• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • JNMK
    Anonym (Lily96) skrev 2025-11-05 06:00:49 följande:

Skönt att höra att det gått bra för er båda! 🥰

Vi har nu äntligen bokat tid för IVF och har vårt första möte om 2 veckor. Känns så spännande! Och skrämmande?Det blir så verkligt helt plötsligt.

Vi valde mellan Stockholm IVF och Sophiahemmet. Fick superfint bemötande via telefon av de båda, så till slut föll valet på den med kortast väntetid och bäst öppettider under jul/nyår.

Tack och vad kul att ni nu har fått en tid! förstår att det känns både pirrigt och läskigt, samtidigt är det ju så skönt att komma framåt, ska bli spännande att följa om du vill dela med dig 🥰 vilken klinik blev det? 

jag är så glad och lättad idag, vi ringde för att höra om befruktningen och av 10 mogna ägg hade 8 blivit befruktade!!! mycket kan ju hända på vägen till på lördag men är så glad och tacksam bara över den här milstolpen 🙏

• Hejasommaren

Har ni gjort HSSG före remiss till IVF eller i samband med IVF eller inte alls pga det hade blivit IVF oavsett resultat?

• Anonym (Lily96)
    JNMK skrev 2025-11-05 09:42:29 följande:

Tack och vad kul att ni nu har fått en tid! förstår att det känns både pirrigt och läskigt, samtidigt är det ju så skönt att komma framåt, ska bli spännande att följa om du vill dela med dig 🥰 vilken klinik blev det? 

jag är så glad och lättad idag, vi ringde för att höra om befruktningen och av 10 mogna ägg hade 8 blivit befruktade!!! mycket kan ju hända på vägen till på lördag men är så glad och tacksam bara över den här milstolpen 🙏

Åh vilka härliga nyheter! 8 av 10 det är ju fantastiskt! 🤩
    Vi valde till slut Stockholm IVF i Hammarby. Det ligger bra till geografiskt för oss också. 
    Hejasommaren skrev 2025-11-05 15:09:57 följande:

Har ni gjort HSSG före remiss till IVF eller i samband med IVF eller inte alls pga det hade blivit IVF oavsett resultat?

Inte alls - jag blev avrådd att göra det pga edometrios. Då vill man inte vara inne och störa då det kan stjälpa mer än hjälpa, men hört att det kan vara bra för andra 😊
  • Kanin och katt mamma
    Anonym (Lily96) skrev 2025-11-05 06:00:49 följande:

Skönt att höra att det gått bra för er båda! 🥰

Vi har nu äntligen bokat tid för IVF och har vårt första möte om 2 veckor. Känns så spännande! Och skrämmande?Det blir så verkligt helt plötsligt.

Vi valde mellan Stockholm IVF och Sophiahemmet. Fick superfint bemötande via telefon av de båda, så till slut föll valet på den med kortast väntetid och bäst öppettider under jul/nyår.

Åh vad spännande! Den känslan är fantastisk när man vet att man startar igång snart! Stor lycka till🥰

• Kanin och katt mamma
    JNMK skrev 2025-11-05 09:42:29 följande:

Åh gud vilka roliga nyheter! Jag hejar på dig! 🥰❤️ 
    När är planerad återföring?? så roligt att få ruva tillsammans 😍
  • JNMK
    Anonym (Lily96) skrev 2025-11-05 20:58:54 följande:
    Åh vilka härliga nyheter! 8 av 10 det är ju fantastiskt! 🤩
    Vi valde till slut Stockholm IVF i Hammarby. Det ligger bra till geografiskt för oss också. 
    Hejasommaren skrev 2025-11-05 15:09:57 följande:

