skrev 2025-09-05 18:28:39 följande:
    Jo det gick bra ! Allt såg toppen ut . Det var en livlig en där inne som stog på huvudet och låg med korsade ben och armarna bakom huvudet 😅 Dom bara skratta och sa att vi får hoppas bebis är mer samarbetsvillig nästa gång. Fick tid för RUL 13 oktober 🥹 
    Hur mår du nu ? 

Åååh va underbart !!! haha vilken syn det måste varit 😆😍😍 wow det är ju snart!! Blir så glad för din/er skull!!! 

ja precis , kub Tors den 18e! det är svårt att undvika å vara nervös? 
    jag mår mycket bättre å har kunnat jobba lite mer ordentligt denna veckan (kör lastbil och är mkt klättrande och halvtungt), men kräks då och då fast det ä inte så farligt. Hur mår du?

• Hejåhoj
    Jassan123 skrev 2025-09-05 18:28:39 följande:
    Hur mår du nu ? 
    Jag har hittat en tråd för de som blivit gravida genom ivf, man kanske borde skriva i den istället nu eller vad tycker du? 🤔 
    https://www.familjeliv.se/forum/thread/82708368-vi-som-till-slut-blev-gravida-med-ivf/57#google_vignette
  • Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-09-06 09:32:13 följande:

Åååh va underbart !!! haha vilken syn det måste varit 😆😍😍 wow det är ju snart!! Blir så glad för din/er skull!!! 

ja precis , kub Tors den 18e! det är svårt att undvika å vara nervös? 
    jag mår mycket bättre å har kunnat jobba lite mer ordentligt denna veckan (kör lastbil och är mkt klättrande och halvtungt), men kräks då och då fast det ä inte så farligt. Hur mår du?

Förstår att du känner dig nervös . Jag är redan nervös inför nästa ultraljud 😅 Man är så rädd att det hänt något mellan gångerna man får se den lilla. Men tror att det kommer gå bra för oss båda denna gång🥰 
    Men vad skönt att de börjar bli bättre ! Jo jag vågar nog tro att det är på rätt väg , inte lika trött. Illamåendet är från dag till dag . Men hoppas att man kan få må bättre nu😅 
    Vet inte om jag frågat innan eller om jag bara är snurrig😅  men när var du beräknad ?  Det finns ju BF trådar man kan gå in i också🤗
  • Hejåhoj
    Jassan123 skrev 2025-09-06 10:15:55 följande:
    Förstår att du känner dig nervös . Jag är redan nervös inför nästa ultraljud 😅 Man är så rädd att det hänt något mellan gångerna man får se den lilla. Men tror att det kommer gå bra för oss båda denna gång🥰 
    Men vad skönt att de börjar bli bättre ! Jo jag vågar nog tro att det är på rätt väg , inte lika trött. Illamåendet är från dag till dag . Men hoppas att man kan få må bättre nu😅 
    Vet inte om jag frågat innan eller om jag bara är snurrig😅  men när var du beräknad ?  Det finns ju BF trådar man kan gå in i också🤗

Ja all denna nervositet, oftast helt i onödan, man kan ju ändå inte göra något men ändå så finns den där 🤗 Det tror jag med ☺️
    Helt klart! Skönt :)
    haha nä jag vet inte heller, å så glömmer man ju bort! Jag har det som ett stort symptom Glömsk och supertankspridd!! Jag är beräknad 23mars, och du? 

ja det skulle man kunna göra!!

• Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-09-06 11:44:54 följande:

Ja all denna nervositet, oftast helt i onödan, man kan ju ändå inte göra något men ändå så finns den där 🤗 Det tror jag med ☺️
    Helt klart! Skönt :)
    haha nä jag vet inte heller, å så glömmer man ju bort! Jag har det som ett stort symptom Glömsk och supertankspridd!! Jag är beräknad 23mars, och du? 

ja det skulle man kunna göra!!

Ja det är något som händer i huvudet ! 😅🤣 
    4 mars . 
    Hoppa in i BF Mars 2026 🤗
  • Hejåhoj
    Jassan123 skrev 2025-09-06 17:46:58 följande:
    Ja det är något som händer i huvudet ! 😅🤣 
    4 mars . 
    Hoppa in i BF Mars 2026 🤗
    Mycket bra idé!! Jag skrev precis i den, ses där :)
  • Anonym (LXLX)
    starrsky skrev 2025-06-07 20:21:48 följande:
    Jag tror att efter 4 insättningar gör de någon extra utredning men vet inte riktigt vad det innebär, kan vara skönt att utreda vidare själv privat redan nu (om ekonomin tillåter). 

Vad ledsamt att höra att det inte fäste :(  

Är det någon på jobbet/i vänskapskretsen ni pratat med? Jag berättade faktiskt för min chef o närmsta kollegor (så de förstår varför jag plötsligt har sjukdagar o läkartider här o där), det var faktiskt rätt skönt så man slipper låtsas som att allt är tipptopp hela tiden. Blev överraskad om att fler dela med sig om att vara/varit i liknande sits, detta är så mkt vanligare än man tror. Sen behöver det inte betyda att man behöver uppdatera folk mer än så. 

Ta hand om varandra. Förr eller senare är det er tur också ❤️
    En lite uppdate. Vårt sista embryo fäste inte heller.

Dock var denna cykel lite annorlunda. Tjejen var väldigt kissnödig på slutet innan testdag. Ingen mensvärk öht , som hon haft varje gång inan.. På fredagen gick hon på toa (då var det som rosa stänk och nån lite klump) Sedan kom mensen dagen efter. Tar progesteron 2 ggr per dag. 

Så vi ska tillbaka Akademiska om 1 vecka. Fick boka in en längre tid pga av lite genomgång av lite fler tester som vi ska göra. Orkar fan inte höra frasen " allt ser bra ut" en gång till.

Uppenbarligen är det nått som inte stämmer.  100-miljoners frågan är ju vad som är felet :) 

Ja min chef vet om, samt våra familjer. Men jag orkar typ inte prata om det mera så håller det mesta inom mig bara.  

Allt känns meningslöst dock. Verkligen allt. Försöker verkligen vara positiv för bådas skull.
  • SaMoE

Hoppar in här också! Väntar på vår första stimulering nästa mens, känns som jag har en miljon frågor men ändå inte en enda.. 
    Läser allt jag kommer över men känner mig inte klokare ändå 😅 
    De hittar inget fel på varken mig eller min sambo, men vi har försökt 25 månader nu utan minsta lilla plus.. 
    Har ni bra tips, bra att tänka på eller liknande? Jag vill veta allt och lite till ☺️ 
    Jag kommer köra kort protokoll med menopur och ganirelix. 

• Elon95

Hej, 

nu har vi genomgått vårt första försök. Det blev två FET som tyvärr inte gick som vi ville. Vi hade ett extra embryo i frysen men det klarade sig inte? så nu kommer vi att få göra om allt med sprutor osv och ge oss på försök 2. Just nu känns det tungt och som en lång procedurRynkar på näsan.

Förra gången tog allt sån lång tid pga att vi fick låta kroppen vila efter sprutorna, jag har risk för att bli överstimulerad vilket kan leda till att man blir sjuk. Jag har förståelse för att kroppen behöver återhämtning såklart? men som ni vet så är ju väntan redan lång så det blir mentalt påfrestande. 

Svar på tråden IVF 2025