Inte alls - jag blev avrådd att göra det pga edometrios. Då vill man inte vara inne och störa då det kan stjälpa mer än hjälpa, men hört att det kan vara bra för andra 😊
    Tack, efter att ha fått bara en befruktad förra gången med standard ivf så känns 8 som en dröm, icsi var verkligen grejen för oss ⭐️🥰 nu håller vi tummarna för att några av de små kämparna tar sig hela vägen till blaston också 🤞

har läst gott och Stockholm ivf också så det blir säkert toppen, vad härligt att ni snart är igång ❣️
  • JNMK
    Kanin och katt mamma skrev 2025-11-06 07:19:03 följande:
     Åh gud vilka roliga nyheter! Jag hejar på dig! 🥰❤️ 
    När är planerad återföring?? så roligt att få ruva tillsammans 😍
    Tack❣️ nu håller vi alla tummar och tår för att det blir åtminstone en men gärna fler små blaston på lördag 🙏, känner mig mycket mer positiv nu men är svårt att inte oroa sig när man åkt på smällar tidigare.. försöker hålla fast vid att jag hur som är tacksam över det här framsteget. 

det är planerat återföring på lördag, men jag började svullna någon dag efter ägguttaget och det har inte lagt sig och idag blöder jag lite efter jag började med cyklogesten, så ska till kliniken imorgon för de vill kolla att det inte är överstimulering. Är orolig för att det kanske inte blir någon återföring på lördag även om vi skulle ha sådan tur att vi får en blasto, men får se vad de säger imorgon. Vill så gärna också få ruva så hoppas på att få grönt ljus imorgon🤞

hur känns det för dig i ruvningen, går du och känner efter mycket? 🥰
  • Anonym (Evelina)

Hej, vi har precis gjort första svängen med sprutor och äggplock som resulterade i 27 ägg varav 22 som blev befruktade❤️ Det blev totalfrys pga risk för överstimulering. Fick reda på idag att det blev 15 st till frysen så det känns bra. Återföring i dec eller jan så det blir långväntat men så är det😊 Jag är 40 år och sambon 33. Jag har stora barn sedan tidigare. Är jättenyfiken på andras berättelser🙏🏼 Vi går på Livio i Falun med fantastisk personal. 

• Kanin och katt mamma
    JNMK skrev 2025-11-06 15:26:41 följande:
    Tack❣️ nu håller vi alla tummar och tår för att det blir åtminstone en men gärna fler små blaston på lördag 🙏, känner mig mycket mer positiv nu men är svårt att inte oroa sig när man åkt på smällar tidigare.. försöker hålla fast vid att jag hur som är tacksam över det här framsteget. 

det är planerat återföring på lördag, men jag började svullna någon dag efter ägguttaget och det har inte lagt sig och idag blöder jag lite efter jag började med cyklogesten, så ska till kliniken imorgon för de vill kolla att det inte är överstimulering. Är orolig för att det kanske inte blir någon återföring på lördag även om vi skulle ha sådan tur att vi får en blasto, men får se vad de säger imorgon. Vill så gärna också få ruva så hoppas på att få grönt ljus imorgon🤞

hur känns det för dig i ruvningen, går du och känner efter mycket? 🥰

Jag hoppas verkligen att det lägger sig! Jag hade samma symptom efter andra äggplocket men det visade sig ingenting. jag hoppas detsamma för dig, och att du får många blaston på lördag🥰 

För mig känns det hel okej. Tror nog att jag är väldigt negativ pga att detta är mitt sista försök ? jag har lite ångest emellanåt och redan på ruvar dag 1 kände jag smärta i höger äggstock och igår fortsatte smärtan ner mot benet? vet inte om det är positivt eller negativt. Jag försöker att inte läsa på så mycket för jag blir bara orolig. 

men idag på R3 så känner jag ingenting, och har inte haft  andra symptom😔

• Kanin och katt mamma
    Anonym (Evelina) skrev 2025-11-06 16:55:42 följande:

Hej, vi har precis gjort första svängen med sprutor och äggplock som resulterade i 27 ägg varav 22 som blev befruktade❤️ Det blev totalfrys pga risk för överstimulering. Fick reda på idag att det blev 15 st till frysen så det känns bra. Återföring i dec eller jan så det blir långväntat men så är det😊 Jag är 40 år och sambon 33. Jag har stora barn sedan tidigare. Är jättenyfiken på andras berättelser🙏🏼 Vi går på Livio i Falun med fantastisk personal. 

wow gratulerar! Vilka resultat! Stort lycka till! ❤️

Svar på tråden IVF 2025